Auteur Topic: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.  (gelezen 9885 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Vrolijke Fietser

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Gepost op: 2 maart 2007, 15:30:42 »
Vandaag wederom voor de zaak op de Esso geweest.
Tijdens een turnaround is het daar een drukte van belang en iedereen met een beetje verantwoordelijkheid loopt daar met een MOTO gp340.

Aan de lengte van de antenne is niet goed te zien of deze voor VHF of UHF is.

Wie weet de frequenties van de Esso/Exxon.

Boudewijn
De groeten van Bob.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2007, 16:19:23 »
als het goed is zitten ze nog tussen de 428 en 428.7000 mhz. op het trunking netwerk van Delta Linqs. Op dit netwerk werken overigens nog een hoop andere bedrijven. Bijvoorbeeld Akzo en Keppel Verolme maken ook gebruik van dit netwerk. Mogelijk dat er nog een oefening plaatsvindt, dit wordt altijd kenbaar gemaakt op de grote parkeerplaats aan de achterkant van de Esso. Als dan de sirenes gaan even de scanner laten searchen en je kan meeluisteren naar de oefening. Als ik het goed heb was dit op 428.650 te beluisteren. Maar mogelijk dat ze, net als de Shell, zijn overgeschakeld naar een digitaal netwerk in de 426 mHz band.

Succes met de stop bij de Esso, ik heb er ook genoeg werk aan.

groeten....  John R

Offline Vrolijke Fietser

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2007, 16:31:48 »
Beste John R,

Als ze op de door jouw genoemde freq. zouden werken had ik ze al gevonden.

Zoals ik al aangaf ze gebruiken MOTO GP340's en deze kunnen zeker niet trunken.

Er wordt 1 frequentie gebruikt voor alle bedrijven e.d. want je hoort NL, D, B, PL en GB op een en hetzelfde kanaal. Vanmiddag nog gehoord toen ik mijn werkvergunning in stond te leveren.

Boudewijn

P.S. Ik heb geen close-call porto o.i.d. anders was ik er snel achter Hi Hi
De groeten van Bob.

paul19622

  • Gast
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2007, 16:59:22 »
Beste mensen,

Ik snap het niet meer hoor maar de Esso Raffinaderij Botlek werkt al jaren na het verlaten van het 860 MHz bandje op de 428 MHz met een geheel eigen Smartnet netwerk en deze zijn nog steeds gewoon te beluisteren. Op het gezamenlijke netwerk van Deltalinqs heb ik ze nog nooit gehoord. :?  En even voor John dat Keppel Verolme werkt volgens mij gewoon via 170 MHz freq's of ik moet het mis hebben.

Groetjes,

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2007, 18:44:20 »
Citaat van: "juniusnld"
Beste John R,

Als ze op de door jouw genoemde freq. zouden werken had ik ze al gevonden.

Zoals ik al aangaf ze gebruiken MOTO GP340's en deze kunnen zeker niet trunken.

Er wordt 1 frequentie gebruikt voor alle bedrijven e.d. want je hoort NL, D, B, PL en GB op een en hetzelfde kanaal. Vanmiddag nog gehoord toen ik mijn werkvergunning in stond te leveren.

Oke,  succes ermee dan, ik heb 9 jaar tussen Esso, Akzo en Keppel Verolme gewerkt aan de Welplaatkade, dus ik zal al die jaren wel spoken op m'n scanner gehoord hebben.............


JOHN R

Offline Vrolijke Fietser

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2007, 19:58:42 »
Er wordt met GP340's van Motorola gewerkt!!!!
Met deze porto is het onmogelijk gebruik te maken van een trunking of smartnet netwerk. Dus 428 Mhz wordt NIET gebruikt

Even aan een stelingbouwer vragen op welke frequentie hij werkt wordt 'm niet ;-)

Dus als iemand de frequentie weet ???

Boudewijn
De groeten van Bob.

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2007, 20:58:36 »
Citaat van: "juniusnld"
Er wordt met GP340's van Motorola gewerkt!!!!
Met deze porto is het onmogelijk gebruik te maken van een trunking of smartnet netwerk. Dus 428 Mhz wordt NIET gebruikt

Misschien een domme vraag, maar heb je duidelijk gezien dat er op de porto GP340 staat.

Je hebt namelijk ook de GP540. Dit is een Smartnet porto.

Groeten,
Robert.

Offline Vrolijke Fietser

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #7 Gepost op: 2 maart 2007, 22:59:07 »
Geen domme vraag omdat de 540 als twee druppels water lijkt op de 340.
Kast en antenne zijn identiek en een vergissing in type is zo gemaakt.

Omdat de man met porto schouder aan schouder naast mij stond had ik perfect zicht op zijn praatijzer.
Ik ben zelf ook in het bezit van een 340 dus e.e.a wekte mijn interesse.
Vandaar ook de vraag op welke frequentie de mannen praten.

N.a.v eerdere berichten de 780 ingesteld op diverse freq.bandjes om Esso te vinden echter zonder resultaat.

Boudewijn.
De groeten van Bob.

Offline FrankiePlankie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 151
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2007, 23:29:51 »
Citaat
Tijdens een turnaround is het daar een drukte van belang en iedereen met een beetje verantwoordelijkheid loopt daar met een MOTO gp340

Esso gebruikt inderdaad een smartnet systeem, Exxon zit op Tetra.

Tijdens turnaround is er zoveel communicatie dat er aparte frequenties worden gebruikt, zoek maar eens op de landelijke UHF kanalen, en op 469 Mhz ;)

Groeten,

FrankiePlankie

paul19622

  • Gast
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #9 Gepost op: 3 maart 2007, 10:48:06 »
De 154.1125 MHz is ook al enkele dagen in gebruik bij de Esso misschien heb je die wel gehoord of gezien. Overigens heb ik zelf het idee dat je het toch echt op die 428 MHz moet zoeken deze was gisteren namelijk de hele dag zeer druk zelfs het resevekanaal werd veel geactiveerd en dat wil dus wel wat zeggen.

