Auteur Topic: open baar vervoer utrecht (GVU)  (gelezen 9074 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline nl12432

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 83
    • http://www.mijneigenfavorieten.nl/nl12432/
open baar vervoer utrecht (GVU)
« Gepost op: 28 februari 2005, 16:27:13 »
Beste scanner luisteraars omgeving Utrecht

Weet iemand of het GVU over is naar het digitale spraaksysteem TETRA in de 426-  427 MHz ? .
Ik hoor ze niet meer op de bekende frequentie's ?.
Met als basis frequentie 155.4875 MHZ ?.
Met was toen wel aan het testen.
Voor de mensen omgeving Utrecht ik hoor de bekende TETRA riedels op 426.8875 MHZ, 427.5875 MHz, 427.5375 MHz en de 426.8875 MHz .
Als iemand meer weet hoor ik het graag

Mvgr,

John

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2005, 16:32:22 »
Ha John,

Citaat
Ik hoor ze niet meer op de bekende frequentie's ?.

Ik denk dat als je ze niet meer hoort dat ze gewoon over zijn naar Tetra.....lijkt me duidelijk dan.

Florian van Hunnik

  • Gast
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2005, 16:38:00 »
Ik dacht ook dat ze over zijn hoor.

Florian

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 328
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2005, 02:05:53 »
Dit 1,5 miljoen € kostende systeem heeft als nadeel dat andere bussen niet met je gesprek kunnen meeluisteren. Dit is wel het geval als er een noodoproep wordt geplaatst, dan moet dit voor iedereen in een straal van 500 meter hoorbaar zijn. Maar bij overige meldingen moet de CP (Centraal Post) meldingen die van belang zijn voor andere bussen doorgeven. Hierdoor treedt natuurlijk vertraging op.

Vriendelijke groet,

Meeluisteraar
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000 + Diamond MR77, AOR 3000A + 5/8 UHF, Uniden SDS100E.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2005, 08:07:50 »
Citaat van: "Meeluisteraar"
Dit 1,5 miljoen € kostende systeem heeft als nadeel dat andere bussen niet met je gesprek kunnen meeluisteren. Dit is wel het geval als er een noodoproep wordt geplaatst, dan moet dit voor iedereen in een straal van 500 meter hoorbaar zijn. Maar bij overige meldingen moet de CP (Centraal Post) meldingen die van belang zijn voor andere bussen doorgeven. Hierdoor treedt natuurlijk vertraging op.

Vriendelijke groet,

Meeluisteraar

Ze zijn over want ik zit daar elke week in de bus en hoor al 5 weken geen 5-tvo meer. Alleen de TETRA connection en close beep's.

Maar dan is het toch totaal verkeerd geconfigureerd want TETRA kan juist groeps communicatie ondersteunen. Of misschien zijn het allemaal losse base stations(met een lijntje naar de CP) maar dat lijkt me een nutteloze (geld besparende) investering.

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 328
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2005, 14:27:25 »
Hoe het technisch uitgevoerd is bij het GVU weet ik niet, daar heb ik geen verstand van. Enige tijd geleden vertelde een controleur mij dat zij met het oude systeem, juist door het kunnen meeluisteren,  sneller assistentie konden verlenen dan nu. Dus meer op eigen inzicht handelen. Ook vertelde hij mij het als nadeel te ervaren dat het even duurt voordat je een gesprek kunt beginnen. Er schijnt een soort ópbouwtijd' voor de verbinding te zijn.

Groet,

Meeluisteraar
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000 + Diamond MR77, AOR 3000A + 5/8 UHF, Uniden SDS100E.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2005, 14:28:58 »
Citaat
Er schijnt een soort ópbouwtijd' voor de verbinding te zijn.

500ms  :( Daar vallen echt veel mensen over ook bij C2000. Bij een GSM duurt het dik 4 seconden voordat je verbinding hebt en dan is het ineens normaal ? Gewoon een halve seconde wachten op het piepje...tja.

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 328
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2005, 14:40:01 »
Hallo Rob,

Aan een nieuw systeem zal je moeten wennen en als je tevreden was met het oude ga je misschien zoeken naar nadelen van het nieuwe? Maar na jouw uitleg verbaas ik me over zijn uitspraak over die ópbouwtijd'.

Vriendelijke groet,

Meeluisteraar
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000 + Diamond MR77, AOR 3000A + 5/8 UHF, Uniden SDS100E.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2005, 19:29:43 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat
Er schijnt een soort ópbouwtijd' voor de verbinding te zijn.

500ms  :( Daar vallen echt veel mensen over ook bij C2000. Bij een GSM duurt het dik 4 seconden voordat je verbinding hebt en dan is het ineens normaal ? Gewoon een halve seconde wachten op het piepje...tja.

En de brandweer dan ?
Vroeger eerst 500ms niets, dat 350ms de 5tvo code en dan pas praten.
Nu valt men over iets dat er altijd al was, alleen klinkt dit anders.

Ron

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2005, 19:32:13 »
Citaat van: "r0n."
Citaat van: "Wopper"
Citaat
Er schijnt een soort ópbouwtijd' voor de verbinding te zijn.

500ms  :( Daar vallen echt veel mensen over ook bij C2000. Bij een GSM duurt het dik 4 seconden voordat je verbinding hebt en dan is het ineens normaal ? Gewoon een halve seconde wachten op het piepje...tja.

En de brandweer dan ?
Vroeger eerst 500ms niets, dat 350ms de 5tvo code en dan pas praten.
Nu valt men over iets dat er altijd al was, alleen klinkt dit anders.

Ron

Voorlooptijd is 600ms(+ 350 van de 5-toon) bij een NORM mobi :-) dus nog erger ;)

Gert Jan

  • Gast
Re: open baar vervoer utrecht (GVU)
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2005, 23:04:41 »
Citaat van: "Wopper"
500ms  :( Daar vallen echt veel mensen over ook bij C2000. Bij een GSM duurt het dik 4 seconden voordat je verbinding hebt en dan is het ineens normaal ? Gewoon een halve seconde wachten op het piepje...tja.

Bij ATF3 duurde dat nog wat langer ;)