Auteur Topic: jupiter 7.1 doet raar  (gelezen 3658 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Dazzling

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
jupiter 7.1 doet raar
« Gepost op: 25 december 2008, 14:49:22 »
hoi,

alle meldingen komen niet juist over krijg zoiets als dit bij alles "06rioD Zuid D loengeel 9 water 9 water9Rn * eriERSTOFZUIGER 0875 ROAar W Nden"

en dan had moeten zijn

"06:Prio 2 ZOETERMEER (ZT) MELOENGEEL 9 Wateroverlast MET WATERSTOFZUIGER. 0875
RAC Haaglanden"

en als ik in me capcode menu zit en ik wil lokatie 1 de urgentie veranderen dan gaat lokatie 9 gelijk me en bij 2 gaat 10 mee en bij 3 gaat 11 mee enz......

nu heb ik de standaart file terug gezet en toen alleen de monitor code erin gezet om te testen maar dat maakt niet uit krijg nog steeds alles binnen als niet te lezen.

weet iemand daar iets voor of hebben mensen dit al vaker gehoord ? de locatisch waar dat gebeurt maakt nie uit want het is over al in de regio.

ik ben al van plan om een nieuwe bestellen maar dan is het wel leuk als die oude ook werkt!

mzzl
hatsekiedeeee

Leen Ansems

  • Gast
Re: jupiter 7.1 doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2008, 15:11:57 »
Niet vergeten na het programmeren de batterij er even uit te halen en terug te plaatsen. Na het woord PASS bovenin het scherm zijn de nieuw ingevoerde gegevens pas geldig geworden. Omdat er niks verandert, is dat waarschijnlijk vergeten. Je schrijft erg warrig, wat op zich het lezen en begrijpen van je probleem niet gemakkelijk maakt.

Offline Dazzling

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: jupiter 7.1 doet raar
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2008, 16:41:02 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Niet vergeten na het programmeren de batterij er even uit te halen en terug te plaatsen. Na het woord PASS bovenin het scherm zijn de nieuw ingevoerde gegevens pas geldig geworden. Omdat er niks verandert, is dat waarschijnlijk vergeten. Je schrijft erg warrig, wat op zich het lezen en begrijpen van je probleem niet gemakkelijk maakt.

nou het is eigenlijk simpel het probleem is gewoon dat de meldingen niet goed door komen alleen fouten erin

dus toen heb ik standaard file terug gezet en die geladen en daarna de code's erweer in gezet maar hij blijft alles verkeert weergeven zoals het plaatje aangeeft

en dat met de batterij heb ik ook al geprobeerd volgens mij heb ik alle mogelijke opties al gehad
hatsekiedeeee

Leen Ansems

  • Gast
Re: jupiter 7.1 doet raar
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2008, 19:23:20 »
Een vraag: heb je de pager gebruikt bij nylon kleding of een sporttas? Het komt bijna nooit voor, maar pagers (en ook andere toestellen) kunnen in de war raken van een sterk magnetisch stralingsveld zoals bij een lastransformator voor electrisch lassen of bij hoge statische spanningen zoals ontstaan bij wrijving van kleding. Normaal gezien moet de pager weer normaal gaan werken bij het inladen van een file en daarna een reset. Iets gaat er dus nog niet goed. Ook al nog een andere file dan de standaardfile geprobeerd? Ik heb ooit meegemaakt dat iemand zijn standaardfile overschreven had met een fout en dat heb je niet vlug in de gaten.

Offline Dazzling

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: jupiter 7.1 doet raar
« Reactie #4 Gepost op: 25 december 2008, 20:45:09 »
nou niet dat ik bewust gemerkt heb maar wel eens bij me laptop en toen merkte ik dat me pager niet werkte want kreeg een paar meldingen niet door toen ik met me laptop op schoot zat.

pager zit altijd aan me riem of ligt snachts op de trap of nachtkastje niet naast een sterk magnetisch veld

maar ik heb de afgelopen week de apollo software opnieuw gedownload en die standaart file gebruikt. en die toen weer naar me eigen keus aangepast en die geladen.

ps.

soms staan de meldingen wel goed in het scherm alleen zodra ik hem later nog een keer wil lezen klopt er niets meer van en elke keer dat ik hem lees staat er wat anders (andere vage lettercombinatisch)

