Auteur Topic: yaesu VX-3R  (gelezen 5157 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
yaesu VX-3R
« Gepost op: 22 juni 2011, 12:27:08 »
Ik heb deze via marktplaats besteld krijg hem 1 deze dagen binnen voor bijna als nieuw in doos gekocht voor 107 euro is niet duur

heb alleen 1 vraagje ik weet dat deze al gesteld is in een andere topic maar mijn engels is niet zo goed om een handleiding in het engels te lezen, kan je in plaats van de pc deze ook handmatig instellen van de frequenties
Ik luister mee, zenden doe ik niet

PD1EU

  • Gast
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2011, 14:34:44 »
Zeker kun je handmatig de frequenties in het geheugen programmeren.
In de engelstalige handleiding is dat allemaal te vinden.
Helaas is het een beveiligde PDF die niet toestaat om te kopiëren en te plakken.
On-line vertalen zit er dan ook niet in. :(

-Ed

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2011, 15:27:35 »
http://www.bramv.nl/VX-3R_Operating_Manual.pdf even online gezet zonder beveiliging
Ik luister mee, zenden doe ik niet

PD1EU

  • Gast
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2011, 16:09:42 »
Bijvoorbeeld (wat ik gebruik) met PDF-Exchange Lite kun je nu wel met de knop " selectiegereedschap", tekst selecteren en kopiëren (hoofdstuk Memory).
Die tekst plak je in een on-line vertaalsite (geen idee welke het beste is).
Afbeeldingen worden niet meegenomen.
Je moet schrikken van wat kromme zinnen !

-Ed

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2011, 16:11:09 »
ik ga eens kijken bedankt
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2011, 16:15:16 »
heb het programma nu ook kijkt veel beter dan die van adobe
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2011, 16:17:50 »
M EMORY S TORAGE 1. Selecteer de gewenste frequentie terwijl het werken op de wijze VFO. Zeker ben aan opstelling om het even welk gewenst CTCSS of DCS stemmen, evenals om het even welke gewenste repeatercompensatie. Het machtsniveau kan ook op dit ogenblik worden bepaald, als u wenst om het op te slaan. 2. Pers en greep in de [sleutel van F/W] voor 1/2 seconden. 3. Binnen vijf seconden na het vrijgeven van de [sleutel van F/W], moet u een besluit betreffende nemen kanaal opslag. De microprocessor zal automatisch het volgende-beschikbare „vrije“ kanaal selecteren (een geheugenregister waarover geen gegeven is opgeslagen). Als u niet wenst om een verandering aan te brengen en het „vrije“ kanaal goed te keuren, ga aan stap 4 te werk. Als u wenst om een verschillend kanaalaantal te selecteren waarin om de gegevens op te slaan, roteer de knop van de WIJZERPLAAT om het gewenste geheugenkanaal te selecteren. Nota: Vergeet niet om de knop van de WIJZERPLAAT te trekken om de knop van de WIJZERPLAAT te roteren. Raad: U kunt 100 geheugenkanalen springen, als u in een haast bent (101 Æ 201 Æ 301…), door de op [sleutel van TXPO] te duwen (veelvoudige tijden, indien nodig). Om het even welk kanaal dat u momenteel met een het knipperen kanaalaantal ziet heeft geen geschreven gegevens over het (d.w.z. is het kanaal „vrij“). 4. Duw weer eens op de [sleutel van F/W] om de frequentie in geheugen op te slaan. 5. U zult nog op de wijze „VFO“ werken, zodat kunt u andere frequen- nu ingaan cies, en sla hen in extra geheugenplaatsen op, door het bovengenoemde proces te herhalen. 1) u kunt de automatische te selecteren de selectieeigenschap van het geheugenkanaal veranderen het „volgende-hoogste geheugenkanaal boven het laatste-opgeslagen geheugenkanaal“ in plaats van het „volgende-beschikbare kanaal `free“ via Vastgesteld Punt 50 van de Wijze: MW WMD; zie pagina 114. 2) U kunt het geheugen onbruikbaar maken schrijft functie die een geheugen schrijft verrichting verhindert als u een verkeerde zeer belangrijke opeenvolging via Vastgesteld Punt 53 toevallig zou moeten uitvoeren van de Wijze: MRPTCT. Zie pagina 114 voor details. Wanneer het geheugen schrijft - bescherm wordt geactiveerd, De aantekening „PROTCT“ verschijnt op de vertoning terwijl een geheugen schrijft de handeling wordt uitgevoerd. I MPORTANT N OTE Bij zeldzame gelegenheden kunnen de onthouden gegevens worden bedorven worden die door juffrouwverrichting, of statische elektriciteit. Wanneer de reparaties worden gemaakt kunnen de geheugengegevens worden verloren. Gelieve te schrijven of de onthouden informatie neer te registreren zodat zult u het kunnen herstellen indien nodig. M EMORY M- ODE (R EGULAR M EMORY C HANNEL O PERATION)

moet het goed lezen om hier wijs uit te komen maar begin het al beetje te snappen
Ik luister mee, zenden doe ik niet

PD1EU

  • Gast
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2011, 16:26:53 »
De uitleg heb je snel begrepen.
Nu de engelse taal nog wat beter beheersen hè. :P

-Ed

PD1EU

  • Gast
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #8 Gepost op: 22 juni 2011, 17:43:21 »
Je moet schrikken van wat kromme zinnen !

Uiteraard moet je niet schrikken. :)

-Ed

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2011, 20:51:21 »
kan je er p2000 mee bekijken of moet er een Discriminator uitgang op gemaakt worden?
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Leen Ansems

  • Gast
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #10 Gepost op: 23 juni 2011, 05:39:24 »
kan je er p2000 mee bekijken of moet er een Discriminator uitgang op gemaakt worden?

Voor P2000 moet je inderdaad beschikken over een discriminator uitgang. Op je oortelefoonuitgang zijn de signalen al gefilterd en daar kan je veel fouten in de tekst mee krijgen of zelfs meldingen missen.

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #11 Gepost op: 23 juni 2011, 19:06:35 »
heb nog 1 vraagje kan je deze ook zo instelle als er op een frequentie gepraat word dat hij daar gelijk naar toe gaat?
stel je hebt hem op kanaal 5 staan maar op eens word er op kanaal 22 van de scanner gepraat dat hij daar naar toe springt?
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Leen Ansems

  • Gast
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #12 Gepost op: 23 juni 2011, 19:12:48 »
heb nog 1 vraagje kan je deze ook zo instelle als er op een frequentie gepraat word dat hij daar gelijk naar toe gaat?
stel je hebt hem op kanaal 5 staan maar op eens word er op kanaal 22 van de scanner gepraat dat hij daar naar toe springt?

Nee. Als een kanaal bezet is met communicatie blijft hij daarop staan. Er zijn wel dualwatch systemen zodat snel tussen 2 kanalen heen en weer wordt geschakeld, maar dat is geen prettig gehoor. Scannen is eigenlijk razendsnel aftasten van diverse kanalen en waar op gepraat wordt blijft de scanner op staan. Is er op een ander kanaal ook wat te doen, dan mis je dat gewoon. Het is niet anders.

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: yaesu VX-3R
« Reactie #13 Gepost op: 25 juni 2011, 17:29:30 »
ik heb nog een vraagje ik kwam deze site tegen mijn vraag is wat hij met zijn scanner heeft gedaan?

http://www.hamradio.selfip.com/i6ibe/vx3/vx3.htm
Ik luister mee, zenden doe ik niet