Het Scannerforum

Frequenties => Burgerluchtvaart => Topic gestart door: Daaf op 20 maart 2009, 17:01:22

Titel: Burgervliegvelden NL
Bericht door: Daaf op 20 maart 2009, 17:01:22
Ik ben weer eventjes bezig geweest....

Aangezien ik, buiten mijn werk, een grote fan ben van luchthavens (n dus ook de frequenties ervan) heb ik even wat samen gesteld. Dit alles is op basis van burger vliegverkeer van de velden in Nederland.
Wie kan de lijst aanvullen, corrigeren? En dan doel ik met name op de frequenties van de gronddiensten, "authorities" (havendienst), afhandelingsmaatschappijen, tankboeren, technische diensten, etc, etc...

Laatste update: 14-05-2010

**Maastricht Aachen Airport**
119.4750  Tower
120.2000  Approach (O/R)
121.8250  Delivery
121.9000  Airport Authorities
123.9750  Approach
124.5750  ATIS
131.6000  air service Limburg
131.7500  Maastricht handling services
131.7750  XP parcel systems
131.8000  Air Exel operstions
133.5000  Nationale luchtvaartschool

458.6900  Airport Authorities


**Rotterdam The Hague Airport**
110.4000  ATIS
118.2000  Tower
119.7000  Guard
121.7500  Baankanaal (havendienst-toren) (gekoppeld met 165.4100)
121.9500  AOM
122.1750  Delivery
127.0250  Approach
131.5500  VLM operations
131.7500  Aviapartner handling operations
131.8500  Shell
131.9750  KLM Jetcenter

148.56875 Airport Security Safety And Support (ASSAS) TX
153.16875 Airport Security Safety And Support (ASSAS) RX, kanaal 1 & 2 (=selectief)
153.16875 Airport Security Safety And Support (ASSAS) Simplex, kanaal 3
165.4100  Havendienst kanaal 1: Baankanaal (gekoppeld met 121.7500)
165.8500  Havendienst kanaal 3
168.5900  Havendienst kanaal 2 & kanaal 5 (=selectief): Operationele Dienst (havendienst onderling en havendienst-brandweer, alarmering luchthavenbrandweer en passagiersbussen)
170.0100  Havendienst kanaal 4
446.00625 Cityjet Rotterdam (tq 107.2)
455.8100  Aviapartner OPS?
455.8100  PreNed security terminal
455.8900  Aviapartner passage (tq 103.5)
466.0300  Aviapartner platform (tq 91.5)


**Eindhoven Airport**
 69.2250  Bewaking (Cobra)
 70.1500  Brandweer
 70.7250  Crashnet (Samba)
 71.5000  POL
 72.6500  Vliegtuigtrekkers

121.9250  Ground
122.1000  Rapcon south (approach)
123.1750  Rapcon south (approach)
124.5250  Arrival
126.0250  ATIS
131.0000  Tower
131.4000  Handling
131.4250  KLM city hopper?
131.4750  Rainbow operations
131.9350  Solid air

455.8900  T.D. (tq 151.4)
455.9300  BHV (tq 123.04)
457.2500  Scurity (tq 110.9)
467.2500  De-icing (tq 97.4)
467.3100  Platform (tq 77.0)
467.3500  Passage (tq 85.4)
467.3900  Operations (tq 67.0)


** Den-Helder Airport**
120.1250  Tower
121.7250  Ground
123.2500  CHC Helicopters ground crew
123.3000  Final
124.2250  Approach
131.5000  CHC Helicopters operations
131.7500  Skyline aviation

151.9375  Handling (tq 179.9)
448.3250  Brandweer
448.4750  Toren?
448.6500  Bewaking
448.7375  Airport Security
449.0375  Toren


**Groningen Eelde Airport**
118.7000  Tower
119.7000  Guard
120.3000  Approach
121.7000  Delivery
121.9000  Airport Authorities
131.4000  Operations
131.4500  Dutch Flight Academy
131.5750  SIG handling
131.7500  Operations
133.5500  ATIS

170.3300  KLM luchtvaartschool


**Lelystad Airport**
123.6750  AFIS
123.8250  Radio ULV
125.5250  Fokker Four
130.5750  
131.4750  Luchtvaartschool
131.5750  Wings over Holland
131.7500  Eur aviation operations
131.7750  Helicon
131.7750  Wooning aviation
131.8000  Lelystad flight centre

165.0300 Havendienst ?
170.4100 Havendienst
166.1100 Paraclub Flevo (D023N)


**Teuge Airport**
121.0000 AFIS

152.0625 Lier tbv zweefvliegen
152.1125 Lier tbv zweefvliegen
153.0700 Nationaal paracentrum


**Terlet**
123.3500 Gelderse zweefvliegclub
130.1250 Stichting zweefvliegers Terlet

170.3300 Receptie (173.8)
170.4300 Lier tbv zweefvliegen (173.8) (Kan ook gebruik worden gemaakt van PMR)
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: elsinga op 20 maart 2009, 17:09:51
Ik pak even mijn Excel sheet erbij. ;) Alles waar "bron" achter staat komt uit de AIP lijsten (ik ben bij tot 15 januari), de rest komt ergens anders vandaan (veel IACO lijsten, de rest internet).