Citaat van: "Leen Ansems"
Een vraag: heb je de pager gebruikt bij nylon kleding of een sporttas? Het komt bijna nooit voor, maar pagers (en ook andere toestellen) kunnen in de war raken van een sterk magnetisch stralingsveld zoals bij een lastransformator voor electrisch lassen of bij hoge statische spanningen zoals ontstaan bij wrijving van kleding. Normaal gezien moet de pager weer normaal gaan werken bij het inladen van een file en daarna een reset. Iets gaat er dus nog niet goed. Ook al nog een andere file dan de standaardfile geprobeerd? Ik heb ooit meegemaakt dat iemand zijn standaardfile overschreven had met een fout en dat heb je niet vlug in de gaten.
hatsekiedeeee

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: jupiter 7.1 doet raar
« Reactie #5 Gepost op: 25 december 2008, 21:09:33 »
Citaat van: "Dazzling"
nou niet dat ik bewust gemerkt heb maar wel eens bij me laptop en toen merkte ik dat me pager niet werkte want kreeg een paar meldingen niet door toen ik met me laptop op schoot zat.

pager zit altijd aan me riem of ligt snachts op de trap of nachtkastje niet naast een sterk magnetisch veld

maar ik heb de afgelopen week de apollo software opnieuw gedownload en die standaart file gebruikt. en die toen weer naar me eigen keus aangepast en die geladen.

ps.

soms staan de meldingen wel goed in het scherm alleen zodra ik hem later nog een keer wil lezen klopt er niets meer van en elke keer dat ik hem lees staat er wat anders (andere vage lettercombinatisch)

Citaat van: "Leen Ansems"
Een vraag: heb je de pager gebruikt bij nylon kleding of een sporttas? Het komt bijna nooit voor, maar pagers (en ook andere toestellen) kunnen in de war raken van een sterk magnetisch stralingsveld zoals bij een lastransformator voor electrisch lassen of bij hoge statische spanningen zoals ontstaan bij wrijving van kleding. Normaal gezien moet de pager weer normaal gaan werken bij het inladen van een file en daarna een reset. Iets gaat er dus nog niet goed. Ook al nog een andere file dan de standaardfile geprobeerd? Ik heb ooit meegemaakt dat iemand zijn standaardfile overschreven had met een fout en dat heb je niet vlug in de gaten.

Zal wel weer beroepsdeformatie zijn, maar leestekens en hoofdletters zijn toch wel erg handig bedacht ooit. :)

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: jupiter 7.1 doet raar
« Reactie #6 Gepost op: 25 december 2008, 23:27:10 »
Citaat van: "Dazzling"
nou niet dat ik bewust gemerkt heb maar wel eens bij me laptop en toen merkte ik dat me pager niet werkte want kreeg een paar meldingen niet door toen ik met me laptop op schoot zat.

pager zit altijd aan me riem of ligt snachts op de trap of nachtkastje niet naast een sterk magnetisch veld

maar ik heb de afgelopen week de apollo software opnieuw gedownload en die standaart file gebruikt. en die toen weer naar me eigen keus aangepast en die geladen.

ps.

soms staan de meldingen wel goed in het scherm alleen zodra ik hem later nog een keer wil lezen klopt er niets meer van en elke keer dat ik hem lees staat er wat anders (andere vage lettercombinatisch)

Citaat van: "Leen Ansems"
Een vraag: heb je de pager gebruikt bij nylon kleding of een sporttas? Het komt bijna nooit voor, maar pagers (en ook andere toestellen) kunnen in de war raken van een sterk magnetisch stralingsveld zoals bij een lastransformator voor electrisch lassen of bij hoge statische spanningen zoals ontstaan bij wrijving van kleding. Normaal gezien moet de pager weer normaal gaan werken bij het inladen van een file en daarna een reset. Iets gaat er dus nog niet goed. Ook al nog een andere file dan de standaardfile geprobeerd? Ik heb ooit meegemaakt dat iemand zijn standaardfile overschreven had met een fout en dat heb je niet vlug in de gaten.

