Auteur Topic: Winflops 10 en PDW  (gelezen 14329 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2016, 07:05:43 »
Heb nu een nieuwe pc met Windows10. Heb van Discriminator een omgebouwde pager waarvan een kabeltje loopt naar de USB interface die zorgt voor de verloop van RS232 naar USB.
Wat moet ik nu ook alweer in de PDW map zetten en installeren om signaal te krijgen?
Moet ik de XP driver installeren?
Ik zie nog een bestand dvr_inst
Ik zie ook nog een bestand PL2303_ProfilicDriverInstaller_v1417

Je moet de FTDI-driver voor het USB-interface installeren als dat niet automatisch gebeurt. www.discriminator.nl/usb/handleiding.pdf

Dank je wel Rene.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2016, 11:57:36 »
En het werkt  :D

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2016, 12:08:45 »

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2016, 13:32:32 »
Ik ben aan het stoeien geweest om via de USB poort software voor mijn UBC800 an de praat te krijgen. Dit is niet gelukt na een driver update waarna ik alles heb verwijderd. Echter nu ziet PDW de compoort niet meer!! Heb alles even losgehaald en stuk voor stuk weer aangesloten. Zodra ik de USB plug van de Flex ontvanger aansluit krijg ik een foutmelding in apparaatbeheer. Het opnieuw installeren van het stuurprogramma heeft niet geholpen.
USB-Serial Controller D
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd. Code 28

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2016, 19:50:50 »
PDW draait inmiddels via de geluidskaart en tot nu toe gaat dat goed, continu 100%

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #20 Gepost op: 26 mei 2016, 17:49:36 »
Vanmorgen zag ik bij Windows Update dat er een nieuwe versie beschikbaar was voor Prolific USB-to-Serial Comm Port.
Deze dus maar gedownload en na aansluiten van de USB-Serieel kabel voor de interface geen foutmelding meer. Ik zou nu dus de P2000 ontvanger hier weer op aan kunnen sluiten maar misschien sluit ik wel een andere ontvanger aan om zo een ander netwerk te monitoren.

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #21 Gepost op: 26 mei 2016, 21:11:31 »
Vanmorgen zag ik bij Windows Update dat er een nieuwe versie beschikbaar was voor Prolific USB-to-Serial Comm Port.
Deze dus maar gedownload en na aansluiten van de USB-Serieel kabel voor de interface geen foutmelding meer. Ik zou nu dus de P2000 ontvanger hier weer op aan kunnen sluiten maar misschien sluit ik wel een andere ontvanger aan om zo een ander netwerk te monitoren.

Hm, apart. Ik krijg het alleen werkend met een Profilic driver uit 2008 versie 3.3.2.102.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Winflops 10 en PDW
« Reactie #22 Gepost op: 26 mei 2016, 21:44:04 »
Wat ik niet begrijp is dat jullie betatester willen zijn voor een gammel OS. Beter is om een versie achter te lopen, dan zijn de meeste kinderziektes er wel uit.