Frequentie Mode Plaats Gebruiker Ingang TQ (Hz) Raster Verif?
2.87200 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family C - bron
2.89900 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family B - bron
2.97100 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family D - bron
3.01600 SSB Shannon Shanwick Radio , NAT Family A - bron
3.41300 USB Shannon Shannon Volmet - bron
3.47600 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family F - bron
4.67500 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family D - bron
5.45000 SSB West Drayton RAF Volmet - bron
5.50500 USB Shannon Shannon Volmet - bron
5.59800 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family A - bron
5.61600 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family B - bron
5.64900 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family C - bron
6.62200 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family F bron
8.83100 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family F - bron
8.86400 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family B - bron
8.87900 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family C - bron
8.89100 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family D - bron
8.90600 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family A - bron
8.95700 USB Shannon Shannon Volmet - bron
11.25300 SSB West Drayton RAF Volmet - bron
11.30600 SSB Shannon Shannon Volmet - bron
11.33600 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family C - bron
13.26400 USB Shannon Shannon Volmet - bron
13.29100 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family B - bron
13.29100 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family F - bron
13.30600 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family A - bron
13.30600 SSB Shannon Shanwick Radio, NAT Family C - bron
108.40000 AM Schiphol EHAM Arrival Information - ja
110.40000 AM Rotterdam EHRD Rotterdam Information - bron
117.17500 AM Schiphol EHAM Amsterdam Info (ASR North Sea North, uncontrolled airspace at/below FL055) - bron
118.07500 AM Schiphol EHAM Approach / Departure (Back-Up) - ja
118.10000 AM Schiphol EHAM Tower secundairy - ja
118.20000 AM Rotterdam EHRD Rotterdam Tower - bron
118.27500 AM Schiphol EHAM Tower West - ja
118.32500 AM Oostwold EHOW Radio - bron
118.35000 AM Nes, Ameland Ameland Radio - bron
118.40000 AM Schiphol EHAM Arrival (Primair) - ja
118.57500 AM Enschede EHTW Approach (RAPCON NORTH)/Arrival - bron
118.70000 AM Eelde EHGG Tower - bron
118.80000 AM Schiphol EHAA Amsterdam Radar wachtgebied Noordzee (Holding SUGOL) - bron
118.95000 AM Schiphol EHAM Tower Back-Up - bron
119.05000 AM Schiphol EHAM Approach / Departure TMA east - bron
119.17500 AM Schiphol EHAM Vluchtinformatie Noordzee-Noord - bron
119.22500 AM Schiphol EHAM Tower primary - bron
119.25000 AM Middelburg EHMZ Midden Zeeland AFIS - bron
119.30000 AM De Cocksdorp EHTX Texel Radio - bron
119.47500 AM Maastricht EHBK Beek Tower - bron
119.57500 AM Noordzee A/G (NORTHSEA), Planned Hel Oil Rigs - onzkr
119.70000 AM Eelde EHGG Tower/Approach (Regional guard frequency) - bron
119.70000 AM Maastricht EHBK Beek Tower (Regional guard frequency) - bron
119.70000 AM Rotterdam EHRD Rotterdam Tower (Regional guard frequency) - bron
119.85000 AM Eelde A/G - onzkr
119.90000 AM Schiphol EHAM Tower Back-Up - bron
119.95000 AM Enschede EHTW Tower primary - bron
119.97500 AM Schiphol EHAM Clearance Delivery (VFR only) - bron
120.20000 AM Maastricht EHBK Maastricht Approach Backup - bron
120.30000 AM Eelde EHGG Approach - bron
120.55000 AM Schiphol EHAA Amsterdam Radar wachtgebied IJsselmeer (Holding ARTIP) - bron
120.60000 AM Drachten EHDR Drachten Radio - bron
120.65000 AM Bosschenhoofd EHSE Seppe Radio - bron
120.72500 AM Lelystad ATIS, Non-Operational - onzkr
120.87500 AM Schiphol EHAA Discrete emergency frequency - bron
121.00000 AM Teuge Teuge Radio - bron
121.20000 AM Schiphol EHAM Approach / Departure TMA west - bron
121.30000 AM Schiphol EHAM KLM remote-De-icing regie, roepnaam Snowdesk - ja
121.50000 AM Landelijk International emergency frequency VHF - bron
121.60000 AM Schiphol EHAM KLM De-icing 3e Remote frequentie - ja
121.65000 AM Schiphol EHAM Startup Control - bron
121.70000 AM Eelde EHGG Ground/Delivery/Start-up control - bron
121.70000 AM Schiphol EHAM Groundcontrol Zuid - bron
121.72500 AM Eindhoven AS - onzkr
121.75000 AM Rotterdam AS - onzkr
121.77500 AM Eelde AS - onzkr
121.77500 AM Maastricht AS - onzkr
121.77500 AM Rotterdam AS - onzkr
121.77500 AM Schiphol EHAM Sleepkanaal Zuid / Proefdraaien - ja
121.80000 AM Schiphol EHAM Groundcontrol Noord - bron
121.82500 AM Maastricht EHBK Beek Delivery - bron
121.85000 AM Rotterdam AS - onzkr
121.87500 AM Schiphol EHAM Sleepkanaal Noord - ja
121.90000 AM Eelde EHGG Airport Authorities - nee
121.90000 AM Maastricht AS - onzkr
121.90000 AM Schiphol EHAM Groundcontrol West - bron
121.92500 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Ground - bron
121.95000 AM Rotterdam AS - onzkr
121.97500 AM Schiphol EHAM Clearance Delivery - bron
122.10000 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Tower/Approach/Arrival Backup - bron
122.10000 AM Enschede EHTW Approach/Arrival/Tower secundary - bron
122.15000 AM Budel Radio - onzkr
122.17500 AM Rotterdam EHRD Rotterdam Delivery - bron
122.20000 AM Schiphol EHAM Departure Information - bron
122.25000 AM Landelijk Ballonvaart - bron
122.35000 AM Landelijk A/G (LANDSOUTH), South Of 5230N - onzkr
122.42500 AM Schiphol EHAM Groundcontrol Back-Up - ja
122.45000 AM Enschede EHTW Precision Approach Radar - onzkr
122.47500 AM Landelijk Zweefvliegtuigen - bron
122.50000 AM Landelijk Zweefvliegtuigen - bron
122.55000 AM Landelijk Reklamevliegtuigen - nee
122.75000 AM Landelijk A/G (LAND) - onzkr
122.75000 AM Schiphol EHAM Testvluchten LVNL - ja
122.80000 AM Landelijk Parajumping - bron
122.95000 AM Landelijk Heli KLM - nee
122.95000 AM Noordzee A/G, Hel Oil Rigs - onzkr
123.10000 AM Landelijk Search and Rescue internationaal - nee
123.17500 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Approach, Rapcon South - onzkr
123.25000 AM Terlet Terlet Radio (messages for glider flying purposes only) - bron
123.30000 AM Landelijk Precision Approach Radar (LAND), Rpr Mil - onzkr
123.35000 AM Landelijk Zweefvliegtuigen - bron
123.37500 AM Landelijk Zweefvliegtuigen - bron
123.40000 AM Landelijk Air-to-Air international - nee
123.42500 AM Landelijk Ultralights - bron
123.42500 AM Stadskanaal EHST Radio - bron
123.45000 AM Landelijk Air-to-Air international - bron
123.45000 AM Noordzee A/G, Hel Oil Rigs - onzkr
123.47500 AM Landelijk Air-to-Air international - nee
123.50000 AM Landelijk Zweefvliegtuigen - bron
123.67500 AM Lelystad TowerUnicom - bron
123.70000 AM Schiphol EHAA Amsterdam ACC Radar sector 5 (Noord-West) - bron
123.82500 AM Lelystad EHLE Ultra Light Vliegtuigjes - bron
123.85000 AM Schiphol EHAA Amsterdam ACC Radar sector 3 (Zuid) - bron
123.97500 AM Maastricht EHBK Beek Approach - bron
124.30000 AM Schiphol EHAA Vluchtinformatie Noordzee (Over land) - bron
124.52500 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Arrival - onzkr
124.57500 AM Maastricht EHBK Maastricht Information - bron
124.87500 AM Schiphol EHAA Amsterdam ACC Radar sector 2 (Oost outbound) - bron
125.17500 AM Noordzee A/G (NORTHSEA) - onzkr
125.42500 AM Landelijk AFIS (LAND), Hel Hospitals - onzkr
125.55000 AM Landelijk Reklamevliegtuigen - nee
125.75000 AM Schiphol EHAA Amsterdam ACC Radar sector 4 (Zuid-West) - bron
126.02500 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Information - onzkr
126.20000 AM Schiphol EHAA Volmet - bron
126.67500 AM Rotterdam EHRD Rotterdam Approach Backup - bron
126.67500 AM Schiphol EHAA Aproach (backup) - bron
126.80000 AM Landelijk A/G (LANDNORTH), North Of 5230N - onzkr
127.02500 AM Rotterdam EHRD Rotterdam Approach - bron
127.35000 AM Hoogeveen EHHO Hoogeveen Radio - bron
127.77500 AM Schiphol EHAA Radar sector 3 (Zuid) Back-up frequentie - bron
128.00000 AM Landelijk Helikopters - nee
128.57500 AM Schiphol EHAA Radar sector 2 (Oost inbound) - bron
129.97500 AM Landelijk Zweefvliegtuigen - bron
130.02500 AM Schiphol EHAM KLM De-icing 2e Remote frequentie - nee
130.12500 AM Landelijk Zweefvliegtuigen - bron
130.12500 AM Terlet Terlet Radio (messages for traffic on the T-strip only) - bron
130.47500 AM Schiphol EHAM Airside Operations Manager (AOM) - nee
130.57500 AM Lelystad EHLE Lelystad Tower - onzkr
