Het Scannerforum
P2000 / C2000 => Capcodes per regio => 01. Groningen => Topic gestart door: Blauw lampje op 27 juni 2006, 14:31:47
-
Weet er inmiddels al iemand misschien wat de juiste cap-code is van de lifeliner 4 van Groningen? :)
Alvast bedankt,
Groetjes NKP
-
LL4 wordt (nog) niet via P2000 gealarmeerd.
-
LL4 wordt (nog) niet via P2000 gealarmeerd.
En gaat (voor zover mijn informatie nu reikt) niet gebeuren!
-
0320908 CPA Friesland ( OvD-G Noord )
deze werd laatst wel gealarmeerd toen lifeliner 4 moest komen. zal hem eens in de gaten houden of alle meldingen (of de meesten) ook richting de lifeliner 4 gaan
-
0320908 CPA Friesland ( OvD-G Noord )
deze werd laatst wel gealarmeerd toen lifeliner 4 moest komen. zal hem eens in de gaten houden of alle meldingen (of de meesten) ook richting de lifeliner 4 gaan
OEF nee he, deze discussie is nu al tot in den treure gevoerd.
Een heli is een MMT (een mobiel medisch team). In de meeste regio's is het een standaard procedure om de OvD-G in kennis te stellen van het feit dat de heli in zijn (of haar) gebied wordt ingezet. Dus in feite zou je via 0320908 inderdaad de heli inzetten in Friesland te weten kunnen komen, maar dan alleen in Friesland, niet in andere regio's. Daarnaast ontvang je ook alle overige Ovd-G inzetten in Friesland waarbij geen MMT wordt ingezet.
Wachten (hopen) tot alle 4 de heli's door het LMAZ worden gealarmeerd, wellicht komt de LL4 dan wel op P2000...
Groeten, Peter.
-
Hey mensen,
Gisteren heb ik de piloot van de LL1 gesproken bij de Isala Klinieken in Zwolle over het feit dat de LL1,LL2 en LL3 via P2000 worden gealarmeerd en de LL4 niet.
nou de piloot zei dat ook de LL4 een capcode heeft. Hij zei "dan weten ze in groningen de capcode goed onbekend te houden"
de piloot had de capcode wel in zijn bezit, maar wou um niet afgeven. wel te begrijpen...
vreemd nietwaar ????
gr janjaap
http://www.regiozwolle.nl (http://www.regiozwolle.nl)
-
Hey mensen,
Gisteren heb ik de piloot van de LL1 gesproken bij de Isala Klinieken in Zwolle over het feit dat de LL1,LL2 en LL3 via P2000 worden gealarmeerd en de LL4 niet.
nou de piloot zei dat ook de LL4 een capcode heeft. Hij zei "dan weten ze in groningen de capcode goed onbekend te houden"
de piloot had de capcode wel in zijn bezit, maar wou um niet afgeven. wel te begrijpen...
vreemd nietwaar ????
gr janjaap
http://www.regiozwolle.nl (http://www.regiozwolle.nl)
Nou, zou dat verhaal maar met een korreltje zout nemen! Hebben ze geen Call-Max?
-
Wachten (hopen) tot alle 4 de heli's door het LMAZ worden gealarmeerd, wellicht komt de LL4 dan wel op P2000...
Zoals het er nu uitziet zal de LMAZ voorlopig alleen de LL3 alarmeringen in de nachtelijke uren verzorgen :)
-
Wachten (hopen) tot alle 4 de heli's door het LMAZ worden gealarmeerd, wellicht komt de LL4 dan wel op P2000...
Zoals het er nu uitziet zal de LMAZ voorlopig alleen de LL3 alarmeringen in de nachtelijke uren verzorgen :)
Ja ik zeg ook niet voor niets "hopen"...
nou de piloot zei dat ook de LL4 een capcode heeft. Hij zei "dan weten ze in groningen de capcode goed onbekend te houden"
Mijn advies, neem die piloot never nooit meer serieus want hij heeft nogal een grote duim. Alles wat via P2000 gaat is geen geheim, hooguit de codes die nog nooit gebruikt zijn.
De LL4 wordt via niet via P2000 gepiept en er is ook geen capcode voor. Nouja, misschien is er welk een gereserveerd, maar als die niet gebruikt wordt dan hebben we er natuurlijk weinig aan...
Groeten, Peter
-
Op/in trauma noord (docu in umcg) kon je volgens mij zien dat hun pieper af ging, het was duidelijk geen porto.
In het umcg zelf zullen ze vast piepers gebruiken, als ik mij niet vergis is er ook altijd iemand in een brandweer outfit bij het landen en de take-off
-
Op/in trauma noord (docu in umcg) kon je volgens mij zien dat hun pieper af ging, het was duidelijk geen porto.
In het umcg zelf zullen ze vast piepers gebruiken
Ik weet niet of ik dezelfde uitzending heb gezien, maar ik zag een stukje waarin men zich via de porto weer inzetbaar meldde (vanuit het UMCG!). De porto's worden dus gewoon gebruikt, dat stukje van de pieper heb ik niet gezien, wellicht was dat in het begin? Het stuk wat ik bedoel was aan het einde. Mocht je dezelfde uitzending bedoelen dan vlogen ze oa naar Ameland waar een boer in een kelderstal was gevallen...