Heb je wel de juiste versie gedowload? niet toevallig een versie hoger of lager dan je eigen model?
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Dazzling

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: jupiter 7.1 doet raar
« Reactie #7 Gepost op: 25 december 2008, 23:33:48 »
nee helaas dat is het ook niet gewoon de juiste versie die ik ook heb

Citaat van: "vuurvreter63"
Citaat van: "Dazzling"
nou niet dat ik bewust gemerkt heb maar wel eens bij me laptop en toen merkte ik dat me pager niet werkte want kreeg een paar meldingen niet door toen ik met me laptop op schoot zat.

pager zit altijd aan me riem of ligt snachts op de trap of nachtkastje niet naast een sterk magnetisch veld

maar ik heb de afgelopen week de apollo software opnieuw gedownload en die standaart file gebruikt. en die toen weer naar me eigen keus aangepast en die geladen.

ps.

soms staan de meldingen wel goed in het scherm alleen zodra ik hem later nog een keer wil lezen klopt er niets meer van en elke keer dat ik hem lees staat er wat anders (andere vage lettercombinatisch)

Citaat van: "Leen Ansems"
Een vraag: heb je de pager gebruikt bij nylon kleding of een sporttas? Het komt bijna nooit voor, maar pagers (en ook andere toestellen) kunnen in de war raken van een sterk magnetisch stralingsveld zoals bij een lastransformator voor electrisch lassen of bij hoge statische spanningen zoals ontstaan bij wrijving van kleding. Normaal gezien moet de pager weer normaal gaan werken bij het inladen van een file en daarna een reset. Iets gaat er dus nog niet goed. Ook al nog een andere file dan de standaardfile geprobeerd? Ik heb ooit meegemaakt dat iemand zijn standaardfile overschreven had met een fout en dat heb je niet vlug in de gaten.

Heb je wel de juiste versie gedowload? niet toevallig een versie hoger of lager dan je eigen model?
hatsekiedeeee

Offline Berjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 99
Re: jupiter 7.1 doet raar
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2009, 17:32:37 »
Citaat van: "Dazzling"
hoi,

alle meldingen komen niet juist over krijg zoiets als dit bij alles "06rioD Zuid D loengeel 9 water 9 water9Rn * eriERSTOFZUIGER 0875 ROAar W Nden"

en dan had moeten zijn

"06:Prio 2 ZOETERMEER (ZT) MELOENGEEL 9 Wateroverlast MET WATERSTOFZUIGER. 0875
RAC Haaglanden"

en als ik in me capcode menu zit en ik wil lokatie 1 de urgentie veranderen dan gaat lokatie 9 gelijk me en bij 2 gaat 10 mee en bij 3 gaat 11 mee enz......

nu heb ik de standaart file terug gezet en toen alleen de monitor code erin gezet om te testen maar dat maakt niet uit krijg nog steeds alles binnen als niet te lezen.

weet iemand daar iets voor of hebben mensen dit al vaker gehoord ? de locatisch waar dat gebeurt maakt nie uit want het is over al in de regio.

ik ben al van plan om een nieuwe bestellen maar dan is het wel leuk als die oude ook werkt!

mzzl

Ik heb op dit moment precies het zelfde probleem. De pager geeft ook vage lettercombinatie`s en als je capcodes wilt uitzetten gaat er een andere capcode mee uit. Ik heb hem al een keer opnieuw geprogrammeerd, maar dit hielp niks..  :(  

Het gaat om een Jupiter v 6.8
Wie heeft er raad voor mij?

Groeten Berjan.

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
Re: jupiter 7.1 doet raar
« Reactie #9 Gepost op: 17 maart 2009, 19:07:31 »
Even over het herprogrammeren:

Ik neem voor het gemak even aan dat je een "nieuw" bestand de pager inblaast, dus niet eerst de huidige instellingen inleest, en vervolgens opnieuw de pager inschrijft?
Dan zou je volgens mij namelijk de "fout" heen en weer schrijven, en helpt het herprogrammeren niets.

Als ik jou was zou ik de pager voorzien van de standaardfile voor de jupiter pro 6.8 die te vinden is op http://www.pagersoftware.tk, vervolgens de batterij eruit halen en weer terug stoppen. Als het goed is krijg je dan "Pass" te zien.

Vervolgens zou ik een tijdje afwachten tot de pager een bericht heeft ontvangen op de originele instellingen.

Zijn de eerste berichten goed, dan lijkt de kans groot dat het aan jouw "bestand" ligt.
Dan zou ik de standaard instellingen helemaal opnieuw aanpassen aan jouw wensen en dat bestand dan in de pager schrijven.
Zijn de eerste berichten ook niet goed, en vertonen dezelfde fouten dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan de hardware van jouw pager en lijkt het mij verstandig contact te zoeken met een leverancier zoals de http://www.p2000shop.nl, mogelijk dat je jouw pager dan op kunt sturen en er door de technische dienst naar gekeken wordt.

Dus eerst even proberen met de standaard file wat er gebeurt.

Succes!!

Groet, Henri
Maar goed: eerst uitvinden of het aan jouw bestand ligt of een hardware probleem van de pager is.