Auteur Topic: Frequentiecounter  (gelezen 2718 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Berjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 99
Frequentiecounter
« Gepost op: 5 april 2011, 11:06:22 »
Beste,

Wie kan mij advies geven over frequentiecounters?
Mijn idee was om er frequentie`s mee te vangen van vooral bedrijven e.d.
Hoe goed werkt zon apparaat en hoe dichtbij moet ik zijn om uberhaubt wat op te pikken?
Welke merken kan ik beter links laten liggen?

Alvast bedankt!

Groet Berjan

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Frequentiecounter
« Reactie #1 Gepost op: 5 april 2011, 15:26:33 »
Waarom niet gelijk een scanner met CloseCall?

Offline Berjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 99
Re: Frequentiecounter
« Reactie #2 Gepost op: 5 april 2011, 15:57:38 »
Waarom niet gelijk een scanner met CloseCall?

Opzich ook een idee, maar dan is bij mij een van de belangrijkste functionaliteiten er wel af.. de grootte

Offline bearcat02

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 688
Re: Frequentiecounter
« Reactie #3 Gepost op: 5 april 2011, 20:21:27 »
ik heb een Aceco fc1001, mijn ervaring is dat je wel redelijk in de buurt van de zender moet zijn.
een ubc 3500 met close call is een mooi handzaam scannertje die je makkelijk meeneemt in je binnenzak, dus om de groote hoeft het niet over te gaan denk ik?
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline Jack S.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Frequentiecounter
« Reactie #4 Gepost op: 5 april 2011, 20:40:58 »
Opzich ook een idee, maar dan is bij mij een van de belangrijkste functionaliteiten er wel af.. de grootte

Ook ik adviseer je een Close Call scanner, bijvoorbeeld de Uniden USC230. Niet zo veel groter dan een counter, maar voldoet stukken beter met onsite zoeken naar gebruikte frequenties.
Met een counter zul je véééél dichter bij de bron moeten zijn om een bruikbaar meetresultaat te krijgen.

Ik heb ervaring met counters van Optoelectronics (o.a. Scout) en Aceco en in gevoeligheid doen deze niet voor mekaar onder.
Sinds er Close Call scanners op de markt zijn liggen ze ongebruikt in de kast en komen er niet meer uit, en dat zegt denk ik genoeg. Met Close Call zul je veel makkelijker en sneller vinden wat je zoekt.