Auteur Topic: storing en verlies signaal  (gelezen 2864 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

aor

  • Gast
storing en verlies signaal
« Gepost op: 8 januari 2005, 11:45:22 »
Sinds kort ben ik wireless verbonden met mijn internet provider en helaas moest de UTP kabel bij binnenkomst in het huis 10 cm naast mijn ecoflex 10 coax lopen ( over een lengte van 1,5m). Nu heb ik 5-10 dBm (2,5-6 uV) meer ruis. Dus de zwakke signalen waar ik naar luisterde zijn nu verdwenen in de ruis. Wie weet hier een oplossing behalve de UTP kabel verder te verwijderen van de coax en een ADSL nemen? Alufolie geeft al een lichte verbetering.

Offline Peko

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 163
Re: storing en verlies signaal
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2005, 12:00:54 »
Hoi AOR,
Misschien een gek voorstel maar kan je je UTP kabel niet via een metalen behuizing doorvoeren?
Stukje koperen waterleidingbuis of een alu buisje van de bouwmarkt.
Mogelijk geeft dat een goede afscherming.
Misschien het buisje daarna ook nog aarden.......... :?:
Proberen kan nooit kwaad.

Peter ( Peko)
Happy listening,

Peter ( Peko )

Offline JaWi93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: storing en verlies signaal
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2005, 12:14:52 »
Vreemd dat de exoflex het datasignaal oppikt.......moet eigenlijk niet kunnen. Misschien komt de storing via de buitenmantel bij je ontvanger terecht. Dat zou je kunnen oplossen met een ferriet-clamp, die je om je coax-kabel bevestigd. Wel even experimenteren met de juiste plaats.

Succes

JaWi

nl7425

  • Gast
Re: storing en verlies signaal
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2005, 12:48:15 »
Citaat
wireless verbonden

Citaat
de UTP kabel bij binnenkomst in het huis

Misschien komt het omdat het zaterdag is, maar ik begrijp iets niet helemaal.
Je bent draadloos verbonden via een UTP kabel??

Citaat
signalen waar ik naar luisterde

Ik zou me kunnen voorstellen dat er ook een of andere verbinding is tussen jouw ontvangstapparatuur en jouw computer.
Zo ja, zou er dan geen sprake kunnen zijn van een aardlus?
Ik zou het in ieder geval - zoals hiervoor ook al aangegeven - in die richting zoeken. Probeer eens een gemeenschappelijk aardpunt.

Hans

nose

  • Gast
Re: storing en verlies signaal
« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2005, 14:32:20 »
Kan je geen STP kabel nemen ipv UTP? Scheelt ook weer....

aor

  • Gast
Re: storing en verlies signaal
« Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2005, 15:23:45 »
Citaat van: "nl7425"
Je bent draadloos verbonden via een UTP kabel??

Ik heb een wireless verbinding mijn mijn provider, de antenne(WLAN) wordt wordt gevoed via de UTP kabel. De UTP kabel gaat uiteraard mijn PC in. Alles wat PC betreft wordt gevoed via een APC met voor elk apparaat een aparte aansluiting.

Citaat van: "nl7425"
Ik zou me kunnen voorstellen dat er ook een of andere verbinding is tussen jouw ontvangstapparatuur en jouw computer.
Zo ja, zou er dan geen sprake kunnen zijn van een aardlus?
Ik zou het in ieder geval - zoals hiervoor ook al aangegeven - in die richting zoeken. Probeer eens een gemeenschappelijk aardpunt.

Mijn ontvangstapparatuur is via een apart gemaakte leiding geaard en heeft dus geen verbinding met het spanningsnet in huis. De voedingen zijn niet geaard maar natuurlijk wel op het thuisnet aangesloten. Ik zal proberen de WLAN verbinding te voeden via accu.

Citaat van: "Peko"
Misschien een gek voorstel maar kan je je UTP kabel niet via een metalen behuizing doorvoeren?

Ga ik proberen


Bedankt voor de reacties ik ga eens wat experimenteren, jullie horen het nog

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: storing en verlies signaal
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2005, 00:28:39 »
AOR,

Neem een goede kwaliteit UTP, het liefst met een alu- mantel over de 8 draden. Heb hier een vergelijkbaar probleem......UTP en coax lopen door dezelfde electriciteitsbuis (alsook de telefoonleiding en de coax van de t.v.). Helemaal voorkomen van inslag doe je niet! Kabels omleggen is dan de enigste optie....

EdSki

aor

  • Gast
Re: storing en verlies signaal
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2005, 12:08:53 »
Citaat van: "EdSki"
AOR,

Neem een goede kwaliteit UTP, het liefst met een alu- mantel over de 8 draden.

ok ik ben nu een week aan het testen en de toename van ruis is niet altijd aanwezig. Volgende week ga ik proberen om ipv pvc koperen buis te nemen over het stuk dat de kabels samen lopen. Trouwens die  S-UTP is niet te krijgen via de plaatselijke shops, maar eens via www kijken.