Even een gevalletje wat zich vroeger bij de Shell afspeelde was dat alle hulpdiensten die van buiten af  het terrein op kwamen bij de portier een Shell Smartnet Porto kregen om direct verbinding te kunnen krijgen met de mensen van de Shell zelf o.a. de bevelvoerder van de bedrijfsbrandweer....

Maar goed ik geloof het wel totdat ik zelf eens een keer die kant op ben gegaan de informatie vanuit die hoek schijnt hier erg moeilijk geplaatst te kunnen worden of er zijn gewoon te weinig mensen die daar in die omgeving zitten te luisteren. :?

Groet,

Europoort

  • Gast
Exxon Mobil Raff Botlek
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2007, 15:53:57 »
Even een reactie uit de haven.

Exxon mobil raff werkt met een motorola smartnet in de 428 mhz.
Exxon mobil Europoort werkt met een Tetra netwerk van Flash
Shell Raff werkt met een Tetra netwerk idem van Flash.
Keppel Verolme werkt gewoon analoog in de 170 mhz.

Tijdens een turnaround zijn er aannemers die met een eigen of tijdelijk portofoon netwerk de communicatie verzorgen.

 :P;)

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #11 Gepost op: 5 maart 2007, 14:57:27 »
Citaat
6705 - Motorola Smartnet II - Esso Raffinaderij Rotterdam


--------------------------------------------------------------------------------
Soort systeem: Motorola Smartnet II
Systeem ID: 6705
Toonsquelcht 128,57 Hz.
Gebruiker: Esso Rotterdam
Locatie: Botlekweg 121
Rotterdam Botlek
Extra info: Informatie over Esso vindt u op http://www.esso.com , alwaar u door kunt klikken naar Nederlandse informatie over Esso. Via "Dutch", "Esso in de Benelux" en "Downstream" kunt u een aardig stukje over deze raffinaderij lezen.

Is dit systeem te tracken met:

BC245XLT: Ja
BC780XLT: Ja
WiNRadio: Ja

Frequenties t.b.v. dit netwerk:

Kan.nr. Frequentie Gebruik:
563 428.2500 Mhz.  
591 428.6000 Mhz.  
593 428.6250 Mhz.  
595 428.6500 Mhz.  
598  428.6875 Mhz.  
600 428.7125 Mhz.  

Instellingen t.b.v. de BC245XLT:

Type trunkingnetwerk: E2-UHF
Base Frequency 425,9625 Mhz.
Offset 12,5 Khz.

Instellingen t.b.v. de UBC780XLT:

Type trunkingnetwerk: Type2-UHF
Base Frequency 1 425,9625 Mhz.
Space Frequency 1 12,5 Khz.
Offset channel 1 380

Instellingen t.b.v. WiNRadio:

Type trunkingnetwerk: Afstemmen op datakanaal, WiNRadio doet de rest
Base Frequency 1  
Space Frequency 1    
Offset channel 1    


 - Aanvullingen worden altijd op prijs gesteld -

bron: http://www.xs4all.nl/~edeling/trunkingnetwerken-smartnet/SNII-6705-Esso-Pernis.html

Dit netwerk is nog steeds actief en wordt gebruikt door Esso/Exxon Botlek. Esso stond voor olieproducten en Exxon voor chemie, dacht ik.
Bewaking (Facility) zit op ID 368, consul F = ID 336, verdere weet ik even niet (had ik niet zoveel mee te maken bij m'n vorige baantje).

De Esso die je hoort op Deltalinqs is alleen voor calamiteiten en roept dan op als Bernhard 10.

Tijdens de grote stop worden inderdaad extra porto's gehuurd (ik dacht bij Flash) op analoge frequenties, alhoewel een paar jaar geleden bij een grote stop een tijdelijk extra Smartnet geplaatst is.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Vrolijke Fietser

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2007, 18:30:23 »
Bovenstaande gegevens ook gevonden.

Gisteren, zondag een tijd zitten klooien met het boekwerk erbij om deze gegevens in de 780 te krijgen.

Helaas zonder resultaat. Wie kan mij op weg helpen ????????

Ook vandaag op ExxonMobil geweest om maar weer eens een poortinstructie te volgen. Die 428 lijkt er toch wel in gebruik te zijn want overal staan van die korte staafjes, wit van kleur en Deense makelij.

Boudewijn
De groeten van Bob.

paul19622

  • Gast
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #13 Gepost op: 6 maart 2007, 22:37:05 »
Helaas zie ik weer die 428.6000 MHz in het rijtje staan, deze is absoluut niet in gebruik bij de Esso maar stond als reservekanaal te boek bij het oude en inmiddels opgeheven smartnet van de Shell. Meerdere keren heb ik dat in het verleden al aangeven maar het schijnt niet begrepen te worden.

Groet,

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Gezocht frequenties Esso/Exxon Rotterdam.
« Reactie #14 Gepost op: 8 maart 2007, 06:14:25 »
Citaat van: "paul19622"
Helaas zie ik weer die 428.6000 MHz in het rijtje staan, deze is absoluut niet in gebruik bij de Esso maar stond als reservekanaal te boek bij het oude en inmiddels opgeheven smartnet van de Shell. Meerdere keren heb ik dat in het verleden al aangeven maar het schijnt niet begrepen te worden.

Het vreemde is dat wanneer ik Mtrunker op het netwerk loslaat, deze zelf met deze frequentie komt. Of ik moet het verkeerd omgerekend hebben...
Met vriendelijke groet,
Arlé