130.65000 AM Schiphol EHAM KLM De-icing 1e Remote frequentie - nee
130.95000 AM Schiphol EHAA Amsterdam Radar sector 3 (Zuid inbound) (Holding RIVER) - bron
131.00000 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Tower - bron
131.02500 AM Hilversum Hilversum Radio - bron
131.15000 AM Schiphol EHAM Arrival (Secundair) - bron
131.27500 AM Schiphol EHAM Schiphol Approach - onzkr
131.35000 AM Schiphol EHAM ATC Operational Information - bron
131.40000 AM Eelde OPC, Nnac - onzkr
131.40000 AM Eindhoven OPC, Eindhoven Handling - onzkr
131.40000 AM Schiphol EHAM Penauiile Servisair Amsterdam - nee
131.40000 AM Schiphol OPC, Globe Ground - onzkr
131.41500 AM Schiphol EHAM KLM Team Leiders Operatie n E/F/G - nee
131.42500 AM Schiphol EHAM KLC Operations (F70) - nee
131.43000 AM Schiphol OPC, Klc - onzkr
131.43500 AM Schiphol EHAM KLM Flow Control (Slotcordinatie) - nee
131.45000 AM Eelde Dutch Flight Acedemy - bron
131.45000 AM Eindhoven OPC, Phi - onzkr
131.45000 AM Rotterdam OPC, Sev - onzkr
131.45000 AM Schiphol EHAM KLC Operations (F100) - nee
131.46500 AM Schiphol EHAM Martinair Handlingcordinator - nee
131.47500 AM Eindhoven OPC, Rainbow - onzkr
131.47500 AM Lelystad Internationale Luchtvaart School - onzkr
131.47500 AM Maastricht OPC, Nat. Luchtvaart School - onzkr
131.47500 AM Schiphol OPC, Aas - onzkr
131.48000 AM Schiphol EHAM Martinair Maintenance - nee
131.48500 AM Schiphol EHAM Martinair Operations - nee
131.50000 AM Maastricht OPC, Maa - onzkr
131.50000 AM Rotterdam OPC, Sch - onzkr
131.50000 AM Schiphol EHAM EL-AL operations - ja
131.50000 AM Schiphol OPC, Rotorjet-Heliport - onzkr
131.55000 AM Rotterdam OPC, Vlm - onzkr
131.55000 AM Schiphol EHAM British airways engineering - nee
131.56500 AM Rotterdam OPC, Aviapartner - onzkr
131.56500 AM Schiphol OPC, Jet Netherlands Bv - Hol2 0132 - onzkr
131.57500 AM Eelde EHGG SIG Handling - nee
131.57500 AM Lelystad OPC, Wings Over Holland - onzkr
131.57500 AM Rotterdam OPC, Raz - onzkr
131.57500 AM Schiphol EHAM Aviapartner Amsterdam - nee
131.60000 AM Maastricht OPC, Asl - onzkr
131.60000 AM Schiphol EHAM Japan Airlines - nee
131.60000 AM Schiphol PLD operations (KLPD helikopters en vliegtuigen) - ja
131.62500 AM Schiphol EHAM KLM General Aviation / KLM Jet Center - nee
131.64000 AM Schiphol EHAM KLM (currently not operational) - nee
131.65000 AM Schiphol EHAM KLM Operations - nee
131.66000 AM Schiphol EHAM KLM (currently not operational) - nee
131.66500 AM Schiphol EHAM Swissport Cargo - nee
131.67500 AM Schiphol OPC, Menzies - onzkr
131.68500 AM Schiphol EHAM TUI Arke Fly operations - nee
131.70000 AM Schiphol EHAM KLM De-icing 4e Remote frequentie - nee
131.70000 AM Teuge OPC, Stella Aviation - onzkr
131.73500 AM Schiphol EHAM Telnet avionics operations - nee
131.75000 AM Eelde OPC, Aerophoto - onzkr
131.75000 AM Eindhoven OPC, Dynamic Airlines - onzkr
131.75000 AM Hilversum OPC, Ass - onzkr
131.75000 AM Lelystad Eur Aviation Services - onzkr
131.75000 AM Maastricht OPC, 100 - onzkr
131.75000 AM Middelburg OPC, Prince - onzkr
131.75000 AM Rotterdam OPC, Sand Air - onzkr
131.75000 AM Schiphol OPC, Nayak Aircraft Services - onzkr
131.77500 AM Ede OPC, Lukkien - onzkr
131.77500 AM Lelystad OPC, Wooning Aviation - onzkr
131.77500 AM Schiphol EHAM KLM gate-De-icing regie, roepnaam Snowdesk - nee
131.80000 AM Lelystad Lelystad Flight Centre - onzkr
131.80000 AM Maastricht OPC, Klm Exel - onzkr
131.80000 AM Schiphol EHAM Menzies operations - nee
131.85000 AM Rotterdam OPC, Shell Aircraft Non-Operational - onzkr
131.85000 AM Schiphol EHAM Aero Ground operations - nee
131.87500 AM Schiphol EHAM KLM Aerocarto / DDA - nee
131.87500 AM Schiphol OPC, Cathay Pacific - onzkr
131.90000 AM Schiphol EHAM Transavia - nee
131.91500 AM Eindhoven OPC, Pcc Eindhoven - onzkr
131.93000 AM Schiphol OPC, Mph - onzkr
131.93500 AM Eindhoven OPC, Solid Air - onzkr
131.94000 AM Schiphol EHAM KLM Maintenance - nee
131.96000 AM Schiphol EHAM KLM Team Leiders Operatie n B/C/D - nee
131.97500 AM Bosschenhoofd OPC, Ttc - onzkr
131.97500 AM Rotterdam OPC, Rotterdam Jet Center - onzkr
131.97500 AM Schiphol EHAM KLC Operations (F50) - bron
132.08330 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector ZEELAND (Channel 132.085) - bron
132.57500 AM Schiphol ACC (EHSECT2I) - onzkr
132.63330 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector DeliveryTA (Channel 132.635) - bron
132.97500 AM Schiphol EHAM Arrival Information - bron
133.02500 AM Landelijk A/G (LAND), Rft - onzkr
133.10000 AM Noordzee FIS (NOORD) - onzkr
133.21667 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector COASTAL/DeliveryTA Spare (Channel 133.215) - bron
133.55000 AM Eelde EHGG ATIS - bron
134.37500 AM Schiphol EHAA Amsterdam Radar sector 1 (Noord) (Holding NARSO) - bron
134.52500 AM Lelystad Approach, Hol2 0125 - onzkr
134.70000 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector COASTAL HIGH (Channel 134.705) - bron
134.87500 AM Schiphol EHAM Sleepkanaal toren (gekoppeld aan 447.1750 Baankanaal) - bron
135.15000 AM Maastricht Eurocontrol UAC Germany Sector HAM EAST (Channel 135.15) - bron
135.51000 AM Maastricht ACC (COASTAL+DeliveryTA) - onzkr
135.97500 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector FLEVO HIGH (Channel 135.98) - bron
136.30000 AM Maastricht FIS, Climax - onzkr
136.46670 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector COASTAL (Channel 136.465) - bron
136.65000 AM Schiphol EHAM Amsterdam Info (ASR North Sea South, uncontrolled airspace at/below FL055) - bron
136.97500 AM Maastricht Eurocontrol ARINC VDL2 DATALINK   - bron
136.97500 AM Schiphol OPC, Common Signalling Channel - onzkr
138.00000 AM Landelijk Bosbrandweer - nee
231.70000 AM Schiphol EHAM Algemene UHF frequentie - bron
234.40000 AM Schiphol EHAM Vluchtinformatie Noordzee-Noord - bron
243.00000 AM Landelijk International emergency frequency UHF - bron
244.85000 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector COASTAL HIGH/COASTAL - bron
257.80000 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Tower - bron
258.72500 AM Enschede EHTW Arrival UHF - bron
278.05000 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Arrival - bron
278.25000 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector DeliveryTA HIGH     - bron
278.50000 AM Maastricht EHBK Beek Approach - bron
281.05000 AM Rotterdam EHRD Rotterdam Approach - bron
281.15000 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Tower - bron
289.35000 AM Maastricht Eurocontrol   - bron
308.85000 AM Maastricht Eurocontrol   - bron
312.35000 AM Maastricht Eurocontrol UAC Germany Sector HAM / SOL HIGH   - bron
336.35000 AM Maastricht Eurocontrol UAC Belgium/Luxemburg Sector WEST/OLNO HIGH           - bron
338.22500 AM Eelde EHGG Approach - bron
338.30000 AM Schiphol EHAM Vluchtinformatie Noordzee (over land) - bron
339.47500 AM Schiphol EHAM Approach / Departure Back-up UHF - bron
340.77500 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector DeliveryTA (Channel 132.635) - bron
340.77500 AM Maastricht Eurocontrol UAC Netherlands Sector ZEELAND - bron
362.30000 AM Eelde EHGG Tower - bron
362.30000 AM Maastricht EHBK Beek Tower - bron
362.30000 AM Rotterdam EHRD Rotterdam Tower - bron
362.30000 AM Schiphol EHAM Tower Back-up UHF - bron
369.25000 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Ground - bron
369.30000 AM Schiphol EHAM Approach / Departure Back-Up UHF - bron
371.12500 AM Schiphol EHAM Vluchtinformatie Noordzee-Zuid - bron
379.75000 AM Enschede EHTW Approach UHF (RAPCON NORTH) - bron
379.92500 AM Eindhoven EHEH Eindhoven Aproach, RAPCON South - bron
387.30000 AM Maastricht Eurocontrol   - bron
447.17500 NFM Schiphol EHAM LVNL Baankanaal (kanaal 1) ja
449.15000 NFM Schiphol EHAM LVNL TD (LVNL kanaal 2) ja
451.16250 NFM Schiphol EHAM KLM De-icing 1e Remote (controleurs en trumps) ja
451.21250 NFM Schiphol EHAM KLM De-icing 2e Remote (controleurs en trumps) ja
451.25000 NFM Schiphol EHAM KLM De-icing “Snowdesk Gate” ja
461.16250 NFM Schiphol EHAM KLM De-icing 3e Remote (controleurs en trumps) ja
461.21250 NFM Schiphol EHAM KLM De-icing 4e Remote (controleurs en trumps) ja
461.25000 NFM Schiphol EHAM KLM De-icing “Snowdesk” ja
465.77000 NFM Schiphol EHAM Havendienst (OPS 1) ja
466.47000 NFM Schiphol EHAM Platformkoepel + Apron Officers (OPS 2) 456.47000 ja
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Discriminator op 20 maart 2009, 17:14:11
Mooi! Kleine aanvulling:

Citaat van: "Daaf"
**Rotterdam Airport**
122.1750  Start-up control

122.175 Delivery (start-up control en klaringen)
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: counterstrike op 20 maart 2009, 17:32:04
Mooie lijst Daaf, bedankt !

Groeten,
Peter
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 20 maart 2009, 17:37:30
Citaat van: "Discriminator"
Mooi! Kleine aanvulling:

122.175 Delivery (start-up control en klaringen)

Aangepast. Bedankt Rene.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 20 maart 2009, 17:39:03
Citaat van: "elsinga"
Ik pak even mijn Excel sheet erbij. ;) Alles waar "bron" achter staat komt uit de AIP lijsten (ik ben bij tot 15 januari), de rest komt ergens anders vandaan (veel IACO lijsten, de rest internet).

Helaas staat in jouw lijst niets nieuws Robert.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: elsinga op 20 maart 2009, 17:41:12
Ik kwam in mijn lijst nog wel een paar tegen die niet in jouw lijstje stonden (omgekeerd ook trouwens). Je mag er mee doen wat je wilt. ;)
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Discriminator op 20 maart 2009, 17:45:08
Citaat van: "Daaf"
Aangepast. Bedankt Rene.

Zo ook voor Eelde: 121.700 - Delivery en
                  Beek:  121.825 - Delivery
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: elsinga op 20 maart 2009, 17:50:04
Zo stonden bijvoorbeeld al die deliveries in mijn lijst (gewoon uit de AIP's overgenomen, dus absoluut correct). Mocht je mijn input niet op prijs stellen, laat het dan even weten. Hou ik me voortaan stil.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 20 maart 2009, 17:58:18
Citaat van: "elsinga"
Zo stonden bijvoorbeeld al die deliveries in mijn lijst (gewoon uit de AIP's overgenomen, dus absoluut correct). Mocht je mijn input niet op prijs stellen, laat het dan even weten. Hou ik me voortaan stil.

Op je tenen getrapt Robert?

