Auteur Topic: PDW 2.13 stopt spontaan  (gelezen 29420 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Voederbietel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
    • http://www.trekkerslep.com
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #15 Gepost op: 27 november 2005, 08:42:54 »
Ik heb hier al vanaf het begin (Mei 2005) ongeveer hetzelfde probleem, na 2 a 3 dagen stopt PDW er spontaan mee, PDW afsluiten en opnieuw starten en het probleem is op dat moment verholpen. Ik heb het probleem tijdelijk verholpen door in Win Server 2003, mbv de taakplanner, PDW elke 48 uur af te sluiten en opnieuw te starten, dit is echter toch niet de oplossing die ik voor ogen heb.
Ter informatie: PDW draait hier op AMD 1200, 512MB, Windows Server 2003, met een discriminatoruitgang via de geluidskaart. Waarbij gemeld moet worden dat er, ondanks de geluidskaart ipv Hamcommodem, nagenoeg geen foutieve of verminkte berichten binnenkomen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2005, 14:53:27 »
Citaat van: "Voederbietel"
Ik heb hier al vanaf het begin (Mei 2005) ongeveer hetzelfde probleem, na 2 a 3 dagen stopt PDW er spontaan mee, PDW afsluiten en opnieuw starten en het probleem is op dat moment verholpen.

Vreemd hoor, het lijkt wel alsof de driver ontladen wordt of dat PDW de driver niet meer ziet ofzo. Ik heb even wat testjes ingebouwd waarbij er indien de driver ontladen wordt "Driver ontladen?!" in de blauwe titelbalk verschijnt. De mensen die de genoemde problemen ondervinden mogen mij even via email benaderen om dit uit te testen...

Citaat van: "Voederbietel"
Waarbij gemeld moet worden dat er, ondanks de geluidskaart ipv Hamcommodem, nagenoeg geen foutieve of verminkte berichten binnenkomen.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik vroeger (voordat ik het zelf had geprobeerd) de geluidskaart verafschuwde en dit ook niet onder stoelen of banken stak. Een geluidskaart is immers geen modem. Je kunt het aangeboden (data)geluid wel analyseren en daar eentjes en nulletjes uit toveren, maar het zou nooit zo goed kunnen werken als een stukje hardware wat hier specifiek voor ontworpen is.

Enige tijd geleden ben ik toch maar even gaan proberen en vandaag de dag kan ik melden dat de geluidskaart (bij mij) betrouwbaarder werkt dan de compoort (zowel 2-level als 4-level). De compoort geeft meer missers en verminkingen dan de geluidskaart. Helaas heb ik momenteel de geluidskaart even voor andere doeleinden in gebruik en heb ik dus weer even een wat mindere ontvangst als gevolg van het decoderen via de compoort :(

Groeten, Peter.

Offline Voederbietel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
    • http://www.trekkerslep.com
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #17 Gepost op: 28 november 2005, 16:22:38 »
Peter, ik heb hier inderdaad dezelfde ervaring opgedaan, kreeg ook veel verminkingen en missers met de Hamcom. Ik heb het geluk dat hier een server draait met geluidskaart, deze geluidskaart wordt verder niet gebruikt en was dus een goed alternatief.
Groeten, Peter (Ja, inderdaad ook Peter ja)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #18 Gepost op: 1 december 2005, 02:07:44 »
Beste mensen,

Nog steeds zoek ik mensen die dit probleem ondervinden. Zelf had ik het ook vandaag (Windows-98) maar door een stomme fout had ik de juiste test niet meedraaien waardoor ik dus niet de juiste informatie te zien kreeg. Ik ben ook zoveel met PDW bezig dat ik soms van gekheid niet weet welke testopties ik wel/niet aan heb staan :(

Ik kon PDW weer laten draaien door de geluidskaart te selecteren en vervolgens terug te gaan naar de seriele poort. Hierdoor wordt de driver ontladen (voor zover dat al niet gebeurd is) en weer opnieuw geladen. Om de een of andere reden raakt PDW de driver kwijt, of in elk geval het contact met de driver. Ik heb nu wat mededelingen in PDW gebakken die in zo'n geval in de titelbalk zouden moeten verschijnen.

Eenmaal andermaal, wie ondervindt ook dat PDW soms spontaan stopt met decoderen en dat de meter plat in de hoek blijft liggen?

Verder kreeg ik een klacht uit Australi ë van iemand die PDW fullscreen had draaien met een schermbreedte van 1280 pixels. De regels werden bij hem te vroeg afgebroken. Het scherm was kennelijk te groot voor PDW, hij stopte al iets van 20 karakters voor het einde van de regel om vanaf daar al op de volgende verder te gaan. Zonde van de ruimte natuurlijk. Dat probleem zijn we nu mee bezig, mensen die +/- dezelfde configuratie hebben draaien en hetzelfde probleem ondervinden mogen zich ook melden.

Ongeveer hetzelfde onderwerp, maar dan het niet-fullscreen draaien van PDW. Dus niet gemaximaliseerd. PDW ging altijd uit van een volledig venster. Heb je PDW echter in een kleiner venster draaien dan verschijnen er horizontale scrollbalken omdat hij dezelfde (fullscreen) regellengte wil handhaven. Ook dat heeft de aandacht en ook voor dit onderwerp geldt: ervaring mee? Meldt u zich maar :)

Het kan dan wel stil lijken rond PDW, maar zoals je ziet gebeurt er genoeg achter de schermen :)

Groeten, Peter.

