Auteur Topic: 70cm defect van Baofeng UV-82  (gelezen 7800 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Kruimel

  • Field Engineer
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
70cm defect van Baofeng UV-82
« Gepost op: 6 juli 2016, 20:06:15 »
Een Goedenavond,

Ik heb in het bezit van een  Baofeng UV-82 70cm/2m.
Misschien een rare vraag maar ga hem toch neerleggen.
Op een of andere vreemde manier werkt de 70cm band niet. Zowel zenden als ontvangen doet hij niet meer.
Heeft 1 van jullie misschien een idee?
Ben benieuwd of jullie iets weten.

Groet Kruimel

Offline sam070

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2018, 20:30:27 »
De Baofeng UV-82 beschikt over een dualband fm transceiver.
Oftewel je kunt geen AM beluisteren alleen FM.

Ik ben hier ook pas later achtergekomen.
Het is een top radio als er ooit oorlog komt en je moet schuilen dan is het wel handig om zo'n  radio in bezit te hebben.
Maar verder kwa afluisteren van de analog dierenambulance radio of schiphol heeft totaal geen nut aangezien zij allemaal vaak gebruik maken van een AM transceiver.

Kortom geldverspilling terug sturen die zooi en koop een echte scanner: http://www.vliegtuigenspotter.nl/webwinkel/index.php?route=product/product&path=35&product_id=117

Geen dank ,  :D

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2018, 20:45:20 »
De Baofeng UV-82 beschikt over een dualband fm transceiver.
Oftewel je kunt geen AM beluisteren alleen FM.

Ik ben hier ook pas later achtergekomen.
Het is een top radio als er ooit oorlog komt en je moet schuilen dan is het wel handig om zo'n  radio in bezit te hebben.
Maar verder kwa afluisteren van de analog dierenambulance radio of schiphol heeft totaal geen nut aangezien zij allemaal vaak gebruik maken van een AM transceiver.

Kortom geldverspilling terug sturen die zooi en koop een echte scanner: http://www.vliegtuigenspotter.nl/webwinkel/index.php?route=product/product&path=35&product_id=117

Geen dank ,  :D

Ben benieuwd waar je deze wijsheid allemaal vandaan hebt, want niet alles wat je zegt klopt.
Verder geeft TS ook niet aan dat hij ermee wil scannen, maar een probleem heeft met zenden en ontvangen op 70cm.

Ontopic: heb je iets meer informatie? -wat- doet hij niet? Komt er geen power uit? Gebeurt er helemaal niks als je zendt? Heb je getest met een 70 cm repeater in 430 MHz?
(Neem een beetje aan dat je geen licentie hebt, dus kijk uit met zenden)

Ik heb de UV82 ook en er waren redelijk wat problemen mee. Niet echt / echt niet geschikt om commercieel te gebruiken.

Edit: laat maar, topic uit 2016........  ???
Test

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2018, 08:28:03 »
Het is een top radio als er ooit oorlog komt en je moet schuilen dan is het wel handig om zo'n  radio in bezit te hebben.

::)

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2018, 15:40:03 »
Het is een top radio als er ooit oorlog komt en je moet schuilen dan is het wel handig om zo'n  radio in bezit te hebben.

::)

Voor dat doel lijkt het me handiger om een raketwerper met granaten onder je bed te leggen doe je meer mee als met zo'n klein radiootje  ;D ;D ;D

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Charles-98

  • Gast
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2018, 17:51:52 »
Het is een top radio als er ooit oorlog komt en je moet schuilen dan is het wel handig om zo'n  radio in bezit te hebben.

Dan kan je beter het door de Rijksoverheid goedgekeurd noodpakket in huis hebben.

Offline wicket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2018, 19:10:43 »
Het is een top radio als er ooit oorlog komt en je moet schuilen dan is het wel handig om zo'n  radio in bezit te hebben.

Dan kan je beter het door de Rijksoverheid goedgekeurd noodpakket in huis hebben.

Dat helpt heel goed als we weer een zware aardbeving krijgen en ik bedolven wordt onder het puin van mijn eigen huis. Of iets anders waardoor alle communicatie is uitgevallen. Ik heb zelf een aantal van die Baofengs en als de nood aan de man komt gebruik ik ze gewoon.

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2018, 23:43:39 »
En jij gaat zenden op een frequentie waar de buren toevallig ook 24 uur per dag naar luisteren? Want de politie oproepen zal niet lukken in elk geval.

Ik vind het altijd maar een vreemde reden om een portofoon als "nood" middel in huis te hebben. Hoe ziet men dat voor zich?
Test

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2018, 06:42:00 »
Dat helpt heel goed als we weer een zware aardbeving krijgen en ik bedolven wordt onder het puin van mijn eigen huis.

