Auteur Topic: PDW versie 2.52  (gelezen 13330 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
PDW versie 2.52
« Gepost op: 12 oktober 2008, 12:39:26 »

Bugfixes


Indien er op het hele uur (frame 00/000) meerdere FLEX-groepsoproepen werden verzonden dan bestond de mogelijkheid dat deze niet allemaal correct werden weergegeven.

Bij het maken van een grote selectie in het filtervenster (met SHIFT ingedrukt) werd soms het verkeerde filter als beginpunt gebruikt.

Na het copy/pasten van een filter (of een blok filters) bleef het vorige filter geselecteerd, in plaats van het zojuist ingevoegde.


Datumformaat

Naast de datum notaties DD-MM-YY en YY-MM-DD is het nu ook mogelijk om MM-DD-YY te selecteren. (zie Options -> General)


Block Duplicate Messages in Filterwindow

Wederom een aanpassing cq uitbreiding van deze optie. Het bleek wenselijk om ook duplicate messages in het filtervenster te kunnen negeren. Het probleem was dat de vergelijking alleen gemaakt werd in het monitorvenster, waardoor dit soort situaties konden ontstaan :

1234567 09-10-08 14:57:49 Bericht-1
7654321 09-10-08 14:57:50 Bericht-2
1234567 09-10-08 14:57:51 Bericht-1

In het monitorvenster zal er niets geblocked worden, er zit immers een bericht tussen. Stel nu dat Bericht-1 (code 1234567) gefilterd zou worden en Bericht-2 (code 7654321) niet, dan zouden er in het filtervenster dus 2 dezelfde berichten kunnen verschijnen. Dit is nu aangepast, voor het filtervenster zal een aparte vergelijking gemaakt worden. Het enige nadeel is dat in dit soort gevallen (zoals in het bovenstaande voorbeeld) het 2e bericht wel in het monitor venster wordt weergegeven, maar niet in het filter venster. Eigenlijk wordt het bericht "voor de helft" genegeerd, maar in elk geval zijn er wederom minder opvolgende, gelijkwaardige berichten.

http://www.gsm-antennes.nl/PDW/pdw.php?lang=nl

Groeten, Peter.

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2008, 11:05:40 »
hoeveel wave files kunnen er in pdw 2.52

groeten corne

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2008, 11:28:16 »
Citaat van: "cornevd"
hoeveel wave files kunnen er in pdw 2.52

groeten corne

Aan elke capcode kan in principe een wavfile gekoppeld worden.
groeten Kinky.

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2008, 11:42:01 »
sorry ik bedoelde hoeveel verschillende wav files zijn dat alleen die genen die er in staan of kan je er zelf er nog meer aan toevoegen in de map wavfiles en hoe dan

groeten corne

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2008, 12:20:50 »
Citaat van: "cornevd"
sorry ik bedoelde hoeveel verschillende wav files zijn dat alleen die genen die er in staan of kan je er zelf er nog meer aan toevoegen in de map wavfiles en hoe dan

Lees de informatie op de website eens, en dan met name "Capcode.wav". Naast de 10 standaard wavjes (Sound0.wav t/m Sound9.wav) kun je zelf filter-specifieke wavjes toevoegen.

Heb je een filter voor de capcode 1234567, dan kun je zelf de file 1234567.wav toevoegen en deze zal automatisch worden afgespeeld, daar hoef je niets voor in te stellen. Bij het filter "MIDDELBRAND" kan de file "MIDDELBRAND.wav" gebruikt worden, ook combinaties zijn mogelijk. Heb je een filter met de capcode 1234567 en tekst "MIDDELBRAND", dan zal PDW zoeken naar de file "1234567-MIDDELBRAND.wav".

Succes!

Groeten, Peter.

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2008, 21:01:37 »
ok dank je tis inmiddels gedeeltelijk gelukt maar voor middelbrand voertuigbrand of dergelijk waar ik wavfiles van heb moet ik daar allemaal aparte fiters van maken met de capcode er bij

groeten corne

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #6 Gepost op: 9 december 2008, 06:46:22 »
Citaat van: "cornevd"
ok dank je tis inmiddels gedeeltelijk gelukt maar voor middelbrand voertuigbrand of dergelijk waar ik wavfiles van heb moet ik daar allemaal aparte fiters van maken met de capcode er bij

Ja, PDW zoekt niet zomaar blindelings naar een wavfile, hij zoekt gericht aan de hand van capcode, tekst of en combinatie van beiden. Als jij bij de capcode 1234567 2 aparte aparte wavfiles wilt voor middelbrand en autobrand, dan moet je ook 2 aparte filters maken met 2x dezelfde capcode, maar 2x verschillende textfilters. Vervolgens zal PDW zoek naar :

capcode-tekst.wav bijvoorbeeld 1234567-middelbrand.wav

Indien niet gevonden zal hij zoeken naar capcode.wav (1234567.wav) en als hij die ook niet kan vinden dan de ingestelde SoundX.wav worden afgespeeld. Als die om wat voor reden dan ook mocht ontbreken dan krijg je gewoon zo'n standaard windows belletje te horen, dus je hoort altijd 'iets' :)

Groeten, Peter.

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #7 Gepost op: 9 december 2008, 10:02:44 »
oke bedankt kga er mee aan de slag

groeten corne

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #8 Gepost op: 10 december 2008, 22:15:56 »
Werkt die blokkering van dubbele berichten ook voor POCSAG in ASTRID? Hier kunnen ze er ook wat van...
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2008, 06:00:38 »
Citaat van: "Asterix900"
Werkt die blokkering van dubbele berichten ook voor POCSAG in ASTRID? Hier kunnen ze er ook wat van...

Jazeker, zolang die berichten elkaar maar direkt opvolgen. Zit er een ander bericht tussen dan werkt het helaas niet meer...

Groeten, Peter.

Offline mayo1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #10 Gepost op: 11 december 2008, 11:04:15 »
Peter,

heb jij deze al gezien?  http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=14739

als ik Block duplicate... uitzet is er geen probleem.
Wanneer ik deze optie echter aanzet zie ik dat de dubbels worden geblokeerd, maar pdw crasht/beindigt zichzelf dan na max 5 minuten.
Ik wou hierover eerst niets zeggen aangezien ik dacht dat het een probleem was met mijn opstelling, maar nu ik zie dat er andere (of op zijn minst klmmer) er ook last van lijken te hebben wou ik de vraag toch stellen.

mvg,

oli4

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #11 Gepost op: 11 december 2008, 11:31:46 »
Citaat van: "mayo1"
als ik Block duplicate... uitzet is er geen probleem.
Wanneer ik deze optie echter aanzet zie ik dat de dubbels worden geblokeerd, maar pdw crasht/beindigt zichzelf dan na max 5 minuten.

Deze valt weer eens in de categorie "He hoe kan dat nou, ik gebruik die optie zelf ook".

Nu is het wel zo dat deze optie onlangs een aanpassing (aanvulling) heeft ondergaan. Voorheen moesten zowel capcode als tekst overeenkomen, maar op verzoek van mensen die met name op pocsag graag lange reeksen met dezelfde tekst, maar steeds verschillende capcodes wilden onderdrukken is "Only check message text" toegevoegd. Een optie die om bepaalde redenen is uitgeschakeld in de Flex Group mode. Heb je deze ook aan staan? Zo ja, zet deze dan eens uit. En andersom, mocht die uit staan, aktiveer hem dan even en laat me weten of deze aanpassing enig soelaas biedt?

Groeten, Peter.

Offline mayo1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #12 Gepost op: 11 december 2008, 14:33:11 »
Hey peter,

ik was destijds zelf degene die achter deze feature gevraagd heeft  :)
heb deze namiddag de tests gedaan, maar crashes blijven zich voordoen, zodra 'block..." aanstaat;
Dit gebeurt niet in de vorige versie, maar die blokkeert hier ook niet de dubbels

is er een applicatielog van pdw, of een mogelijkheid een soort debug-output te schrijven, want het is idd vervelend dat het bij jou wel werkt en bij mij niet  :?

groeten,

oli4

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #13 Gepost op: 11 december 2008, 17:52:33 »
Dus het gebeurt zowel als Only Check Message Text aan of uit staat?

Groeten, Peter.

Offline mayo1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: PDW versie 2.52
« Reactie #14 Gepost op: 12 december 2008, 11:25:02 »
jawel
aan of uit, het blijft gelijk
had eerlijk gezegd al eens geprobeerd...

gr,
oli4