Auteur Topic: Djedah op 8989kHz ???  (gelezen 2645 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

midway

  • Gast
Djedah op 8989kHz ???
« Gepost op: 12 november 2009, 14:30:44 »
Dag iedereen,

Ontving gisteren rond 1700utc Djedah ATC op 8989kHz.
In mijn spezial freq. list van Wolf Siebel staat op die freq verschillend mil. stats.
Weliswaar is het boek een uitgave van 2000/2001 en ben ik al die jaren niet meer actief geweest maar ik meen te weten dat tussen 2000 en nu de frequentie banden toch niet zijn herschikt of ben ik verkeerd? :oops:
Als ik zoek op internet dan kom alle soorten oude freq. lijsten tegen.
Wie zet me terug op de rails a.u.b? :P

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Djedah op 8989kHz ???
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2009, 16:23:11 »
Citaat van: "midway"
Dag iedereen,

Ontving gisteren rond 1700utc Djedah ATC op 8989kHz.
In mijn spezial freq. list van Wolf Siebel staat op die freq verschillend mil. stats.
Weliswaar is het boek een uitgave van 2000/2001 en ben ik al die jaren niet meer actief geweest maar ik meen te weten dat tussen 2000 en nu de frequentie banden toch niet zijn herschikt of ben ik verkeerd? :oops:
Als ik zoek op internet dan kom alle soorten oude freq. lijsten tegen.
Wie zet me terug op de rails a.u.b? :P

Misschien is deze site wat volgens mij redelijk actueel http://www.shortwavemonitor.com/index.html
Maar of je daarmee terug op de rail bent ???????? :)

midway

  • Gast
Re: Djedah op 8989kHz ???
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2009, 16:45:18 »
Beste,

Bedankt voor het antwoord de lijst is inderdaad up to date.
Saudi Arabia staat op die freq. gelist.
Je hebt me op het goede spoor gezet ;)
De volgende stap zal de aankoop van het freq boek van Klingenfuss zijn, daar stonden vroeger zelfs de kanalen bij, naast de frequenties, hopelijk is dat nog zo.
Ja mijn treintje wat iet of wat ontspoord en nu staat ze terug op het goede spoor :):):)
Vol goeie moed aan het luisteren dus, bedankt,bedankt, bedankt :P

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Djedah op 8989kHz ???
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2009, 17:28:00 »
Citaat van: "midway"
Beste,

Bedankt voor het antwoord de lijst is inderdaad up to date.
Saudi Arabia staat op die freq. gelist.
Je hebt me op het goede spoor gezet ;)
De volgende stap zal de aankoop van het freq boek van Klingenfuss zijn, daar stonden vroeger zelfs de kanalen bij, naast de frequenties, hopelijk is dat nog zo.
Ja mijn treintje wat iet of wat ontspoord en nu staat ze terug op het goede spoor :)
Vol goeie moed aan het luisteren dus, bedankt,bedankt, bedankt :P

Okee en graag gedaan en succes met het luisteren naar de HF,en hou hem nu op de rails. :)

Offline jomaco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
Re: Djedah op 8989kHz ???
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2009, 13:54:46 »
Citaat van: "midway"
Beste,
De volgende stap zal de aankoop van het freq boek van Klingenfuss zijn, daar stonden vroeger zelfs de kanalen bij, naast de frequenties, hopelijk is dat nog zo.

Laat je ff weten wat je tegenwoordig nog van de Utility Guide vindt, heb hier ook alleen exempl.
uit 80-er en 90-er jaren. Laatste tijd ook weer wat aktiever op HF.

b.v.d., jomaco

midway

  • Gast
Re: Djedah op 8989kHz ???
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2009, 15:10:53 »
Beste Jomaco,

Het is juist omdat ik niet zeker meer ben van de info in de speziel freq. list van Wolf Siebel jaar 2000/2001 dat ik overweeg van het laatste Klingenfuss boek aan te schaffen.
Van zodra ik het binnen heb geef ik hier nog een seintje met details.

Groeten ;)

Offline bubo bubo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: Djedah op 8989kHz ???
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2009, 18:22:47 »
Als je een boek wilt aanschaffen met frequenties voor kortegolf en dan speciaal luchtvaart moet je dus niet een boek kopen van Klingenfuss. Al meer dan 25 jaar vermeldt hij bij burgerluchtvaart frequenties slechts het 'toegewezen gebied' voor een bepaalde frequentie. Welke stations je dan op de luchtvaart frequenties tegen kunt komen blijft bij Klingenfuss een raadsel. Al vele jaren is het Klingenfuss boek 'Guide to utility radio stations' vooral een boek met morse en data frequenties. Luchtvaart info is bij hem ronduit niks.
Het boek 'Spezial Frequenzliste' van het Siebel verlag is voor luchtvaartfrequenties wel een aanrader. Dit boek vermeld juist heel veel luchtvaartstations en een enorm aantal andere stations. Van dit boek is de nieuwste uitgave net verschenen: 'Spezial Frequenzliste Band 2: 2009/2010. Voor 22,80 Euro (prijs in Duitsland) is dit boekwerk te bestellen.

Als je het geld er voor over heb dan zou je zowel een boek bij Klingenfuss als bij Siebel kunnen kopen. Wil je slechts een boek kopen, koop dan het boek bij Siebel.
Als je daarnaast je eigen loggings bijhoudt in een database bestand, kun je daar ook nog veel plezier aan overhouden.

Bubo bubo

midway

  • Gast
Re: Djedah op 8989kHz ???
« Reactie #7 Gepost op: 19 november 2009, 21:02:57 »
Dag Bubo,

Ja ik heb wat rondgeneusd en inderdaad Spezial freqs van Siebel maar ook nog een WRTH 2010
plus een boek over zelfbouw, soort ara en andere loops besteld.
Bij Siebel verlag is er ruime keuze aan boeken over allerlei onderwerpen aangaande radio en ook van tips voor zelfbouwantennes.
Van zodra ik ze ontvangen heb begin ik ook weer te knutselen (te spelen) met antennes.
En ik merk dat er nog meer luisteraars boven water komen,  :):)

Bye ;)