Auteur Topic: Buitenantennes  (gelezen 5243 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Buitenantennes
« Gepost op: 12 februari 2003, 10:24:58 »
Heb sinds een half jaar een knappe discone buiten staan die me een soms opmerkelijk bereik geeft.  Toch ben ik nooit tevreden, en wil ik méér ontvangst ;)  Ik luister voornamelijk tussen de 155 en 170 Mhz.

Iemand wees me op de Sirio GP 3-E.  Nu heb ik al een Sirio SMA 66-88  op m'n auto plakken gehad die verbazend goed werkte, dus qua merknaam ben ik er tevreden over.

Zou het de moeite lonen om een GP 3-F te kopen?  Heeft Sirio beter modellen in de aanbieding?  Of spaar ik nog wat beter voor een Kathrein? :D

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: Buitenantennes
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2003, 11:34:44 »
Citaat van: "wooter"
Zou het de moeite lonen om een GP 3-F te kopen?  Heeft Sirio beter modellen in de aanbieding?  Of spaar ik nog wat beter voor een Kathrein? :D

Hoi,

Sirio ken ik niet, Kathrein wel. Ik heb zelf voor de 168 MHz een Kathrein-kleefvoet op mijn auto en in combinatie met m'n Condor mobi gaat dat ding "als een raket" (heeft niks met de snelheid van mijn auto te maken op dat moment ;-)). Beter heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd!

Groetjes,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21714
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Buitenantennes
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2003, 12:43:09 »
Zelf heb ik ook een discone staan en een Kathrein voor 164-174 MHz. Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar weinig verschil in ontvangst merk.

wooter

  • Gast
Re: Buitenantennes
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2003, 13:42:23 »
Maargoed, ik ga zowiezo twee antennes gebruiken (of ik zou een manier moeten vinden om één antenne te delen met twee scanners).

Welk type Kathrein draagt dan jullie voorkeur uit, op 155-170Mhz?

Rusty

  • Gast
Re: Buitenantennes
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2003, 16:25:33 »
De antennes van sirio zijn heel goed en bovendien niet duur.
Ik heb een GP3E gehad en die deed het heel goed.
Kijk anders hier eens http://www.sirioantenne.it/azienda_ant.htm

Groeten Rusty

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: Buitenantennes
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2003, 18:00:30 »
Citaat van: "wooter"
Welk type Kathrein draagt dan jullie voorkeur uit, op 155-170Mhz?

Ikzelf gebruik een Kathrein 510 350. Ik kan helaas niet vergelijken met een discone, om de doodsimpele reden dat ik zo'n ding niet op mijn autodak kan monteren  :lol:

Groetjes,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21714
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Buitenantennes
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2003, 18:14:51 »
2 ontvangers op 1 antenne is geen probleem, daar zijn splitters voor te koop. Je krijgt dan wel te maken met verlies. Het mooiste is dus 2 antenes. De meest gezien Kathrein (en ook verkrijgbaar 2e hands op beurzen) is de http://www.kathrein.de/de/mca/produkte/ ... 36001a.pdf

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: Buitenantennes
« Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2003, 22:55:03 »
Hi,

Sirio laat bepaalde antennes OEM bij Kathrein maken. Heb goeie resulaten met de Sirio GP antenne, is vrij simpel af te stellen op de door jou gewenste frequentie (dmv. cutting chart).  Deze GP heeft een versterking van 0dB, mijn huidige antenne (Diamond CP-22) heeft daar een versterking van 6,7dB. En dat scheelt gewoon 2 S-punten...
Ter indicatie: de CP-22 is ook dubbel zo duur, de GP kan onopvallend ergens hangen (op 160Mhz zijn de spriet en radialen ongeveer 30cm).

Ed