Offline pdw112

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 118
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #19 Gepost op: 1 december 2005, 17:31:00 »
Citaat van: "hunter"
Nog steeds zoek ik mensen die dit probleem ondervinden. Zelf had ik het ook vandaag (Windows-98) maar door een stomme fout had ik de juiste test niet meedraaien waardoor ik dus niet de juiste informatie te zien kreeg. Ik ben ook zoveel met PDW bezig dat ik soms van gekheid niet weet welke testopties ik wel/niet aan heb staan :(

Hoi Peter,

Ik draai nu test met PDW 2.133f en vanaf dat begin heb ik geen problemen meer dat hij niet meer decodeerd.
Als hij er toch weer spontaan mee stopt laat ik je dit via email weten.

Offline Voederbietel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
    • http://www.trekkerslep.com
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #20 Gepost op: 3 december 2005, 07:22:06 »
Citaat van: "hunter"
Ik kon PDW weer laten draaien door de geluidskaart te selecteren en vervolgens terug te gaan naar de seriele poort. Hierdoor wordt de driver ontladen (voor zover dat al niet gebeurd is) en weer opnieuw geladen. Om de een of andere reden raakt PDW de driver kwijt, of in elk geval het contact met de driver. .

Hier inderdaad hetzelfde probleem, ik heb het altijd opgelost door PDW opnieuw op te starten, maar volgens bovenstaande methode werkt het bij mij dus ook.
Ik hoop dat je met deze info weer meer kunt Hunter. Helaas heb ik zelf niet zoveel verstand van programmeren dat ik je hierbij kan helpen, anders zou ik dit graag willen proberen.
Succes, Peter (alias Voederbietel)

spy-master

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #21 Gepost op: 6 december 2005, 04:34:24 »
Sinds ik versie 2.134a6 draai het probleem dat ik eerst mijn modem moet selecteren voor ik kan gaan ontvangen .
Vooreen was dat na een minuut of 5 .

Windows 2000 en lvl-4 .

atsence

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #22 Gepost op: 4 januari 2006, 09:02:39 »
Hallo,

ff een ouder topic terughalen, maar ik vroeg me af wat de status was van dit probleem. Ik heb nl probleem onder win2000. Soms blijft ie wat langer ontvangen dan de andere keer en soms helpt alleen het opnieuw starten van de monitor, maar meestal moet ik echt ff rebooten.

En waar haal ik die versie 2.134a6 vandaan of is dat gewoon de de versie die te downloaden is?

spy-master

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #23 Gepost op: 4 januari 2006, 10:47:08 »
Hallo Atsence ,

Die versie was een test versie die ik rechtstreeks van Peter had .
Voor ik met w2k draaide gebruikte ik XP .
Ik ben nu weer terug gestapt op XP omdat bepaalde dingen net weer lekkerder werkte dan onder W2K .
Momenteel heb ik geen problemen meer .
PDW draaid nu weer een dag of 2 non-stop zonder vastlopers of andere rare dingen .
Wel met de laatste versie die ik weer van Peter heb . (2.136e)

Bally86

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #24 Gepost op: 4 januari 2006, 10:54:07 »
Ik draai PDW ook op win2k en om de 2 dagen merk ik dat het programma ineens vast staat. Als ik het afsluit en opnieuw start komt heel de pc vast te staan en werkt het na een harde reset pas weer.

atsence

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2006, 08:21:18 »
Ik heb zelf maar even een "oplossing" verzonnen...Ik heb nu een tooltje draaien die mn win2000 machine elke ochtend om 8.00 ff reboot. Zelf even een batch-scrippie gemaakt die wat programma'tjes opstart en deze in het register gezet zodat ie telkens wordt opgestart...

Werkt prima!

Bally86

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2006, 13:19:34 »
Citaat van: "atsence"
Ik heb zelf maar even een "oplossing" verzonnen...Ik heb nu een tooltje draaien die mn win2000 machine elke ochtend om 8.00 ff reboot. Zelf even een batch-scrippie gemaakt die wat programma'tjes opstart en deze in het register gezet zodat ie telkens wordt opgestart...

Werkt prima!

En wat is dat voor een tool? Klinkt voor mij ook wel intressantu

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #27 Gepost op: 11 januari 2006, 13:28:14 »
Het op laten starten van programma's is in ieder geval niet zo moeilijk. Maak een snelkoppeling van het programma dat je gelijk gestart wil hebben en plaats die snelkoppeling dan in de map Opstarten, te vinden onder Start en dan Programma's. Zo heb ik in die map een snelkoppeling naar pdw.exe en naar SimpleCast, het programma voor mijn online scanner. Mijn oude pc waar dit alles op draait wil zich nog wel eens vanzelf afsluiten maar gelukkig ook gelijk weer vanzelf opstarten. En zo worden dan die 2 programma's ook weer gestart.

Bally86

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2006, 13:29:20 »
Citaat van: "Johan Beck"
Het op laten starten van programma's is in ieder geval niet zo moeilijk. Maak een snelkoppeling van het programma dat je gelijk gestart wil hebben en plaats die snelkoppeling dan in de map Opstarten, te vinden onder Start en dan Programma's. Zo heb ik in die map een snelkoppeling naar pdw.exe en naar SimpleCast, het programma voor mijn online scanner. Mijn oude pc waar dit alles op draait wil zich nog wel eens vanzelf afsluiten maar gelukkig ook gelijk weer vanzelf opstarten. En zo worden dan die 2 programma's ook weer gestart.

Ja dat heb ik inderdaad ook, maar ben benieuwd naar die tool

atsence

  • Gast
Re: PDW 2.13 stopt spontaan
« Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2006, 09:08:44 »
Programma'tje heet EasySleep (http://www.lullsoft.com/)