Auteur Topic: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)  (gelezen 131227 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Remko

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
  • PF1R
    • RemkoVanDenAkker.nl
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #45 Gepost op: 23 april 2013, 18:57:33 »
De link naar PTF_CN_Tweet loopt dood, heeft iemand eventueel een alternatief?

Probeer dit eens....

http://code.google.com/p/prtg-addons/downloads/detail?name=PTF.Tweet.zip&can=2&q=tweet

Ik reageer even mobiel.... maar kan hem binnen halen.....
Ontvangers: AOR3000A/8000, voor p2000 een oude Bearcat 200xlt.
Als zendamateur ook bekent als PF1R.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #46 Gepost op: 23 april 2013, 21:18:02 »
Het draait inmiddels, dank :)

Probeer een account op te zetten voor grote incidenten (groot, zeer groot, GRIP) en daarbij elke melding maar 1x te tweeten (de daadwerkelijke opschaling) en dus niet elke melding waar "grote brand" in voor komt, dat zijn er soms nogal wat...

@P2000Hunter

De meldingen die er nu staan zijn uiteraard testen.

Offline Remko

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
  • PF1R
    • RemkoVanDenAkker.nl
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #47 Gepost op: 24 april 2013, 02:23:56 »
Het draait inmiddels, dank :)

Probeer een account op te zetten voor grote incidenten (groot, zeer groot, GRIP) en daarbij elke melding maar 1x te tweeten (de daadwerkelijke opschaling) en dus niet elke melding waar "grote brand" in voor komt, dat zijn er soms nogal wat...

@P2000Hunter

De meldingen die er nu staan zijn uiteraard testen.

Je heb een afgeschermd account zo te zien...dus weinig meldingen te zien.... ;) maar het werkt dus in ieder geval....
Ontvangers: AOR3000A/8000, voor p2000 een oude Bearcat 200xlt.
Als zendamateur ook bekent als PF1R.

Offline Mahad

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #48 Gepost op: 24 april 2013, 15:32:15 »
Kan iemand mij een betere uitleg geven ? Ik kan er namelijk zelf geen touw aan vast knopen....

Offline Remko

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
  • PF1R
    • RemkoVanDenAkker.nl
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #49 Gepost op: 24 april 2013, 19:45:35 »
Kan iemand mij een betere uitleg geven ? Ik kan er namelijk zelf geen touw aan vast knopen....

Veel duidelijker kan ik niet zien...  :'(
Misschien als ik probeer te vertellen wat een beetje de werking is.

Lees eerst even de eerste paar pagina's door waar de mensen als eerste tegenaan lopen, het is geen standaard plugin, het is een apart programmatje dat de teksten verstuurd naar Twitter wat aangeroepen word vanuit PDW.
Denk maar aan het oude command prompt in DOS, alleen geeft PDW het commando met de opties erachter.
Ontvangers: AOR3000A/8000, voor p2000 een oude Bearcat 200xlt.
Als zendamateur ook bekent als PF1R.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #50 Gepost op: 26 april 2013, 22:05:31 »
Hierop voortbordurend; ik wil mijn PDW tweets op mijn telefoon ontvangen, maar als ik de Twitter app (van Twitter zelf) installeer met dezelfde gegevens, dan hoor ik weinig bij een Tweet. Kan logisch zijn, het is een eigen Tweet. Wie heeft ook met dit bijltje gehakt? Is het misschien verstandiger om een 2e account aan te maken die dat P2000 account dan volgt? Ben nog een beetje nieuw op Twitter :)

