Auteur Topic: Avatars  (gelezen 11004 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Avatars
« Gepost op: 11 juni 2009, 14:08:28 »
Beste mensen (en Jacob in het bijzonder),

Zojuist tracht ik een nieuwe avatar te uploaden, netjes 100x100 maar een bestandsgrootte van 14kB. Niet bijzonder groot volgens mij, een beetje animated gif komt daar zelfs ruim bovenuit. Wel is het een PNG, dat geeft naar mijn bescheiden mening een betere kwaliteit met het oog op transparantie dan GIF, maar komt vaak wel wat groter uit de bus.

Valt hier eventueel aan te sleutelen?

Oh ik kan hem natuurlijk wel even previewen :)



EDIT: Voor wie dit topic later leest, het is inmiddels opgelost!

Groeten, Peter.

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Avatars
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2009, 19:00:05 »
Hmm, dacht dat de bestandsgrootte hoger stond.. Staat nu op 50Kb dus hij moet er op passen...

Jacob

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Avatars
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2009, 09:38:50 »
Citaat van: "hunter"
Oh ik kan hem natuurlijk wel even previewen :)



Groeten, Peter.

WHOEHAAAA ;-)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Avatars
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2009, 18:29:41 »
Citaat van: "Jacob"
Hmm, dacht dat de bestandsgrootte hoger stond.. Staat nu op 50Kb dus hij moet er op passen...

Bedankt Jacob, hij staat er :)

Groeten, Peter.

PD1EU

  • Gast
Re: Avatars
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2009, 17:38:54 »
Deze url is wel makkelijk om een afbeelding online te "resizen"of eventueel te converteren in jpg,gif-of png.

-Ed

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Avatars
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2009, 20:42:14 »
Citaat van: "pd1eu"
Deze url is wel makkelijk om een afbeelding online te "resizen"of eventueel te converteren in jpg,gif-of png

Voor sommige mensen die iets minder bedreven zijn in software zoals Photoshop kan dat wellicht handig zijn, maar zelf vind ik dit soort dingen maar niets. Ik bewerk alles in Photoshop, niet alleen het formaat, maar ook eventueel retoucheren en transparantie en avatars sla ik tegenwoordig op als PNG ivm betere (transparantie)kwaliteit dan GIF.

Groeten, Peter.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Avatars
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2009, 08:15:20 »
leuke avatar, dus dat is nou meneer galaxy  ;)

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Avatars
« Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2009, 13:05:21 »
dat ziet er leuk uit  :)

Offline Bolle1961

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: Avatars
« Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2016, 13:12:23 »
Tis weliswaar een oud topic, maar ik denk wel dat het kan.

Ik heb op het forum gezocht naar de max. afmetingen voor een avatar voor mijn profiel, maar kan helaas niks vinden hierover.
Wat zijn de max. afmetingen in pixels en / of kB?

Ron 01

  • Gast
Re: Avatars
« Reactie #9 Gepost op: 2 oktober 2016, 15:43:57 »
Het staat toch echt bovenaan dit topic. :P

Offline Bolle1961

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: Avatars
« Reactie #10 Gepost op: 2 oktober 2016, 15:46:34 »
Oops, overheen gelezen, bedankt  :-X :-X :-X

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: Avatars
« Reactie #11 Gepost op: 2 oktober 2016, 17:14:01 »
Citaat van: pd1eu
Deze url is wel makkelijk om een afbeelding online te "resizen"of eventueel te converteren in jpg,gif-of png

Voor sommige mensen die iets minder bedreven zijn in software zoals Photoshop kan dat wellicht handig zijn, maar zelf vind ik dit soort dingen maar niets. Ik bewerk alles in Photoshop, niet alleen het formaat, maar ook eventueel retoucheren en transparantie en avatars sla ik tegenwoordig op als PNG ivm betere (transparantie)kwaliteit dan GIF.

Groeten, Peter.

Voor wie geen Photoshop heeft: je kunt ook heel makkelijk resizen met het gratis pakketje Irfanview.
Luisterspulletjes :)

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Avatars
« Reactie #12 Gepost op: 18 november 2016, 14:50:37 »
Citaat van: pd1eu
Deze url is wel makkelijk om een afbeelding online te "resizen"of eventueel te converteren in jpg,gif-of png

Voor sommige mensen die iets minder bedreven zijn in software zoals Photoshop kan dat wellicht handig zijn, maar zelf vind ik dit soort dingen maar niets. Ik bewerk alles in Photoshop, niet alleen het formaat, maar ook eventueel retoucheren en transparantie en avatars sla ik tegenwoordig op als PNG ivm betere (transparantie)kwaliteit dan GIF.

Groeten, Peter.

Voor wie geen Photoshop heeft: je kunt ook heel makkelijk resizen met het gratis pakketje Irfanview.

En die gene die dan toch nog PhotoShop willen: http://www.photoshopmagazine.nl/algemeen/download-cs2-nu-gratis/2061/

CS2 is free tegenwoordig. Beetje oud (11 jaar) maar ik ben nog niet echt tegen muren aangelopen.

Edit: grammatica
QRO, einde probleem!

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Avatars
« Reactie #13 Gepost op: 18 november 2016, 15:29:40 »
Voor wie geen Photoshop heeft: je kunt ook heel makkelijk resizen met het gratis pakketje Irfanview.

Bolle1961 zal wel Gimp gebruiken, als ik hem goed inschat  8)

Offline Bolle1961

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: Avatars
« Reactie #14 Gepost op: 18 november 2016, 16:42:57 »
Voor wie geen Photoshop heeft: je kunt ook heel makkelijk resizen met het gratis pakketje Irfanview.

Bolle1961 zal wel Gimp gebruiken, als ik hem goed inschat  8)

Verkeerd ingeschat  :P
Alleen verkleinen doe ik met de filemanager (deze gebruikt ImageMagick als backend), foto's verklein ik met Phatch en zet met datzelfde programma gelijk mijn licentie en omschrijving erin.
Gimp gebruik ik voor uitgebreidere handelingen.
Voorbeeld wat ik met Phatch doe
« Laatst bewerkt op: 18 november 2016, 16:53:11 door Bolle1961 (foto toegevoegd) »