Auteur Topic: pdw commandline per group?  (gelezen 1772 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline blieb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
pdw commandline per group?
« Gepost op: 17 augustus 2009, 18:31:20 »
Hoi,

Ik heb hier pdw draaien, werkt prima. Alleen zit ik een beetje met het probleem dat GROUP berichten per capcode naar commandline gestuurd worden.

Is het niet mogelijk (of misschien idee voor volgende versie) om deze berichten te grouperen en bijvoorbeeld de capcodes comma gescheiden naar commandline te sturen? vind het erg rommelig werken namelijk nu :(

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: pdw commandline per group?
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2009, 20:15:58 »
Alles is natuurlijk mogelijk, maar ik voorzie nu al een hele berg aanpassingen voordat dit mogelijk is en ik betwijfel of dat het gaat worden...

Ik weet niet hoe lang jij PDW gebruikt, maar het grote probleem is dat er steeds soortgelijke vragen komen van mensen die de ontwikkeling van PDW niet vanaf dag-1 hebben meegemaakt. Het lijkt misschien rommelig, maar als je weet dat er een tijd was dat geen enkele software in staat was om groepsberichten correct weer te geven, dan was het nogal een doorbraak toen dat ineens wel mogelijk was. Elke capcode (lees: elk filter) wordt apart behandeld en zo ook de bijbehorende tekst, die bij een groepsoproep natuurlijk steeds hetzelfde is. Voor de weergave op het scherm is het nu mogelijk om de tekst nog maar 1x weer te geven, wel zo netjes natuurlijk. In de logfiles blijft het wel hetzelfde, dat heeft oa met de compatibiliteit met LogBrowser te maken. Het is noodzakelijk om elk filter apart te behandelen, elk filter kan een andere kleur hebben, ander geluid, niet in de laatste plaats een ander label maar natuurlijk ook SMTP of de commandfile. Dat jij en anderen de commandfile misschien voor databases gebruiken en in principe alles wegschrijven, betekent niet automatisch dat iedereen dat doet. Sommige mensen aktiveren de commandfile voor slechts enkele filters. Als ik het moet aanpassen zoals jij het zegt, dan is de output misschien wel netter maar moet er gewoon erg veel werk worden verzet. Daarom, als het verder geen problemen oplevert, los van het feit dat het misschien wat "rommelig" is dan bewaar ik dergelijke grote aanpassingen liever voor zaken die iets meer opleveren, als je begrijpt wat ik bedoel...

Groeten, Peter.