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #51 Gepost op: 26 april 2013, 23:13:14 »
AlertRocket o.i.d. gebruiken is een makkelijkere optie. Gemakkelijk via bijvoorbeeld cURL aan te spreken. Daarnaast tot 10.000 berichten/maand gratis en een stukje sneller vaak dan Twitter push berichten.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #52 Gepost op: 26 april 2013, 23:32:23 »
Hierop voortbordurend; ik wil mijn PDW tweets op mijn telefoon ontvangen, maar als ik de Twitter app (van Twitter zelf) installeer met dezelfde gegevens, dan hoor ik weinig bij een Tweet. Kan logisch zijn, het is een eigen Tweet. Wie heeft ook met dit bijltje gehakt? Is het misschien verstandiger om een 2e account aan te maken die dat P2000 account dan volgt? Ben nog een beetje nieuw op Twitter :)

Ik gebruik het ook maar je eigen tweets krijg je nooit een geluid te horen, Alleen als je van iemand anders een tweet krijgt.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #53 Gepost op: 27 april 2013, 12:05:43 »
@P2000Hunter

Je heb een afgeschermd account zo te zien...dus weinig meldingen te zien.... ;) maar het werkt dus in ieder geval....

Inmiddels lijkt het te werken zoals ik voor ogen had, heb hem open gezet. Mobiel lijkt emailnotificatie (ook via PDW) significant beter te werken dan Twitter, dus de laatste laat ik maar even varen :)

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #54 Gepost op: 27 april 2013, 17:44:07 »
Ik gebruik een .bat file (command file) in PDW die een zogenaamd "GET" request doet bij mijn server. Deze post vervolgens de info uit het GET request op Twitter. Werkt erg mooi. Al moet ik zeggen dat de email notificatie van PDW ook zeer goed werkt. Deze ontvang ik ook nog steeds.
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Remko

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
  • PF1R
    • RemkoVanDenAkker.nl
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #55 Gepost op: 28 april 2013, 12:08:47 »
@P2000Hunter

Je heb een afgeschermd account zo te zien...dus weinig meldingen te zien.... ;) maar het werkt dus in ieder geval....

Inmiddels lijkt het te werken zoals ik voor ogen had, heb hem open gezet. Mobiel lijkt emailnotificatie (ook via PDW) significant beter te werken dan Twitter, dus de laatste laat ik maar even varen :)

Over het algemeen heb je sneller door als er via mail wat verzonden word, voor mij is het geen probleem als ik het wat later door heb... maar dat is meer een probleem van Twitter op zich.
Het bericht staat binnen een aantal seconden online, en ik heb nog wat persfotograven er tussen staan dus meteen een mooi overzicht.. wat er in de regio gebeurt 8).
En op deze manier kan een paar vrienden en de familie makkelijk meekijken, ik mag hem in ieder geval niet uitzetten, ik heb ze teveel verwend met mijn hobby projectje....  ;D
Ontvangers: AOR3000A/8000, voor p2000 een oude Bearcat 200xlt.
Als zendamateur ook bekent als PF1R.

Offline Svennos

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #56 Gepost op: 24 mei 2013, 14:30:15 »
Bedankt voor de uitleg. Ga ik maar snel even dit apparaat aanschaffen: http://www.firecom.nl/Flexbox-USB om de brandweer Uitgeest Twitter direct te updaten na een melding. :)

Maar wat is eigenlijk %8 in PDW. Zegt Label maar wat is het?

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #57 Gepost op: 24 mei 2013, 14:48:45 »
Maar wat is eigenlijk %8 in PDW. Zegt Label maar wat is het?

Dat is de betekenis van die capcode bijv, lichtkrant,blusgroep,HV groep enz. %8 geeft dat dan door in je twitter bericht.
Dus %7 is de melding en %8 is wie of wat het is.

Kijk anders op mijn twitter dan heb je een voorbeeld  ;)

Offline david_meyer25

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 504
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #58 Gepost op: 25 mei 2013, 13:05:07 »
Ik zie het niet op twitter verschijnen wat ik heb gedaan.

Offline david_meyer25

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 504
Re: PDW meldingen naar je Twitter (prive) (korte uitleg)
« Reactie #59 Gepost op: 25 mei 2013, 14:26:09 »
Het inloggen lukt niet met dat programma.