Auteur Topic: Vervanger voor de UBC280XLT  (gelezen 1893 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Ron 01

  • Gast
Vervanger voor de UBC280XLT
« Gepost op: 7 juni 2010, 19:44:24 »
Geachte forumleden,
Momenteel ben ik in het (gelukkige) bezit van een Bearcat UBC280XLT.
Zoals misschien bekend, kun je bij deze scanner een naam aan het station knopen zodat je direct ziet welk station in de lucht is.

Toch zoek ik iets anders (beter?) dan deze scanner.
De wensen zijn:
Frequentiebereik van plm 25 tm 1300Mhz zonder gaten.
Natuurlijk weergave van frequentie en stationsnaam
Handscanner/ontvanger
AM/FM/WFM (SSB niet echt nodig)
Selectief
Makkelijk in het gebruik (ik heb een Albrecht SC230 gehad, een Bearcat UBC230 kloon, en daar werd ik niet vrolijk van. Moeilijk menu en niet handmatig te programmeren)
Maar wel iets vergelijkbaars dus.

Dus deponeer ik mijn wens hier. In de hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Bijvoorbaat mijn dank.
Ron

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Vervanger voor de UBC280XLT
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2010, 22:31:51 »
Ik denk dat er niet veel opties zijn voor je wensen, Ron;
De UBC 230 of UBC 3500XLT zijn wel degelijk handmatig te programmeren hoor, ik heb er ook alles handmatig ingezet, het kost alleen even wat tijd om de menustruktuur door te krijgen. Je zou nog een icom ic-R20 kunnen proberen, maar die is m.i. een stuk minder flexibel en ook niet echt gemakkelijk te bedienen.
Of misschien nog even wachten op de nieuwe Alinco Dj-X11?

Ron 01

  • Gast
Re: Vervanger voor de UBC280XLT
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2010, 15:11:20 »
Ha Mark,
Bedankt voor je reactie, de firma Jacobs had ook de R20 als advies gegeven maar daar hangt geloof ik nogal een prijskaartje aan.
De UBC 230 vond ik echt helemaal niets, maar dat is mijn mening. Ik geloof wel dat er mensen zijn die ermee weglopen.
En de Alinco? Die kon ik nog niet. Het ziet er wel gelikt uit. Ik zal eens gaan rondkijken of er al reviews van zijn en informeren wat hij gaat kosten.
Ik heb zo`n 300 euro ter beschikking, het moet toch wel lukken om daar een leuk ding voor te kopen.
Tot die tijd voldoet de 280 prima. Ik zal hem in ieder geval meenemen naar de open dagen op Gilze Rijen. :D
Mvg Ron