Absoluut correct; Dat ben ik niet helemaal met je eens. In bepaalde ICAO lijsten staan frequenties die niet, meer, in gebruik zijn. Onder andere voor Schiphol. Ook zie ik in jouw lijst bij diverse frequenties de term "AS" staan, zo staat dat ook in de ICAO lijsten. Maar wat betekent "AS" ?
Pas als ik weet dat die frequenties cht actief gebruikt worden zal ik ze opnemen, f verwijderen, in mijn lijst.

Maarehh, mocht je nou nog een keer zo gefrustreerd zijn omdat je mijn reacties anders mocht interpreteren dan dat die mogelijk zijn laat dat dan de volgende keer ook even weten dan zet ik er ook bij dat "elsinga" niet hoeft te reageren.
Anders zou ik zeggen, blijf a.u.b. reageren want alle info is welkom!
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: elsinga op 20 maart 2009, 18:06:56
Nee, niet op mijn tenen getrapt, alleen ik hou niet van verwarring. ;) Ik hou me liever stil dan dat iemand achteraf over me heen valt. Gelukkig is dat hier niet het geval. :) Mijn verwarring kwam doordat je in mijn lijst niets zag dat je kon gebruiken, maar alle info over de Deliveries daar *wel* in stond.

Inderdaad, sommige frequenties komen uit de ICAO lijsten (daar staat ook "onzkr" achter, "AS" is overigens de ICAO afkorting voor Airport Services, een lekkere vergaarbak...). En die lijst is inderdaad notoir onbetrouwbaar. Daarom haal ik de meeste frequenties ook uit de AIP publicaties, dan staat er "bron" achter. En als ze recent gebruikt zijn is het "ja", als die frequentie ook echt klopt (anders blijft het "onzkr").
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 20 maart 2009, 18:20:44
Citaat van: "elsinga"
Nee, niet op mijn tenen getrapt, alleen ik hou niet van verwarring. ;) Ik hou me liever stil dan dat iemand achteraf over me heen valt. Gelukkig is dat hier niet het geval. :) Mijn verwarring kwam doordat je in mijn lijst niets zag dat je kon gebruiken, maar alle info over de Deliveries daar *wel* in stond.

Inderdaad, sommige frequenties komen uit de ICAO lijsten (daar staat ook "onzkr" achter, "AS" is overigens de ICAO afkorting voor Airport Services, een lekkere vergaarbak...). En die lijst is inderdaad notoir onbetrouwbaar. Daarom haal ik de meeste frequenties ook uit de AIP publicaties, dan staat er "bron" achter. En als ze recent gebruikt zijn is het "ja", als die frequentie ook echt klopt (anders blijft het "onzkr").

Ok.

Ik zal je zeggen dat ik bij de genoemde delivery/grond frequenties niet helemaal zeker was van de gebruiker. In de ene lijst stond dit, de andere lijst stond dat. Om die reden heb ik de gebruiker als zijnde "ground" bestempeld want de klaringsafgifte gebeurd ook op de grond, althans zou moeten  :) . Daarom hoopte ik al op corrigerende/verbeterende reacties.

Precies, dat "AS" is dus een enorm breed begrip in de meest ruime zin van zijn betekenis. Zo ook bij bepaalde authority frequenties en andere....

Ik zit al vanaf 16.30 uur achter de pc om die lijsten samen te stellen en internet en boeken af te zoeken naar de frequenties, dus vergeef het me als ik ergens overheen lees.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Marcel-Almere op 20 maart 2009, 18:29:03
Voor Lelystad heb ik nog:

170.4100 Luchthavendienst
166.1100 (D023N) Paraclub Flevo
125.5250 Fokker Four
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Discriminator op 20 maart 2009, 18:29:41
Citaat van: "Daaf"
Ik zal je zeggen dat ik bij de genoemde delivery/grond frequenties niet helemaal zeker was van de gebruiker. In de ene lijst stond dit, de andere lijst stond dat. Om die reden heb ik de gebruiker als zijnde "ground" bestempeld want de klaringsafgifte gebeurd ook op de grond, althans zou moeten  :)

Toen Rotterdam Delivery nog Rotterdam Ground was, leidde dat tot mogelijke conflicten. Als ik op Ground om startup vroeg, en 'taxi to the fuel station', bleef ik op de Ground-frequentie. Maar geland verkeer of verkeer naar de baan in gebruik zat op Tower.

Na de verandering van Ground in Delivery was dat opgelost: klaringen op de Delivery-frequentie, en alle verplaatsingen via Tower.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 20 maart 2009, 18:34:06
Citaat van: "Marcel van Lith"
Voor Lelystad heb ik nog:

170.4100 Luchthavendienst
166.1100 (D023N) Paraclub Flevo
125.5250 Fokker Four

Ik had al een beetje gehoopt dat jij zou reageren Marcel tbv Lelystad. Aanvullingen zijn toegevoegd, bedankt!
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 20 maart 2009, 18:36:14
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Daaf"
Ik zal je zeggen dat ik bij de genoemde delivery/grond frequenties niet helemaal zeker was van de gebruiker. In de ene lijst stond dit, de andere lijst stond dat. Om die reden heb ik de gebruiker als zijnde "ground" bestempeld want de klaringsafgifte gebeurd ook op de grond, althans zou moeten  :)

Toen Rotterdam Delivery nog Rotterdam Ground was, leidde dat tot mogelijke conflicten. Als ik op Ground om startup vroeg, en 'taxi to the fuel station', bleef ik op de Ground-frequentie. Maar geland verkeer of verkeer naar de baan in gebruik zat op Tower.

Na de verandering van Ground in Delivery was dat opgelost: klaringen op de Delivery-frequentie, en alle verplaatsingen via Tower.

Ja oke, dat is inderdaad duidelijk nu. Eigenlijk heeft een vliegveld met zo'n klein oppervlak als Rotterdam ook niet echt een aparte grondfrequentie nodig denk ik. Enige seconden nadat je begonnen bent met taxien kan je al weer overschakelen naar 118.2000.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: elsinga op 20 maart 2009, 19:01:07
Citaat van: "Daaf"
Precies, dat "AS" is dus een enorm breed begrip in de meest ruime zin van zijn betekenis. Zo ook bij bepaalde authority frequenties en andere....

Ik zit al vanaf 16.30 uur achter de pc om die lijsten samen te stellen en internet en boeken af te zoeken naar de frequenties, dus vergeef het me als ik ergens overheen lees.

Ik ben niet zo haatdragend, dus alles is vergeven. Ik weet hoeveel werk zo'n actie kan zijn. ;) Mocht je behoefte hebben aan een gefilterd uitreksel uit mijn lijst, feel free to ask. Alleen AIP info bijvoorbeeld, kan ik er zo uit trekken en is up to date (inmiddels tot vandaag, net nagekeken).
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: EHAM op 22 maart 2009, 12:14:58
Nog eentje voor Rotterdam:
131.8500 Shell aircraft
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 22 maart 2009, 12:16:46
Citaat van: "EHAM"
Nog eentje voor Rotterdam:
131.8500 Shell aircraft

Bedankt, toegevoegd
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: EHAM op 22 maart 2009, 12:27:53
Citaat van: "Daaf"
131.8000  Air Exel operstions

bestaat Air Exel berhaupt nog?

Citaat
**Eindhoven Airport**
131.4250  KLM city hopper
131.8500  Base airlines

Vliegen er F70's van KLC op EHEH?
En leeft Base berhaupt nog?
Dan mis ik nog
131.400 handling
131.935 Solid Air ops
244.3500 334 +336 sqn ops
372.5750 Training
242.7000 Para dropping

Citaat
** Den-Helder Airport**

Aanvullingen:
123.2500 CHC Helicopters ground crew
122.9500 Offshore platforms Noordzee
275.3500 Wing ops
256.6500 Ops
356.4000 Ops
304.9500 Flyco PARD
356.0000 Dummy deck

Citaat
**Groningen Eelde Airport**
121.7750  Ground

bestaat die nog?

Citaat
**Lelystad Airport**
130.5750  Tower
131.4750  Luchtvaartschool
131.5750  Wings over Holland
131.7500  Eur aviation operations
131.7750  Wooning aviation
131.8000  Lelystad flight centre

Worden bij mijn weten niet gebruikt.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Lord Flashheart op 22 maart 2009, 12:34:26
Citaat
138.8250 334 + 336 sqn A/G
244.3500 334 +336 sqn ops
343.4500 334 + 336 sqn A/A

138.825 & 343.450 komen mij totaal onbekend voor. Wanneer heb je deze gehoord?
En verder mis ik 131.915 "Whitehorse"

Grtz
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Johan Beck op 22 maart 2009, 14:11:17
Citaat van: "elsinga"
(gewoon uit de AIP's overgenomen, dus absoluut correct).

Ga nooit uit van juistheid in de AIP, ik heb daar regelmatig foutjes in zien staan.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 22 maart 2009, 15:48:58
En dit krijg je dus als je copy, paste doet vanaf andere websites. Er gaat niets boven eigen waarnemingen.  :(

Citaat van: "EHAM"
Citaat van: "Daaf"
131.8000  Air Exel operstions

bestaat Air Exel berhaupt nog?

Nee bestaat niet meer. Zal die verwijderen.

Citaat van: "EHAM"
**Eindhoven Airport**
131.4250  KLM city hopper
131.8500  Base airlines
Vliegen er F70's van KLC op EHEH?
En leeft Base berhaupt nog?
Dan mis ik nog
131.400 handling
131.935 Solid Air ops

Geen idee of "Base" nog leeft. Kan er op het Net niets over vinden. KLM zal ik even moeten checken.

Citaat van: "EHAM"
244.3500 334 +336 sqn ops
372.5750 Training
242.7000 Para dropping

275.3500 Wing ops
256.6500 Ops
356.4000 Ops
304.9500 Flyco PARD
356.0000 Dummy deck

Goed lezen. "Burgerluchthavens NL", alle info is civiel gerelateerd. Dus geen militair gedoe.

Citaat van: "EHAM"
** Den-Helder Airport**
Aanvullingen:
123.2500 CHC Helicopters ground crew

Zal ik toevoegen. Bedankt.

Citaat van: "EHAM"
122.9500 Offshore platforms Noordzee

Is dus niet van Den-Helder airport

Citaat van: "EHAM"
**Groningen Eelde Airport**
121.7750  Ground
bestaat die nog?

Geen idee.

Citaat van: "EHAM"
**Lelystad Airport**
130.5750  Tower
131.4750  Luchtvaartschool
131.5750  Wings over Holland
131.7500  Eur aviation operations
131.7750  Wooning aviation
131.8000  Lelystad flight centre

Worden bij mijn weten niet gebruikt.

131.7750 wordt zeker gebruikt. De anderen weet ik niet. Ben afhankelijk van anderen, zoals de meeste informatie die hier staat. Alle info is zelf door je gehoord?
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: elsinga op 22 maart 2009, 15:59:18
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "elsinga"
(gewoon uit de AIP's overgenomen, dus absoluut correct).

Ga nooit uit van juistheid in de AIP, ik heb daar regelmatig foutjes in zien staan.

Johan, als de AIP niet meer als correct mag worden verondersteld, wat dan wel? Dat is tenslotte de info voor de piloten zelf. En als er foutjes in staan, dan worden die in de volgende uitgifte ongetwijfeld weer gecorrigeerd...
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Johan Beck op 22 maart 2009, 16:27:46
Citaat van: "elsinga"
En als er foutjes in staan, dan worden die in de volgende uitgifte ongetwijfeld weer gecorrigeerd...

Nou ga daar maar niet van uit hoor.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: EHAM op 22 maart 2009, 19:53:15
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "EHAM"
**Groningen Eelde Airport**
121.7750  Ground
bestaat die nog?

Geen idee.

Nee.

Citaat
Citaat van: "EHAM"
**Lelystad Airport**
130.5750  Tower
131.4750  Luchtvaartschool
131.5750  Wings over Holland
131.7500  Eur aviation operations
131.7750  Wooning aviation
131.8000  Lelystad flight centre

Worden bij mijn weten niet gebruikt.

131.7750 wordt zeker gebruikt. De anderen weet ik niet. Ben afhankelijk van anderen, zoals de meeste informatie die hier staat. Alle info is zelf door je gehoord?

Nee, als ze niet gebruikt worden hoor ik ze ook niet. Maar even zonder gekheid, ik heb alleen jouw lijst met die van mij vergeleken.

Als EHLE al een 'Radio' heeft, hebben ze natuurlijk geen 'Tower'. Verder ken ik ook nog iemand die bij de 'Luchtvaartschool' (beter bekend als Martinair Flight Academy) z'n opleiding heeft gedaan en die heeft nog nooit van die frequentie gehoord.

Waarom staat er dan militair gedoe in jouw lijst als alle info civ gerelateerd is volgens jou? Ik zie bij Eindhoven toch iets staan van 334 SQN en dat is toch echt mil.

En er vliegen geen F70's van KLC op Eindhoven, die vliegen alleen op Schiphol (in Nederland dan). Dat weet ik dan weer als spotter  ;) .
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Johan Beck op 22 maart 2009, 20:19:44
Citaat van: "EHAM"
Waarom staat er dan militair gedoe in jouw lijst als alle info civ gerelateerd is volgens jou? Ik zie bij Eindhoven toch iets staan van 334 SQN en dat is toch echt mil.

Ik vermoed dat jij doelt op de gronddiensten in de 70 MHz. Tja dan zou je de brandweer ook moeten verwijderen want die is immers ook van de KLu.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 23 maart 2009, 07:37:44
Citaat van: "EHAM"
Waarom staat er dan militair gedoe in jouw lijst als alle info civ gerelateerd is volgens jou? Ik zie bij Eindhoven toch iets staan van 334 SQN en dat is toch echt mil.

