Auteur Topic: weet iemand de freq??  (gelezen 2116 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline nokoflow

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
  • Geniet van wat je wel kan ontvangen!!!
weet iemand de freq??
« Gepost op: 24 november 2008, 13:40:55 »
las net dit in de telegraaf.

Een 19-jarige jongen uit de Amsterdamse Diamantbuurt weigert een zender terug te geven die de politie stiekem in zijn scooter had verstopt. De Amsterdammer ontdekte eind vorige maand dat de recherche het apparaat in zijn voertuig had verstopt nadat het in beslag was genomen.

freq??
Ontvang met : Whistler ,Kenwood D710,hytera pd785/md785 AOR DV1
 
ant:daimond 3 ell beam sirio en de 2 x50 2/70 gp160.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: weet iemand de freq??
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2008, 19:47:15 »
Ja, leuk hé?

Over het algemeen wordt dit soort spul zelf in elkaar geknutseld door KLPD DSRT USO TT, maar politie Amsterdam-Amstelland heeft ook wel agenten met een MTS of HTS-E achtergrond die zich graag uitleven..... check de foto van het aangetroffen object. Wat ik zeggen wil is dat je dus in elke band wel signaal kan verwachten. Als het geen zelfbouw is en zelfs goedgekeurd spul moet je het zoeken in de telemetrie banden......

Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: weet iemand de freq??
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2008, 12:10:15 »
Maar het zal gaan om een plaatsbepalingszender (baken) neem ik aan. Kunnen wij daar als hobbyisten dan iets mee als we al weten op welke frequentie het baken zijn pulsjes afgeeft?
Zijn er programma's waarmee je hem dan op een kaart kan plaatsen?
(dat de politie die heeft weet ik, maar voor de hobbyist?)
vr.gr.
Mars

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: weet iemand de freq??
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2008, 12:57:57 »
Ik gok dat het niet een bakenzender is maar een track&trace kastje, dat om de zoveel seconden zijn (gewijzigde) GPS positie via GPRS doorgeeft aan een volgsysteem. Anders heb je er als agent niks aan... kun je alleen op een bepaald moment op zoek naar de scooter, die dan met 60km/u door de stad scheurt... dat schiet niet op.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland