Auteur Topic: zelfbouw  (gelezen 1660 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline mario

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
zelfbouw
« Gepost op: 5 juli 2010, 17:36:03 »
Hallo ,
Daar ik regelmatig naar wielerwedstrijden ga , zie ik dat er mensen zijn die de wedstrijd volgen met een scanner via radiotour . Nu heb ik me laten vertellen dat je een gewone radio kan ombouwen tot een ontvanger van deze berichten . Klopt dit , want ik ben maar een leek ,op het gebied van zenden en ontvangen ? En rond welke prijs komt een gewoon ontvanger (simpelste model) ? Want ik ga het maar af en toe gebruiken , daarom dat ik vraag of het ook gaat met een gewone radio .:?:
Met vriendelijke groeten ,

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: zelfbouw
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2010, 18:07:03 »
Je kan beter op marktplaats een goedkoop scannertje zoeken. Want als het moet heb je voor het volgen van de wielerwedstrijden al aan zo'n 10 frequenties genoeg.
http://kopen.marktplaats.nl/telecommuni ... /c848.html  
eerste pagina van de scanners van vandaag van marktplaats, er staan al gauw een 5 tal scanners voor om en nabij de 25 euro per stuk op die uitstekend bruikbaar zijn voor het volgen van wielerwedstrijden.

groet...en succes John R

exLid057

  • Gast
Re: zelfbouw
« Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2010, 02:17:37 »
Citaat van: "mario"
Hallo ,
Daar ik regelmatig naar wielerwedstrijden ga , zie ik dat er mensen zijn die de wedstrijd volgen met een scanner via radiotour . Nu heb ik me laten vertellen dat je een gewone radio kan ombouwen tot een ontvanger van deze berichten . Klopt dit , want ik ben maar een leek ,op het gebied van zenden en ontvangen ? En rond welke prijs komt een gewoon ontvanger (simpelste model) ? Want ik ga het maar af en toe gebruiken , daarom dat ik vraag of het ook gaat met een gewone radio .:?:
Met vriendelijke groeten ,