Maar dan ben jij dus nog wel in staat om je portofoon te pakken?

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2018, 07:32:16 »
Dat helpt heel goed als we weer een zware aardbeving krijgen en ik bedolven wordt onder het puin van mijn eigen huis. Of iets anders waardoor alle communicatie is uitgevallen. Ik heb zelf een aantal van die Baofengs en als de nood aan de man komt gebruik ik ze gewoon.

Dan is de Baofeng UV-B5 beter. Die heeft een noodknop.  8)

 ::)

Offline wicket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2018, 11:52:32 »
Maar dan ben jij dus nog wel in staat om je portofoon te pakken?

Dat zien we tegen die tijd wel

Offline Patrick67

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2018, 15:31:37 »
Het is een top radio als er ooit oorlog komt en je moet schuilen dan is het wel handig om zo'n  radio in bezit te hebben.

Ik moet hier altijd een beetje om lachen dat prepper gedoe, op welke frequentie ga je dan werken? op welk tijdstip? staat er een generator in de schuur voor als de stroom uitvalt of heb je altijd een volle batterij in dat ding en een paar reserve?
Dit is niet negatief bedoeld maar eerder een realistische vraag.

Offline wicket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2018, 15:50:19 »
Het is een top radio als er ooit oorlog komt en je moet schuilen dan is het wel handig om zo'n  radio in bezit te hebben.

Ik moet hier altijd een beetje om lachen dat prepper gedoe, op welke frequentie ga je dan werken? op welk tijdstip? staat er een generator in de schuur voor als de stroom uitvalt of heb je altijd een volle batterij in dat ding en een paar reserve?
Dit is niet negatief bedoeld maar eerder een realistische vraag.

Ik heb genoeg reserve porto's en ik ben beslist geen prepper of zo. Als hier de stroom een keer uitvalt dan neemt de ups die gekoppeld is aan een aantal accu's het over.
Een stroom aggregaat vind ik persoonlijk gezien een beetje overkill.

 En op welke frequenties ik dan ga uitzenden dat zie ik dan wel. Heb een complete lijst met Nederlandse frequenties mocht de nood echt aan de man zijn.

Voor de rest is het tzt gewoon improviseren want je kunt je nu eenmaal niet voorspellen wanneer of wat er gaat gebeuren.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2018, 18:29:49 »
nou voor nood gevallen zal zon porto niet werken als je onder het puin ligt dan komt zon porto de hoek van de staat nog niet eens uit . en dat overleeft zon baofeng niet eens want die dingen zijn zo slap . dan kan je beter een goede 27 mc porto hebben . en waar de meeste mensen geen rekening mee houden is dat je een goed nood pakket moet hebben OA kaarsen een draagbare radio op batterijen wat voedsel om de eerste dagen door te komen extra batterijen en  een zaklamp een paar flessen bronwater  bij een echte ramp zal het gsm wel plat gaan dus daar zal je niet veel aan hebben . en in Nederland hebben wij voor de burgers niet echt een Nood net om uit te kunnen zenden . daarom is het ook jammer dat er niet zo veel mensen meer een 27 mc bakkie hebben . waar je elkaar kan waarschuwen bij nood onderweg .

Offline wicket

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: 70cm defect van Baofeng UV-82
« Reactie #14 Gepost op: 31 mei 2018, 18:54:42 »
nou voor nood gevallen zal zon porto niet werken als je onder het puin ligt dan komt zon porto de hoek van de staat nog niet eens uit . en dat overleeft zon baofeng niet eens want die dingen zijn zo slap . dan kan je beter een goede 27 mc porto hebben . en waar de meeste mensen geen rekening mee houden is dat je een goed nood pakket moet hebben OA kaarsen een draagbare radio op batterijen wat voedsel om de eerste dagen door te komen extra batterijen en  een zaklamp een paar flessen bronwater  bij een echte ramp zal het gsm wel plat gaan dus daar zal je niet veel aan hebben . en in Nederland hebben wij voor de burgers niet echt een Nood net om uit te kunnen zenden . daarom is het ook jammer dat er niet zo veel mensen meer een 27 mc bakkie hebben . waar je elkaar kan waarschuwen bij nood onderweg .

De reikwijdte van een 27MC porto is gewoon erg slecht. Daarbij is er op de 27MC een hoop QRM (was vroeger al) en dan mag je blij zijn dat het ding het einde van de straat haalt. En een noodpakket heb je ook niet zomaar voorhanden als je plotseling onder het puin beland. De Boafeng met een goede handheld antenne komt veel verder dan zo'n grote lompe 27MC porto.

Een noodpakket is natuurlijk wel aan te raden maar je moet ook kunnen communiceren naar de buitenwereld toe als alle verdere communicatie is uitgevallen. Desnoods met een SOS baken die je met simpele middelen zelf kan maken.