Auteur Topic: zelfbouw  (gelezen 1660 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline mario

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
zelfbouw
« Gepost op: 5 juli 2010, 17:36:03 »
Hallo ,
Daar ik regelmatig naar wielerwedstrijden ga , zie ik dat er mensen zijn die de wedstrijd volgen met een scanner via radiotour . Nu heb ik me laten vertellen dat je een gewone radio kan ombouwen tot een ontvanger van deze berichten . Klopt dit , want ik ben maar een leek ,op het gebied van zenden en ontvangen ? En rond welke prijs komt een gewoon ontvanger (simpelste model) ? Want ik ga het maar af en toe gebruiken , daarom dat ik vraag of het ook gaat met een gewone radio .:?:
Met vriendelijke groeten ,

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: zelfbouw
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2010, 18:07:03 »
Je kan beter op marktplaats een goedkoop scannertje zoeken. Want als het moet heb je voor het volgen van de wielerwedstrijden al aan zo'n 10 frequenties genoeg.
http://kopen.marktplaats.nl/telecommuni ... /c848.html  
eerste pagina van de scanners van vandaag van marktplaats, er staan al gauw een 5 tal scanners voor om en nabij de 25 euro per stuk op die uitstekend bruikbaar zijn voor het volgen van wielerwedstrijden.

groet...en succes John R

exLid057

  • Gast
Re: zelfbouw
« Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2010, 02:17:37 »
Citaat van: "mario"
Hallo ,
Daar ik regelmatig naar wielerwedstrijden ga , zie ik dat er mensen zijn die de wedstrijd volgen met een scanner via radiotour . Nu heb ik me laten vertellen dat je een gewone radio kan ombouwen tot een ontvanger van deze berichten . Klopt dit , want ik ben maar een leek ,op het gebied van zenden en ontvangen ? En rond welke prijs komt een gewoon ontvanger (simpelste model) ? Want ik ga het maar af en toe gebruiken , daarom dat ik vraag of het ook gaat met een gewone radio .:?:
Met vriendelijke groeten ,

Wil je even zeggen dat in somegen landen scanner verboden zijn hou hier wel rekening mee, verder kan je een scanner zeker tweedehans kopen zorg er wel voor dat je VHF/UHF neemd en meerdere kanalen waar je dan freq's in op kan slaan, van de toer zelf en wat er omheen mogelijk nog gebruikt maakt van VHF UHF freq's