Auteur Topic: Tegenvallend ontvangst  (gelezen 8595 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Patrick67

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
Re: Tegenvallend ontvangst
« Reactie #15 Gepost op: 19 maart 2018, 13:13:52 »
Praat je over een nieuwe antenne en nieuwe kabel of is het al ouder materiaal, wat dan ook nog kan helpen is de pluggen er opnieuw aanzetten en de kabel een stukje inkorten omdat je dan meteen het probleem van vocht in je kabel uitsluit.
Wat ook nog een optie is de antenne testen met een andere stuk kabel, een antenne kan ook doodgaan.

Offline Reckless

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
  • Regio Nijmegen - Cuijk - Grave
Re: Tegenvallend ontvangst
« Reactie #16 Gepost op: 19 maart 2018, 13:27:45 »
Alles is in nieuwstaat, problemen zijn dus al vanaf het begin.
Alle pluggen doorgemeten, geen problemen gevonden.
Het lijkt toch dat ik in een blind stukje naast mijn flat zit.

Moet de massa van de antenne ook nog apart aan aarde gelegd worden?

Komende week alles maar eens verhuizen naar de andere kant.
UBCD3600XLT ~ UBC125XLT ~ UBC9000XLT ~ USC230 ~ Baofeng UV-5RA ~ 5x RTL R820T2 ~ Diamond NR-770H ~ Diamond X-50

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: Tegenvallend ontvangst
« Reactie #17 Gepost op: 19 maart 2018, 13:34:51 »
Wat is het dat je probeert te ontvangen?    Want 200-300 mtr is wel erg weinig.   Je hebt niet toevalig last van 1 of ander figuur die in die flat netwerk over power adapters gebruikt... want dan kan het hele spectrum dicht zitten.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline Reckless

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
  • Regio Nijmegen - Cuijk - Grave
Re: Tegenvallend ontvangst
« Reactie #18 Gepost op: 19 maart 2018, 15:00:08 »
Wat is het dat je probeert te ontvangen?    Want 200-300 mtr is wel erg weinig.   Je hebt niet toevalig last van 1 of ander figuur die in die flat netwerk over power adapters gebruikt... want dan kan het hele spectrum dicht zitten.

Niet dat ik weet, geen zichtbare antennes in ieder geval.
UBCD3600XLT ~ UBC125XLT ~ UBC9000XLT ~ USC230 ~ Baofeng UV-5RA ~ 5x RTL R820T2 ~ Diamond NR-770H ~ Diamond X-50

opabert

  • Gast
Re: Tegenvallend ontvangst
« Reactie #19 Gepost op: 19 maart 2018, 15:11:03 »
nou vooruit dan maar even Oldschool...  en omdat ik er zin in heb....

Neem een stuk 220Volt draad van +/- 1 meter of 2 meter lengte
of tweeling draad en trek deze uit elkaar.
De ene stuk steek je in de ANTENNE binnen pool van je scanner.
Het andere deel = massa aan je scanner kast en laat je naar beneden bungelen of op de grond.
VERvolgens:
Met het deel in de binnenpool  beetje bewegen om te kijken of je meer ontvang

Hoor je nou meer?

Ik weet niet hoe bijdehand je ben, draadjes niet  in de 220Volt wandcontact doos steken ...  hahaha

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: Tegenvallend ontvangst
« Reactie #20 Gepost op: 19 maart 2018, 16:06:22 »
Wat is het dat je probeert te ontvangen?    Want 200-300 mtr is wel erg weinig.   Je hebt niet toevalig last van 1 of ander figuur die in die flat netwerk over power adapters gebruikt... want dan kan het hele spectrum dicht zitten.

Niet dat ik weet, geen zichtbare antennes in ieder geval.

Nogmaals vertel nu eerst is WAT je probeert te ontvangen?  En verwacht jij zichtbare antennes bij powerline adapters?  Eerst ff goed lezen wat het inhoudt. ;-)
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

opabert

  • Gast
Re: Tegenvallend ontvangst
« Reactie #21 Gepost op: 19 maart 2018, 22:17:12 »
Dacht je dat ik grapje maakte?
wat ontvang je op de draad?

Offline Reckless

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
  • Regio Nijmegen - Cuijk - Grave
Re: Tegenvallend ontvangst
« Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2018, 10:52:29 »
Inmiddels is er veel veranderd. De gehele opstelling heb ik verhuist gehad naar de andere zijde van de flat. Dit heeft geresulteerd ik bepaalde verliezen en winst van bepaalde signalen. Dus niet zo zeer een bevredigend resultaat. Echter heeft het wel geholpen een nieuwe scanner aan te schaffen. Er gaat een nieuwe wereld voor mij open. Ik heb er een ubc125xlt bij gehaald.
Bij het hoger plaatsen van de antenne zal het ontvangst alleen maar beter gaan worden. Ik wil hier mijn bovenburen eens lief voor aan gaan kijken.
Bedankt voor jullie hulp, ik heb er veel aan gehad.
UBCD3600XLT ~ UBC125XLT ~ UBC9000XLT ~ USC230 ~ Baofeng UV-5RA ~ 5x RTL R820T2 ~ Diamond NR-770H ~ Diamond X-50