Auteur Topic: Welke scanner voor militaire luchtvaart in binnen en buitenland?  (gelezen 3342 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline edje raketje

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Welke scanner voor militaire luchtvaart in binnen en buitenland?
« Gepost op: 29 april 2018, 10:22:40 »
Goede dag,

Zojuist heb ik me geregistreerd als nieuw lid op dit forum. Waarom? Omdat ik voor mijn zoon, als verjaardagscadeau, op zoek ben naar een scanner voor de militaire luchtvaart. Het budget is ongeveer 200 Euro. In het verleden heb ik me al eens georiënteerd op een scanner. Ik kwam toen uit op de Uniden Bearcat 3500XLT, maar die lijkt nergens meer te koop. Is de UBC125XLT een goed alternatief? Ik las dat de ontvangst van de 125XLT, met de standaard meegeleverde antenne, niet altijd even best is. Mijn zoon heeft geen ervaring met scanners maar is een fanatiek spotter. Behalve de militaire vliegvelden in Nederland, België en Duitsland bezoekt hij ook de militaire vliegshows in Engeland en Frankrijk. Een bezoek aan de Mach-Loop staat op het wenslijstje. Ik ben op zoek naar een scanner die makkelijk in gebruik is en een goede ontvangst heeft. Ik vraag me af of een scanner met zogenaamde "close call" een voordeel is. Welke scanner zou ik moeten aanschaffen en waarom?

Met vriendelijke groet,

Ed.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21594
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Welke scanner voor militaire luchtvaart in binnen en buitenland?
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2018, 10:34:34 »
Koop de UBC125XLT. Niet duur, makkelijk in gebruik en ook via de pc te programmeren.

Charles-98

  • Gast
Re: Welke scanner voor militaire luchtvaart in binnen en buitenland?
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2018, 12:13:35 »
Leuk idee en ongetwijfeld een fatastisch kado voor je zoon.
Bedenk echter wel dat in diverse landen het bezit van een scanner strafbaar is. Om over het gebruik bij militaire vliegvelden en evenenmenten het maar niet te hebben. Wellicht dat je zoon ook opgelet heeft of er andere bezoekers waren die een scanner bij zich hadden en gebruikten.
Hier in Nederland wordt er zelden een probleem van gemaakt, maar in andere landen gelden andere regels.

Offline edje raketje

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Welke scanner voor militaire luchtvaart in binnen en buitenland?
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2018, 12:25:43 »
Johan Beck, bedankt voor je reactie. Maar waarom de UBC125XLT? En welke antenne? Budget is zoals gezegd 200 Euro, dus blijft er met de 125XLT 50 Euro over voor een goede antenne.

Charles_NL, ook jij bedankt voor een reactie. Dank voor je waarschuwing. Scanner wordt alleen gebruikt als anderen ter plekke dat ook doen. Wat is jouw advies wat betreft scanner en antenne?

Offline 1kilowatt

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Welke scanner voor militaire luchtvaart in binnen en buitenland?
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2018, 12:31:51 »
Koop de UBC125XLT. Niet duur, makkelijk in gebruik en ook via de pc te programmeren.

sluit ik me helemaal bij aan !!!

Charles-98

  • Gast
Re: Welke scanner voor militaire luchtvaart in binnen en buitenland?
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2018, 12:40:18 »
Charles_NL, ook jij bedankt voor een reactie. Dank voor je waarschuwing. Scanner wordt alleen gebruikt als anderen ter plekke dat ook doen. Wat is jouw advies wat betreft scanner en antenne?

Een advies betreft scanner en antenne kan ik niet geven, ik heb alleen ervaring met desktopscanners.