Bedoel je dan de gronddiensten in de 70 MHz? De reden dat ik die in mijn lijst heb opgenomen is omdat er gewoonweg geen civiele gronddiensten mbt brandweer, birdcontrol, marshallers, etc, etc zijn. Alles wordt daar door de KLu gedaan. En ik weet dus niet wat het 334 SQN dus allemaal doet daar op Eindhoven. Om verdere verwarring te voorkomen zal ik hem er wel tussenuit halen.

Wat betreft Lelystad. Ik heb het een en ander hier vandaan gehaald: http://lelystadairport.com/airport_data.htm (http://lelystadairport.com/airport_data.htm)

En daarom is het ontzettend moeilijk en gewaagd om commentaar te hebben op frequenties die jijzelf ook nog nooit gehoord hebt, laat staan om zulke info dus te publiceren op forums zoals dit.

En zo te zien aan de update datum heb je je eigen frequentie database ook even aangepast met de laatste info...
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: EHAM op 23 maart 2009, 18:25:51
Citaat van: "Daaf"
Wat betreft Lelystad. Ik heb het een en ander hier vandaan gehaald: http://lelystadairport.com/airport_data.htm (http://lelystadairport.com/airport_data.htm)

De enige grote luchtvaartschool die op EHLE zit is de Martinair Flight Academy (zie eerdere post).

Citaat
En daarom is het ontzettend moeilijk en gewaagd om commentaar te hebben op frequenties die jijzelf ook nog nooit gehoord hebt, laat staan om zulke info dus te publiceren op forums zoals dit.

Geldt dit alleen voor mij, of heb jij zelf wel alle freqs gehoord? Zo ja, dan haal ik de lijst wel van m'n site af en gebruik ik die van jou wel. Scheelt mij weer wat tijd en ruimte op m'n site  ;) .

Citaat
En zo te zien aan de update datum heb je je eigen frequentie database ook even aangepast met de laatste info...

Altijd goed om je eigen lijst eens te checken met andere lijkt mij.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Lord Flashheart op 23 maart 2009, 18:28:59
Citaat
Erg leuk, maar 'luchtvaartschool' of 'Lelystad luchtvaartschool' bestaat gewoonweg niet. De enige grote luchtvaartschool die op EHLE zit is de Martinair Flight Academy (zie eerdere post).

http://www.lls.nl/ls-home.html (http://www.lls.nl/ls-home.html)

Hoe wou je dit dan noemen???

EDIT snel je tekst een beetje aanpassen he EHAM  ;) Het bestaat dus wel he?
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Arle op 23 maart 2009, 18:32:08
Citaat van: "Daaf"
Goed lezen. "Burgerluchthavens NL", alle info is civiel gerelateerd. Dus geen militair gedoe.

Toch jammer eigenlijk... Als je dan toch een overzicht on-line zet (en houdt), dan maar zo volledig mogelijk, lijkt mij.
Dus incl. de UHF frequentie erbij, zodat je alles in 1 overzicht hebt.
(Aan de andere kant... Dan heeft Johan ook niets meer te verkopen... ;)  )
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Lord Flashheart op 23 maart 2009, 18:35:59
Citaat van: "Arle"
Citaat van: "Daaf"
Goed lezen. "Burgerluchthavens NL", alle info is civiel gerelateerd. Dus geen militair gedoe.

Toch jammer eigenlijk... Als je dan toch een overzicht on-line zet (en houdt), dan maar zo volledig mogelijk, lijkt mij.
Dus incl. de UHF frequentie erbij, zodat je alles in 1 overzicht hebt.
(Aan de andere kant... Dan heeft Johan ook niets meer te verkopen... ;)  )

Ik weet ga een beetje Off-topic. Opzich mee eens, maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die of alleen Civiel of alleen Millitair willen luisteren. Vanuit dat oogpunt gezien kan ik me dan weer voorstellen dat er een Sectie Burgerluchthavens freq lijst is waar geen Mil tussen staat.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: EHAM op 23 maart 2009, 18:42:39
.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Marcel-Almere op 23 maart 2009, 19:08:33
Citaat van: "EHAM"
Citaat van: "Daaf"
Wat betreft Lelystad. Ik heb het een en ander hier vandaan gehaald: http://lelystadairport.com/airport_data.htm (http://lelystadairport.com/airport_data.htm)

De enige grote luchtvaartschool die op EHLE zit is de Martinair Flight Academy (zie eerdere post).

Volgens mij is de officiele website http://www.lelystadairport.nl (http://www.lelystadairport.nl) waar bij de terreingegevens maar 2 frequenties genoemd staan.
Bij de de bedrijvengids staan 13 bedrijven voor lesvluchten.
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 23 maart 2009, 20:20:39
Citaat van: "EHAM"
Geldt dit alleen voor mij, of heb jij zelf wel alle freqs gehoord? Zo ja, dan haal ik de lijst wel van m'n site af en gebruik ik die van jou wel. Scheelt mij weer wat tijd en ruimte op m'n site  ;) .

Dit geldt voor iedereen die zulke lijsten publiceert op Internet. Deze lijst is dan ook totaal tegen mijn principes samengesteld, maar dat had ik al eens gezegd dacht ik.
De meesten hier weten dat ik pas frequenties bevestig, of plaats, als ikzelf f een andere betrouwbare bron (waar er hier op dit forum genoeg van zijn) die ook bevestigd heeft van de gebruiker.

Citaat van: "EHAM"
Citaat van: "Daaf"
En zo te zien aan de update datum heb je je eigen frequentie database ook even aangepast met de laatste info...

Altijd goed om je eigen lijst eens te checken met andere lijkt mij.

Oke. Ik vond bepaalde reacties op mijn lijst een beetje arrogant overkomen. Maar ondertussen haal je er wel de nodige info uit. Maargoed dat zal dan wel aan mij liggen; No hard feelings....Let's keep up this good work.

Citaat van: "Arle"
Toch jammer eigenlijk... Als je dan toch een overzicht on-line zet (en houdt), dan maar zo volledig mogelijk, lijkt mij.
Dus incl. de UHF frequentie erbij, zodat je alles in 1 overzicht hebt.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n milair luisteraar, dat is dan ook de reden dat ik het voornamelijk bij civiel gehouden heb Arle. Ik moet wel toegeven dat ik er wel over nagedacht heb hoor want er gaat niets boven complete informatie.
Ik heb de lijst in eerste instantie samengesteld om de frequenties van de gronddiensten in n overzicht samen te zetten maar dat werd een klein lijstje dus heb ik, aangezien de gronddiensten voor het grote deel dus ook civiel zijn, ook de civiele frequenties erbij gezet.
Maargoed, als ik Eindhoven niet in deze lijst had opgenomen had deze "discussie" er ook niet geweest vermoedt ik....
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Arle op 7 april 2010, 14:25:54
Nog een vraagje (wederom)...

