Auteur Topic: Wie kan mij helpen met advies over een scanner ( net beginnend )  (gelezen 2795 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline briantje1991

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Wie o wie wilt mij helpen aan een goede scanner die makkelijk in gebruik is en wie kan mij hier in weg wijs maken? Ik ben hier helemaal nieuw mee en nog niet echt veel verstand van. Wat kan ik bijvoorbeeld hier vanuit mijn woonplaats Kerkwerve zeeland ontvangen?

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: Wie kan mij helpen met advies over een scanner ( net beginnend )
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2018, 11:49:49 »
Kijk eens in de database wat er allemaal in uw buurt te ontvangen is : http://frequentiedatabase.tk
Dan moet je nadien natuurlijk zien wat je budget is....om te starten is een UBC125XLT al een goed begin maar als je digitaal wil gaan zal je iets verder in je buidel moeten gaan.

Scanner Brussels

Offline briantje1991

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Wie kan mij helpen met advies over een scanner ( net beginnend )
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2018, 12:03:27 »
En hoeveel afstand aan bereik moet ik dan denken wat ik kan ontvangen met deze ontvanger?

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Wie kan mij helpen met advies over een scanner ( net beginnend )
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2018, 12:10:26 »
Wat je gaat ontvangen gaat helemaal afhankelijk zijn van je eigen situatie en hetgeen waar je naar wilt luisteren.

Woon je in een beneden woning of in een flat op de 36e verdieping, heb je de mogelijkheid om een buiten antenne of kan je alleen werken met de meegeleverde rubberduck, luister je binnen of ga je naar buiten,.....
Ook hetgeen je wilt beluisteren maakt nogal verschil. Vliegtuigen die hoog over komen kan je heel ver blijven ontvangen maar de porto's van de lokale bouwmarkt houden qua bereik al snel op buiten de muren van het pand.

Dus een simpel antwoord op "Hoeveel afstand aan bereik" is er niet.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline 1kilowatt

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Wie kan mij helpen met advies over een scanner ( net beginnend )
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2018, 12:12:48 »
Ik ben zelf kort geleden weer begonnen met de scanner hobby heb een bearcat 125xlt gekocht.

ga eens op youtube kijken heel veel info te vinder!

Charles-98

  • Gast
Re: Wie kan mij helpen met advies over een scanner ( net beginnend )
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2018, 12:52:26 »
Je ziet elke keer opnieuw dit soort vragen verschijnen op dit forum. Eigenlijk zijn het verkeerde vragen.
De juiste vraag zou moeten zijn: Waar wil ik naar gaan luisteren, wat heeft mijn belangstelling.
En dan kunnen wij daar een zo goed mogelijk antwoord op geven :)

Meeluisteren met hulpdiensten (politie; ambulance; brandweer) dat is verleden tijd geworden. En ook vele andere instanties en bedrijven maken minder vaak gebruik van mobilofoons. Dankzij de komst van de mobiele telefoon. Openbaar vervoer en taxi's maken vaak gebruik van digitale communicatietechnieken.
Kortom, veel van wat je van vroeger kende is toch echt verleden tijd geworden. Ook marifoonverkeer is merkbaar minder geworden.
Dus vandaar dat jezelf éérst de vraag moet stellen: waarnaar wil ik luisteren.

Offline briantje1991

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Wie kan mij helpen met advies over een scanner ( net beginnend )
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2018, 13:00:02 »
Zo ver was ik inderdaad al dat politie enz. niet af te luisteren is. Ik ben gewoon benieuwd wat er te luisteren is hier in mijn omgeving en dan maakt het mij niet zoveel uit wat precies.

Offline briantje1991

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Wie kan mij helpen met advies over een scanner ( net beginnend )
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2018, 13:55:00 »
Het is de Uniden Bearcat UBC
125 XLT Scanner geworden die heb ik net besteld en krijg ik morgen binnen! Bedankt in ieder geval voor alle reacties.

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Wie kan mij helpen met advies over een scanner ( net beginnend )
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2018, 14:29:06 »
Mooie keuze, je gaat vast wat vinden wat je interesseert.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)