Auteur Topic: discone  (gelezen 3501 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

danny

  • Gast
discone
« Gepost op: 30 augustus 2003, 21:33:10 »
ik heb een discone staan en ben content er mee maar waarom ontvang ik in de zuidrichting heel goed en noordrichting (bijna)niets.deze is toch een rondstraler.hoe komt dit en wat kan je er aan doen?.mijn antenne staat nu 10 meter tophoogte en goed vrij.groeten.

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Discoontje
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2003, 23:53:07 »
Hij moet op eoa manier toch een belemmering ondervinden. Heb jij noordelijk die hoogspanning nog zitten? Of nog veel erger :x een transformatorhuisje? Een GSM-mast o.i.d. Doet het probleem zich zowel voor op VHF/UHF of is het probleem sterker op 1 van deze banden?

Ed :idea:

danny

  • Gast
discone
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2003, 11:15:41 »
in de richting van de hoogspanningpalen ontvangt hij zonder problemen ong.1km van ons huis staat wel een huisje(centrale ?)dus waar de hoogspanning naar de grond komt.en die richting horen we bijna geen otvangst.zou dit huisje de ontvangst zo storen?nu jij toch zo een slimme bent waar dienen deze (huisjes) voor :oops: .en zo ik begrijp kan ik er niets aan doen .maar voor de rest ben ik wel zeer tevreden met de hobby  dank zij jullie 8) en hoop alleen nog dat het wat lang gaat duren met astridje.groeten.

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Trafo
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2003, 11:31:47 »
Geeft een heel sterk electromagnetisch veld, en dit verstoort de ontvangst nogal.

Ed :idea:

Robert-Jan

  • Gast
Re: discone
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2003, 11:46:18 »
Staat er ergens in die omgeving een ziekebhuis ? Ooit kun je ook  veel storing hebben van MRI scanners.

danny

  • Gast
discone
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2003, 13:08:50 »
geen ziekenhuis bij ons of andere diensten  alleen maar die masten.