Auteur Topic: Keulen en Bonn  (gelezen 7921 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 308
Keulen en Bonn
« Gepost op: 22 april 2017, 18:44:17 »
Hoi Allemaal,

Komend week een paar dagen naar Duitsland.
Natuurlijk ook even bij het vliegveld Keulen/Bonn langs.
Heb daar al wat frequenties van gevonden op:

http://www.aviationinfo.nl/spottersgidsen/29-europa/duitsland/791-keulen-bonn-konrad-adenauer-wahn-cgn-eddk

Maar hebben jullie nog interessante aanvullingen hierop?

Al vast bedankt.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Keulen en Bonn
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2017, 22:25:55 »
Is daar in de wetgeving iets veranderd? Ik weet niet beter dan er een strikt verbod geldt om mee te luisteren en dat daar ook streng op gehandhaafd wordt...

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 308
Re: Keulen en Bonn
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2017, 10:47:59 »
Is daar in de wetgeving iets veranderd? Ik weet niet beter dan er een strikt verbod geldt om mee te luisteren en dat daar ook streng op gehandhaafd wordt...

Waar kan ik deze wetgeving dan vinden?
Eind vorig jaar nog in Geilenkirchen geweest en de politie kwam daar een paar keer langs fietsen maar geen enkele opmerking over mijn scanner gekregen.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Keulen en Bonn
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2017, 12:17:07 »
Waar kan ik deze wetgeving dan vinden?

Telekommunikationsgesetz -

'  §89 Abhörverbot, Geheimhaltungspflicht der Betreiber von Empfangsanlagen

Mit einer Funkanlage dürfen nur Nachrichten, die für den Betreiber der Funkanlage, Funkamateure im Sinne des Gesetzes über den Amateurfunk vom 23. Juni 1997 (BGBl. I S. 1494), die Allgemeinheit oder einen unbestimmten Personenkreis bestimmt sind, abgehört oder in vergleichbarer Weise zur Kenntnis genommen werden. Der Inhalt anderer als in Satz 1 genannter Nachrichten sowie die Tatsache ihres Empfangs dürfen, auch wenn der Empfang unbeabsichtigt geschieht, auch von Personen, für die eine Pflicht zur Geheimhaltung nicht schon nach § 88 besteht, anderen nicht mitgeteilt werden. § 88 Abs. 4 gilt entsprechend. Das Abhören oder die in vergleichbarer Weise erfolgende Kenntnisnahme und die Weitergabe von Nachrichten auf Grund besonderer gesetzlicher Ermächtigung bleiben unberührt.'

§ 148 Strafvorschriften
'(1) Mit Freiheitsstrafe bis zu zwei Jahren oder mit Geldstrafe wird bestraft, wer
   1.    entgegen § 89 Satz 1 oder 2 eine Nachricht abhört oder in vergleichbarer Weise zur Kenntnis nimmt oder den Inhalt einer Nachricht oder die Tatsache ihres Empfangs einem anderen mitteilt oder
   2.    [...]'

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 308
Re: Keulen en Bonn
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2017, 13:32:16 »
Oké, een ieder bedankt tot zover.
Het is dus net als in België, geen scanner meer.
Heb ik dan vorig jaar bij Geilenkirche geluk gehad of is dit toch wel een beetje de algemene trend in Duitsland.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna