Auteur Topic: frequentie Horizon College Alkmaar?  (gelezen 3848 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline DELETED

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
frequentie Horizon College Alkmaar?
« Gepost op: 6 februari 2007, 22:34:10 »
Aan de Kruseman van Eltenweg in Alkmaar is een vestiging van het Horizon College gekomen. Op het dak ervan staat 1 en ik meen zelfs meerdere (maar dat kan ik niet goed zien) antennes, waarvan ik denk dat het uhf antenne's zijn (maar dat is maar een gok).

Weet iemand de frequentie(s) van het Horizon?
vr.gr.
Mars

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21723
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: frequentie Horizon College Alkmaar?
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2007, 22:40:17 »
Mijn zoon zit 1 dag in de week op het Horizon in Heerhugowaard, de hoofdvestiging. Daar staat in ieder geval niets op het dak. Dus of het voor eigen communicatie is betwijfel ik een beetje. Misschien is het een Callmax zender of zoiets?

Offline DELETED

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: frequentie Horizon College Alkmaar?
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2007, 21:46:48 »
Ik weet niet hoe een antenne voor callmax eruit ziet.  ;)
Deze op die school is een witte staaf van pakweg een halve meter met een rood topje. Op marktplaats wordt een "procom cxl70-1YA uhf antenne 70cm" aangeboden. Daar lijkt ie wel op.

vr.gr.
Mars

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21723
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: frequentie Horizon College Alkmaar?
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2007, 22:33:55 »
Ja ik ken die antennes he. Worden ook weleens gebruikt voor piepersystemen op 456.4500 en 466.4500. Misschien is het dat wel?


Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2151
Re: frequentie Horizon College Alkmaar?
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2007, 04:04:57 »
Citaat van: "Mars"
Ik weet niet hoe een antenne voor callmax eruit ziet.  ;)
Deze op die school is een witte staaf van pakweg een halve meter met een rood topje. Op marktplaats wordt een "procom cxl70-1YA uhf antenne 70cm" aangeboden. Daar lijkt ie wel op.

Callmax is heel lang en dun. Zoals de achterste (UHF) antenne op de fotó van johans antennepark.

Offline DELETED

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: frequentie Horizon College Alkmaar?
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2007, 13:32:20 »
Ik heb nog even goed gekeken en ben er uit dat er 1 antenne staat exact zoals op het plaatje van Johan. Zal dus wel voor piepers zijn.

Wat ik ook aanzag voor antennes blijken (vanuit een andere hoek bezien) bliksemafleiders en veiligheidsbuizen voor een laddersysteem.  :)

vr.gr.
Mars

Offline DELETED

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: frequentie Horizon College Alkmaar?
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2007, 19:38:41 »
Vanmiddag zag ik een mannetje, portier ofzo, van het Horizon college (stond op zijn trui, vandaar) buiten de school lopen met een porto.
Was een heel klein, wat ouder ogend portootje met een dun rubberantennetje van een centimeter of 12. Leek me geen pmr.

Blijkbaar hebben ze dus wel iets daar. Ik had de 72xlt niet bij me, maar die neem ik binnenkort wel weer een keer mee naar m'n werk, kijken of ik iets op pik.
vr.gr.
Mars

Offline DELETED

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: frequentie Horizon College Alkmaar?
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2007, 21:13:15 »
Frequentie vanmiddag gevonden: Horizon college aan Kruseman van Eltenweg Alkmaar gebruikt 455.8100.

vr.gr.
Mars