Auteur Topic: Baofeng UV-5RA+  (gelezen 4140 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jan_auke

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Baofeng UV-5RA+
« Gepost op: 25 oktober 2013, 21:31:33 »
De Baofeng RA-5RA+ heeft verschillende instelmanieren. Wie kan mij uitleggen Wat ik met welke instelling kan doen. VOX, TDR, TPT, R-DCS, R-CTCS, T-DCS, T-CTCS, ..Ik ben een leerling in deze en denk te hebben geleerd dat de instelling van de TQ codes te maken heeft met de _-CTCS instellingen Maar ik weet het allemaal nog niet.

Offline Rrruut

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 282
Re: Baofeng UV-5RA+
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2013, 16:15:05 »
De Baofeng RA-5RA+ heeft verschillende instelmanieren. Wie kan mij uitleggen Wat ik met welke instelling kan doen. VOX, TDR, TPT, R-DCS, R-CTCS, T-DCS, T-CTCS, ..Ik ben een leerling in deze en denk te hebben geleerd dat de instelling van de TQ codes te maken heeft met de _-CTCS instellingen Maar ik weet het allemaal nog niet.

De Baofeng ken ik persoonlik niet maar R-DCS zal waarschijnlijk slaan op digital tone coded squelch voor de omtvangfrequentie, R-CTCS normale toonsquelch voor de ontvangfrequentie en als er een T voor staat betreft dit de frequentie waarop je transmit, dus zendt.

CTCSS is hetzelfde als TQ bij Motorola ook genaamd PL, Private Line zie http://nl.wikipedia.org/wiki/CTCSS

Offline beamer

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Baofeng UV-5RA+
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2013, 15:50:20 »
Hallo mijn naam is Henk en heb ook een Baofeng gekocht -  een leuk toestel .
Het is de vraag wat wil je ontvangen - ik zelf gebruik hem voor alle amateur frequenties .

Ik heb zelf ook nog een vraagje en wel het snel wegvallen van het repeater signaal waardoor ( binnen een sec ) ik eerst de op de call knop moet drukken om de squels weer te openen.
gr  8)

Offline Rrruut

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 282
Re: Baofeng UV-5RA+
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2013, 17:17:10 »
Over welke repeater heb je het dan?
Er zijn er nogal wat ;)