Groeten, Peter.
-
Naar mijn idee zijn dit herhalingen die ongeveer 1,5 jaar geleden ook zijn uitgezonden. Tel daar een half jaar bij op voor het monteren van de uitzendingen en je zit al in het annaloge tijdperk.
-
Naar mijn idee zijn dit herhalingen die ongeveer 1,5 jaar geleden ook zijn uitgezonden. Tel daar een half jaar bij op voor het monteren van de uitzendingen en je zit al in het annaloge tijdperk.
nou niet helemaal . recentelijk is het mmt in drachten geweest tbv een intubatie en dit was dus ook al te zien in trauma.nl
gr evert :P
-
Oh, dan heb ik waarschijnlijk aan het begin van deze seriereeks een aantal uitzendingen gezien die mij zeer bekend voorkwamen. Ik heb hierna ook niet weer gekeken.
-
Volgens mij zit er daarbij ook verschil tussen de uitzendingen van SBS 6 en die van RTV Noord. Die van SBS 6 zijn een stuk ouder.
-
Op/in trauma noord (docu in umcg) kon je volgens mij zien dat hun pieper af ging, het was duidelijk geen porto.
In het umcg zelf zullen ze vast piepers gebruiken, als ik mij niet vergis is er ook altijd iemand in een brandweer outfit bij het landen en de take-off
We gaan even speculeren, maar zou het niet kunnen dat dit een intern pagersysteem van het UMCG is? MKA belt UMCG. UMCG alarmeer het MMT?
-
Op/in trauma noord (docu in umcg) kon je volgens mij zien dat hun pieper af ging, het was duidelijk geen porto.
In het umcg zelf zullen ze vast piepers gebruiken, als ik mij niet vergis is er ook altijd iemand in een brandweer outfit bij het landen en de take-off
We gaan even speculeren, maar zou het niet kunnen dat dit een intern pagersysteem van het UMCG is? MKA belt UMCG. UMCG alarmeer het MMT?
Het zou kunnen maar het lijkt me sterk, ik weet niet meer welke aflevering ik bedoelde mbt de piepers. maar in ieder geval 1 waar ze al c2000 porto's gebruikten.
Ik denk trouwens dat het SDS was, lijkt me wel logischer dan alarmering via het umcg.
Ik weet dat er mensen zijn die op bezoek zijn geweest op het dak van't umcg misschien kunnen die uitsluitsel geven.
Hoe zit dat bijvoorbeeld met de 'brandweer' bij take-off en landing?
-
Op/in trauma noord (docu in umcg) kon je volgens mij zien dat hun pieper af ging, het was duidelijk geen porto.
In het umcg zelf zullen ze vast piepers gebruiken, als ik mij niet vergis is er ook altijd iemand in een brandweer outfit bij het landen en de take-off
Hallo medehobbyist,
diegene die achter de blusmonitoren, van het helidek staan, zijn geen brandweerlieden. Van 07 uur 'morgens tot 19.00 uur is dat tevens een neven functie van de MMT bus chauffeur (opgeleid tot HLOér). In geval van een vreemde helikopter/ een heli buiten reguliere tijden, wordt de HLO functie overgenomen, door een HLOér van de beveiliging danwel technische dienst. Het beste, J :P rgen
-
-
-
hoi de ll4/mmt heeft de capcode 0320908 werden ze weer op gealameerd
-
De cap code LL4 waar ze op gealemeerd worden zijn 0320908 en of 0402198
-
0320908 = OvD-G Friesland
0402198 = Monitorcode MKA Noord Nederland
Niks geen LL4 dus.
-
De cap code LL4 waar ze op gealemeerd worden zijn 0320908 en of 0402198
Eens in de zoveel tijd verschijnen dit soort berichten weer. Ze zijn echter niet waar. Niet in 2012, niet in 2013.
De OvD-G's van die regio's krijgen een infobericht dat het MMT wordt ingezet. Het MMT zelf gebruikt geen P2000.
-
Worden er in/rondom deze regio nog plaatsnaamafkortingen gebruikt?
-
Worden er in/rondom deze regio nog plaatsnaamafkortingen gebruikt?
Heb de logs globaal doorgespit maar geen afkortingen m.b.t plaatsnaamafkortingen.
Groet, Bert
-
Worden er in/rondom deze regio nog plaatsnaamafkortingen gebruikt?
Heb de logs globaal doorgespit maar geen afkortingen m.b.t plaatsnaamafkortingen.
Groet, Bert
Ok, bedankt!
-
Firecom BV heeft de aanbesteding voor tweeweg pagers van de Veiligheidsregio Groningen gewonnen.
De komende jaren zullen we meer dan 900 Swissphone Group C35 pagers leveren. De pagers worden gekoppeld aan het roosterpakket van Brandweerrooster.
https://www.linkedin.com/posts/firecombv_veiligheidsregio-supporting-critical-activity-7167891019433254912-2B0F?utm_source=share&utm_medium=member_desktop