Auteur Topic: Leuk peeceetje voor PDW  (gelezen 41726 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #15 Gepost op: 11 november 2013, 22:30:19 »
Ik zou heden ten dage (topic dateert intussen uit 2009) gewoon even op de interwebz kijken. Je hebt voor letterlijk een paar euro een oude thin client. Zolang je zorgt dat hij stand-alone Windows kan draaien en voorzien is van de basis hardware ben je klaar.

http://www.marktplaats.nl/z.html?query=Thin+Client&categoryId=0&postcode=8011ZZ&distance=0

Vooral veel HP'tjes gaan over het internet. Gooi je Windows XP Embedded op en klaar ben je.

Offline david_meyer25

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 504
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #16 Gepost op: 13 november 2013, 20:43:43 »
hoe moet ik die Windows xp embedded er opgooien

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #17 Gepost op: 13 november 2013, 22:45:06 »
Zien dat je aan een Windows XP installatieCD komt en een licentie, die op een installatiemedium zetten (CD is het makkelijkste) en daarna even de installer doorlopen. Kiezen voor de Embedded-versie kan, maar lijkt mij niet handig als je niet bekend bent met hoe het werkt.

Offline Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 524
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #18 Gepost op: 12 december 2013, 09:42:01 »
Ik heb sinds gisteren een HP Client (T5540) met Windows CE 6.0 en wil daar PDW 24/7 laten draaien maar krijg de exe niet geinstalleerd. Ook b.v Winzip gaat niet lukken
Heb de vraag al intern gesteld maar gaat dit uperhaupt wel lukken met een Windows embedded versie?

Heb al even gezocht op het Google maar kom er maar niet achter.

Ik hoor graag van jullie!

Gr.Bert
Uniden 3500XLT, Bearcat UBC785XLT, Diamond D-150NJ, Jupiter, Lichtkrant

Een mens moet een beetje gek doen,
om het niet helemaal te worden

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #19 Gepost op: 12 december 2013, 14:03:17 »
Ik kan mij herinneren dat ik die T5540's recent op Windows XP of 2000 heb zien draaien. Ik heb er alleen (te) weinig mee te maken helaas.

Offline denman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 209
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #20 Gepost op: 12 december 2013, 15:34:35 »
heb een sim pc staan ,gekocht voor een paar euro , staan regematig op marktplaats , heb er wat geheugen bijgezet 1 gb en en je kan er van alles op draaien
geen draaiende items en 12 volt.
draait nu xp op ,  
ook zeer leuk om oa rtty en wefax op te bekijken.
De mooie fouten van een genie zijn mij meer waard dan de keurige en koude taal van een academisch purist.

Offline gbverhoeven

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 24
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #21 Gepost op: 12 december 2013, 15:44:59 »
Ik heb sinds gisteren een HP Client (T5540) met Windows CE 6.0 en wil daar PDW 24/7 laten draaien maar krijg de exe niet geinstalleerd. Ook b.v Winzip gaat niet lukken
Heb de vraag al intern gesteld maar gaat dit uperhaupt wel lukken met een Windows embedded versie?

Heb al even gezocht op het Google maar kom er maar niet achter.

Ik hoor graag van jullie!

Gr.Bert

Kan je nu al vast gaan verklappen dat het op Windows CE ook NIET draaid. Met wat kunst en vliegwerk is hier inderdaad een normale versie van XP op te draaien.

Offline david_meyer25

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 504
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #22 Gepost op: 12 december 2013, 15:52:18 »
Zien dat je aan een Windows XP installatieCD komt en een licentie, die op een installatiemedium zetten (CD is het makkelijkste) en daarna even de installer doorlopen. Kiezen voor de Embedded-versie kan, maar lijkt mij niet handig als je niet bekend bent met hoe het werkt.

Hoe zet ik er meer geheugen er bij.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #23 Gepost op: 12 december 2013, 19:15:09 »
Opzoeken welke type geheugen er in moet en wat de max is, naar de winkel fietsen, dat soort geheugen halen, de machine openen, het nieuwe erin, eventueel het oude eruit en klaar. Op YouTube vind je vele filmpjes over het vervangen van RAM-geheugen.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #24 Gepost op: 12 december 2013, 20:38:25 »
Ik heb sinds gisteren een HP Client (T5540) met Windows CE 6.0 en wil daar PDW 24/7 laten draaien maar krijg de exe niet geinstalleerd. Ook b.v Winzip gaat niet lukken
Heb de vraag al intern gesteld maar gaat dit uperhaupt wel lukken met een Windows embedded versie?

Heb al even gezocht op het Google maar kom er maar niet achter.

Ik hoor graag van jullie!

Gr.Bert

Kan je nu al vast gaan verklappen dat het op Windows CE ook NIET draaid. Met wat kunst en vliegwerk is hier inderdaad een normale versie van XP op te draaien.

Op de client van HP T5730 draait PDW perfect

Offline david_meyer25

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 504
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #25 Gepost op: 12 december 2013, 20:48:09 »
Ik heb sinds gisteren een HP Client (T5540) met Windows CE 6.0 en wil daar PDW 24/7 laten draaien maar krijg de exe niet geinstalleerd. Ook b.v Winzip gaat niet lukken
Heb de vraag al intern gesteld maar gaat dit uperhaupt wel lukken met een Windows embedded versie?

Heb al even gezocht op het Google maar kom er maar niet achter.

Ik hoor graag van jullie!

Gr.Bert

Kan je nu al vast gaan verklappen dat het op Windows CE ook NIET draaid. Met wat kunst en vliegwerk is hier inderdaad een normale versie van XP op te draaien.

Op de client van HP T5730 draait PDW perfect

En welke besturingsysteem gebruik je

Offline denman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 209
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #26 Gepost op: 12 december 2013, 21:12:28 »
Ik heb sinds gisteren een HP Client (T5540) met Windows CE 6.0 en wil daar PDW 24/7 laten draaien maar krijg de exe niet geinstalleerd. Ook b.v Winzip gaat niet lukken
Heb de vraag al intern gesteld maar gaat dit uperhaupt wel lukken met een Windows embedded versie?

Heb al even gezocht op het Google maar kom er maar niet achter.

Ik hoor graag van jullie!

Gr.Bert

Kan je nu al vast gaan verklappen dat het op Windows CE ook NIET draaid. Met wat kunst en vliegwerk is hier inderdaad een normale versie van XP op te draaien.

Op de client van HP T5730 draait PDW perfect

zal wel op xp draaien  :)

Op een cliënt met Windows CE kun je alleen de voorgeinstalleerde software gebruiken. Er is weinig software beschikbaar die draait op Windows
Heel soms kun je het OS vervangen door bijvoorbeeld  linux of xp light ,  maar dat wil lang niet op elk Windows CE apparaat (ook hangt dit van de processor af).
De mooie fouten van een genie zijn mij meer waard dan de keurige en koude taal van een academisch purist.

Offline Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 524
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #27 Gepost op: 15 december 2013, 10:46:35 »
Bedankt voor jullie reacties! Heb onderhand vooralsnog PDW 24/7 op een pc draaien en de HP client gaat maar weer de deur uit.
Ik zal zeker eens kijken naar een Sim pc!

Gr.Bert
Uniden 3500XLT, Bearcat UBC785XLT, Diamond D-150NJ, Jupiter, Lichtkrant

Een mens moet een beetje gek doen,
om het niet helemaal te worden

Offline gbverhoeven

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 24
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #28 Gepost op: 16 december 2013, 06:31:44 »
Bedankt voor jullie reacties! Heb onderhand vooralsnog PDW 24/7 op een pc draaien en de HP client gaat maar weer de deur uit.
Ik zal zeker eens kijken naar een Sim pc!

Gr.Bert

Nou nou, snel opgegeven! Op dat pc 'tje wat je heb valt prima een "normale" variant van windows XP te draaien! Het enige wat je zult moeten doen is enige research doen van hoe en wat. Maar dat is in mijn ogen dan weer het leukste...kijken of het lukt!

Offline Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 524
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #29 Gepost op: 16 december 2013, 13:20:52 »
Bedankt voor jullie reacties! Heb onderhand vooralsnog PDW 24/7 op een pc draaien en de HP client gaat maar weer de deur uit.
Ik zal zeker eens kijken naar een Sim pc!

Gr.Bert

Nou nou, snel opgegeven! Op dat pc 'tje wat je heb valt prima een "normale" variant van windows XP te draaien! Het enige wat je zult moeten doen is enige research doen van hoe en wat. Maar dat is in mijn ogen dan weer het leukste...kijken of het lukt!

Soms is tijd ook een factor! Toch leg ik het even in de kast en mogelijk pak ik het later nog eens weer op!

Thanks!

Bert
Uniden 3500XLT, Bearcat UBC785XLT, Diamond D-150NJ, Jupiter, Lichtkrant

Een mens moet een beetje gek doen,
om het niet helemaal te worden