Auteur Topic: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt  (gelezen 12737 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Gepost op: 10 maart 2008, 14:22:19 »

De Europese versie van de BCT 15: met o.a. CloseCall, dynamisch geheugen van 2500 frequentie's en directe CTCSS decoding.
Inmiddels o.a. bij Thiecom te bestellen voor € 350,- inclusief PC-kabel en software
http://www.thiecom.de/ubc800xlt.htm

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2008, 19:57:43 »
Erg jammer dat ze analoog blijven denken....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2008, 07:09:12 »
Klopt het dat ( volgens Thiecom ) deze UBC-800xlt standaard is voorzien van meegeleverde ' LiteSoftware '
en dat de Pro-versie een optie is ??

Gr, Marc !

Offline GB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
    • BuTel software
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2008, 10:04:59 »
Ja, UBC800 scanner wordt ook in NL geleverd met volledig werkende software op cdrom + kabel.

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2008, 17:32:30 »
Citaat van: "GB"
Ja, UBC800 scanner wordt ook in NL geleverd met volledig werkende software op cdrom + kabel.

Vroeg mezelf dit namelijk af omdat op de website van Avera te zien valt dat er een model is met en zonder de ' lite ' software.

http://www.avera.nl/pricelist.asp?cat=2&subcat=8

Normaal gesproken zou er dus niet eens een versie beschikbaar moeten zijn die zonder software geleverd wordt.
Bij Avera dus wel .... vreemd !!

Marc

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #5 Gepost op: 4 juli 2008, 14:13:14 »
349 incl software bij Abé Rotterdam.
Luisterspulletjes :)

Offline Oldskool

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2008, 01:04:41 »
Zijn er al mensen die hun ervaringen met deze scanner kunnen delen? Ben erg benieuwd naar de prestaties.
Met vriendelijke groet,
Jan

Scanners: UBC9000XLT, UBC280XLT, Commtel Com216
Antenne\'s: Diamond RH771

Offline bearcat02

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 688
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2008, 15:50:35 »
ja de ontvangst is  perfect,  te veel mogelijkheden om op te noemen  die van mij is geleverd met lite software jammer dat ze niet meteen de pro software er bij leveren voor die prijs.

wat handig is als je de buitenste kap  van de behuizing er af kan halen en  dan past ie namelijk in t autoradio vak van de auto.  heb m dus in mn auto ingebouwd ter vervanging van een 780 die staat nu  als basis. gewoon op de autoradio boxen aangesloten werkt perfect even een bankje aangemaakt met fm radiofrekwenties zo dat je ook af en toe naar de radio kunt luisteren.
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline Oldskool

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2008, 16:10:08 »
Citaat van: "bearcat02"
ja de ontvangst is  perfect,  te veel mogelijkheden om op te noemen  die van mij is geleverd met lite software jammer dat ze niet meteen de pro software er bij leveren voor die prijs.

wat handig is als je de buitenste kap  van de behuizing er af kan halen en  dan past ie namelijk in t autoradio vak van de auto.  heb m dus in mn auto ingebouwd ter vervanging van een 780 die staat nu  als basis. gewoon op de autoradio boxen aangesloten werkt perfect even een bankje aangemaakt met fm radiofrekwenties zo dat je ook af en toe naar de radio kunt luisteren.

Dat is wel erg gunstig :) Bedankt voor het delen van je ervaringen met deze scanner.
Met vriendelijke groet,
Jan

Scanners: UBC9000XLT, UBC280XLT, Commtel Com216
Antenne\'s: Diamond RH771

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #9 Gepost op: 5 juli 2008, 16:26:51 »
Citaat van: "bearcat02"
ja de ontvangst is  perfect,  te veel mogelijkheden om op te noemen  die van mij is geleverd met lite software jammer dat ze niet meteen de pro software er bij leveren voor die prijs.

Ik heb nog wat vraagjes:

1) Wat is het verschil tussen de Lite en Pro versies?
2) Hoe doet de 800 het op het gebied van externe storingen vergeleken met de 780?
3) Dat met die 6000 frequenties die er in kunnen, hoe moet ik me dat voorstellen?

Bij voorbaat dank voor reageren.
Luisterspulletjes :)

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #10 Gepost op: 6 juli 2008, 06:36:33 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Citaat van: "bearcat02"
ja de ontvangst is  perfect,  te veel mogelijkheden om op te noemen  die van mij is geleverd met lite software jammer dat ze niet meteen de pro software er bij leveren voor die prijs.

Ik heb nog wat vraagjes:

1) Wat is het verschil tussen de Lite en Pro versies?
2) Hoe doet de 800 het op het gebied van externe storingen vergeleken met de 780?
3) Dat met die 6000 frequenties die er in kunnen, hoe moet ik me dat voorstellen?

Bij voorbaat dank voor reageren.

Op je 1e vraag moet ik je helaas het antwoord schuldig blijven, heb nl. alleen
ervaring met de meegeleverde ' lite ' versie.

Ondanks ik een 780 heb gehad kan ik op dit moment geen vergelijk meer maken,
maar de 800 lijkt naar mijn mening niet heel erg veel last van te hebben.

De 800 maakt geen gebruik meer van normaal te programmeren kanalen.
De 800 is voorzien van een zgn. dynamisch geheugen.
d.w.z. dat er geen kanalen meer verloren gaan.

Verder een hele goede scanner met prima prestaties, zowel VHF en UHF.

Marc !

Offline bearcat02

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 688
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #11 Gepost op: 6 juli 2008, 08:21:30 »
het verschil in software is dat de pro software virtual control bevat( krijg je  een scanner opt beeld van je computer en met de muis kan je alles bedienen) en scanner recorder opneemfunctie en nog een aantal dingetjes. je kan de pro als demo versie downloden.

de scanner programmeren doe ik via de computer dat is super makkelijk ik download bv de gegevens van 10 banken van een ubc 780 kopieeren en in de software plakken en uploden n je hebt er al 10 banken in.
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #12 Gepost op: 6 juli 2008, 08:48:00 »
Citaat van: "bearcat02"
het verschil in software is dat de pro software virtual control bevat( krijg je  een scanner opt beeld van je computer en met de muis kan je alles bedienen) en scanner recorder opneemfunctie en nog een aantal dingetjes. je kan de pro als demo versie downloden.

de scanner programmeren doe ik via de computer dat is super makkelijk ik download bv de gegevens van 10 banken van een ubc 780 kopieeren en in de software plakken en uploden n je hebt er al 10 banken in.

Kun jij aangeven wat de 800 aan storingen oppikt vergeleken met de 780 en ook de 9000? Is erg interessant voor me. Veel toeters en bellen aan een scanner is mooi maar als ik er een notch filter tussen moet hangen om bijv. de locale FM omroep weg te krijgen hoeft het van mij niet  ;)
Luisterspulletjes :)

Offline bearcat02

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 688
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #13 Gepost op: 6 juli 2008, 09:29:48 »
frekwenties die heel dicht bij pagernetten zoals p2000  callmax  ed liggen storen wel  bv 169.990  maar verder weinig last dit  doet de 780 ook  lokale omroep  ed geen last van.
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline Warlord32

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 503
Re: Ter info: Nieuwe scanner UBC800xlt
« Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2008, 15:18:36 »
dus de firmware is het zelfde als de bct 15 ??