165.4100 Havendienst kanaal 1: Baankanaal (gekoppeld met 121.7500)
165.8500 Havendienst kanaal 3
168.5900 Havendienst kanaal 2 & kanaal 5 (=selectief): Operationele Dienst (havendienst onderling en havendienst-brandweer, alarmering luchthavenbrandweer en passagiersbussen)
170.0100 Havendienst kanaal 4

zijn hier ook de TQ's van bekend?
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Daaf op 8 april 2010, 09:31:23
Citaat van: "Arle"
Nog een vraagje (wederom)...

165.4100 Havendienst kanaal 1: Baankanaal (gekoppeld met 121.7500)
165.8500 Havendienst kanaal 3
168.5900 Havendienst kanaal 2 & kanaal 5 (=selectief): Operationele Dienst (havendienst onderling en havendienst-brandweer, alarmering luchthavenbrandweer en passagiersbussen)
170.0100 Havendienst kanaal 4

zijn hier ook de TQ's van bekend?

De portofoonfile heb ik niet meer. Deze is meegegaan in een laptopcrash, helaas...
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Stefan uit 8terberg op 8 april 2010, 12:57:55
Malden mag ook in het lijstje 123.350 mhz.
Hilversum  radio  131.025 mhz
stefan

en heliports ??
Ede zit op 131.775 mhz
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: spoorfan op 14 april 2010, 09:44:54
Citaat van: Arle
Nog een vraagje (wederom)...

165.4100 Havendienst kanaal 1: Baankanaal (gekoppeld met 121.7500)
165.8500 Havendienst kanaal 3
168.5900 Havendienst kanaal 2 & kanaal 5 (=selectief): Operationele Dienst (havendienst onderling en havendienst-brandweer, alarmering luchthavenbrandweer en passagiersbussen)
170.0100 Havendienst kanaal 4

zijn hier ook de TQ's van bekend?

Zover ik weet hebben de kanalen 1, 2, 3 en 5 geen Tq. 4 mogelijk wel, want dat is een veel gebruikte frequentie. Ik hoor hem echter nooit (als ik luister).

Spoorfan
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: Arle op 28 april 2010, 12:33:20
Citaat van: "spoorfan"
165.4100 Havendienst kanaal 1: Baankanaal (gekoppeld met 121.7500)
165.8500 Havendienst kanaal 3
168.5900 Havendienst kanaal 2 & kanaal 5 (=selectief): Operationele Dienst (havendienst onderling en havendienst-brandweer, alarmering luchthavenbrandweer en passagiersbussen)
170.0100 Havendienst kanaal 4

zijn hier ook de TQ's van bekend?

Zover ik weet hebben de kanalen 1, 2, 3 en 5 geen Tq. 4 mogelijk wel, want dat is een veel gebruikte frequentie. Ik hoor hem echter nooit (als ik luister).

Spoorfan[/quote]
maar dan kunnen 2 en 5 geen apart "kanaal" zijn.
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: Johan Beck op 28 september 2011, 19:48:09
**Eindhoven Airport**
 131.9350  Solid air

IVW schorst vlucht- en exploitatievergunningen Solid-aiR B.V.
2011-09-28
De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) schorst de vergunning tot vluchtuitvoering en de exploitatievergunning van de luchtvaartmaatschappij Solid-aiR. Dat betekent dat het bedrijf per direct geen commerci?le vluchten mag uitvoeren. De inspectie is na onderzoek van het bedrijf er niet van overtuigd dat een veilige vluchtuitvoering is gegarandeerd.
http://www.ivw.nl/actueel/nieuws/ivwschorstvluchtenexploitatievergunningensolidairbv.aspx
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: Daaf op 7 mei 2012, 13:15:53
Vandaag voor werkbezoek bij de havendienst op EHRD geweest. Te horen gekregen dat ook deze luchthaven binnenkort Tetra gaat krijgen. De 121.7500 blijft wel actief als Baankanaal, maar deze komt niet meer aan een FM frequentie vastgeknoopt te zitten. Er zal direct op 121.7500 gezonden worden.
Wat ik begrepen heb zal 168.5900 wel gehandhaafd blijven, of in ieder geval een FM frequentie, voor de 5tvo alarmeringen.
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: vladi op 10 mei 2012, 10:30:02
Ondanks de positieve kritiek puntjes van de mede forum leden is het een mooie lijst Daaf,
ik vind dit alleen maar goed hoe meer recente informatie hoe beter het is.
bij mij ligt ook de belangstelling bij de luchtvaart .
We kunnen elkaar te samen aanvullen en dat is goed.

groetjes Joop berends. 8)
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: Johan Beck op 10 december 2012, 14:38:47
**Rotterdam The Hague Airport**
148.56875 Airport Security Safety And Support (ASSAS) TX

TQ 162.2
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: elsinga op 11 december 2012, 06:42:29
Midden in de kerkradio frequenties? Is dat zeker?
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: Johan Beck op 11 december 2012, 07:06:56
Midden in de kerkradio frequenties? Is dat zeker?

Het is toch echt de ingang van 153.16875.
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: Discriminator op 11 december 2012, 07:13:40
Het is toch echt de ingang van 153.16875.

Die frequentie ligt ook in de kerkradioband. Logisch, want de duplexafstand van ATF-1 was ook 4.6 MHz.
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: elsinga op 11 december 2012, 13:07:46
Ah, okay. Zo snel niet aan gedacht.  :o

Maar, dat relais had ik als vervallen genoteerd staan. kan dus weer actief? Of wordt er alleen op de ingang simplex gewerkt?
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: Johan Beck op 11 december 2012, 13:24:00
Ik las hier op het forum van de week nog dat het relais nog wordt gebruikt.
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: elsinga op 12 december 2012, 06:50:00
Okay, gaat die van vervallen naar ja. Precies de reden waarom ik dit soort entries niet verwijder maar alleen markeer. ;)
Titel: Re: Burgerluchthavens NL
Bericht door: fopneus op 26 juni 2019, 14:47:14
122.9500 Offshore platforms Noordzee

Reactie op een oud topic maar deze is nog steeds in gebruik. Wij (FIC Amsterdam) waren er ook door verrast. Confirmed in ieder geval
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: Johan Beck op 26 juni 2019, 14:54:36
Heel mooi dank je wel. Ben benieuwd of de 125.1750 hier ook nog voor wordt gebruikt.
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: fopneus op 26 juni 2019, 15:49:59
Heel mooi dank je wel. Ben benieuwd of de 125.1750 hier ook nog voor wordt gebruikt.

Staan nog wel in onze frequentielijsten overzichten als  in gebruik zijnde.
En wellicht nieuw, voor het productieplatform Borwin Alpha (windmolenpark in de Duitse bocht) zou het 123.625 Mhz zijn
Titel: Re: Burgervliegvelden NL
Bericht door: Johan Beck op 26 juni 2019, 15:52:58
En wellicht nieuw, voor het productieplatform Borwin Alpha (windmolenpark in de Duitse bocht) zou het 123.625 Mhz zijn

Voor mij is deze nieuwe, dank je wel Rene.