Auteur Topic: reparatie Yupiteru MVT-7100  (gelezen 2909 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline EHAM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 87
    • http://www.aviaspotters.nl
reparatie Yupiteru MVT-7100
« Gepost op: 22 maart 2011, 09:58:04 »
Goedendag,

Gisteren is mijn Yupiteru MVT-7100 kapot gegaan. Er wordt haast geen signaal meer ontvangen, m.a.w. het lijkt alsof er geen antenne op zit of dat de antenne kapot is. Ik weet alleen niet zeker of het de antenne is of de scanner zelf die beschadigd is (bijv. de "antenne-vatting" bovenop de scanner). Is er een manier om uit te zoeken waar het aan ligt?

Ik wil hem graag laten repareren en ben dus op zoek naar een winkel die zulke reparaties uitvoert in de buurt van Hoofddorp/Amsterdam of Zwolle. Heeft iemand hier suggesties voor?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Joost de Wit
Yupiteru MVT-7100

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: reparatie Yupiteru MVT-7100
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2011, 11:15:46 »
Hallo Joost,

Je zou een kunnen proberen om tegen de antenne te drukken, als het signaal dan weer "normaal"is is het waarschijnlijk een kwestie van een los contact.

Met vriendelijke groet,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline tinuske

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 172
Re: reparatie Yupiteru MVT-7100
« Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2011, 19:48:20 »
als de scanner makkelijk te openen is kun je ook met een multimeter e.e.a. doormeten, het solderen kan natuurlijk lastig worden maar als je al weet waar het probleem zit, is een oplossing meestal snel gevonden

Suc6
tinuske
vanuit een warme luchtballon zie je meer

commtel213  commtel205

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: reparatie Yupiteru MVT-7100
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2011, 19:57:41 »
Heel goed mogelijk dat een soldeer verbinding van de BNC connector op de printplaat los is gegaan.  Gebeurt in de loop der jaren door het veelvuldig om en afhalen van de antenne. Als je wat soldeer ervaring hebt is het eenvoudig op te lossen met een nieuwe soldeerverbinding.
Ik heb dit vroeger ook regelmatig gehad bij diverse scanner, vooral bij de Bearcat XLT200.

Goed adres voor reparaties is Jacobs in Breda, niet wat je vroeg maar wel een betrouwbare.

groet...John R

skourre

  • Gast
Re: reparatie Yupiteru MVT-7100
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2011, 10:58:59 »
ik heb dit ook eens gehad met de 7100.even opmaken.plugje van antenne wat vastzit op de print weer even vastzetten(solderen)en je scanner gaat weer jaren mee.

dit kan ook gebeuren met het voedingsplugje.heb ik ook al eens gehad en ook weer vastgezet.zelf doen loont........prijzen bij zaken voor deze reparaties zijn hoog.heb je drie soldeerbouten voor...............lol.

groet

skourre

Offline EHAM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 87
    • http://www.aviaspotters.nl
Re: reparatie Yupiteru MVT-7100
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2011, 11:26:56 »
Scanner is inmiddels weer gerepareerd bij Fakkert Elektronica in Zwolle. Was 20 euro kwijt, dus dat viel mee. Er waren binnenin de scanner twee dingetjes afgebroken die de slechte ontvangst veroorzaakten.
Yupiteru MVT-7100