Auteur Topic: yaesu vx6e  (gelezen 3643 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jokiejong

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
yaesu vx6e
« Gepost op: 12 november 2017, 22:31:23 »
Beste mede forum leden.
Mijn naam is Frank en ben net nieuw op het gebied van porto's. Ik heb een yaesu vx6 kunnen aanschaffen. Nu heb ik alleen een vraag is er iemand die een programmeer kabel heeft of weet die hem verkoopt. Verder ben ik op zoek naar een Nederlands talige handleiding. Kan iemand mij helpen.

Alvast heel erg bedankt.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: yaesu vx6e
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2017, 12:39:02 »
Je ziet nogal eens dat mensen zich impulsief aanmelden op een forum, met als enig doel enkele makkelijk te beantwoorden vragen te stellen (en vervolgens nooit meer iets van zich te laten horen). Vaak wordt er dan door die-hard forumleden nogal onbeleefd gereageerd in de trant van ".... dat je het ook met Google kan opzoeken...". Ik heb daar vaak wat moeite mee, want waarom zouden we iemand die nieuw is niet een beetje op weg helpen?

Aan de andere kant: Als je in een zoekmachine "VX6E programmeerkabel" intikt, krijg je binnen een seconde tientallen links naar bedrijven/sites die de programmeerkabel kunnen leveren. Zowel in Nederland, Internationaal (Ebay en Aliexpress bijvoorbeeld) en zelfs op tweedehandssites.

Op zich willen we je graag helpen, maar je zou zelf natuurlijk ook iets meer moeite kunnen doen en pas als het echt niet lukt hulp inroepen.

Je weet overigens dat gebruik (ook luisteren) van deze portofoon voorbehouden is aan gelicenseerde radiocentamateurs en/of vergunninghouders?

Offline jokiejong

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: yaesu vx6e
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2017, 17:10:37 »
Beste Edwin ,

Allereerst bedankt voor uw reactie. Ik ga gelijk eens kijken naar een kabeltje. Heb niet eens daar aan gedacht om eerlijk te zijn. Ik weet dat je de porto alleen mag hebben als radiozendamateur. Ik wil gaan voor het examen en mij meer in de hobby bewegen. Ik heb ook meerdere scanners en daar kom ik al een beetje weg wijs uit , maar ik heb het idee dat er veel meer mogelijk is. Heb een uniden 3500xlt en een uniden 800xlt als scanner. Geloof mij ik heb al uren doorgebracht achter de computer en het internet om van alles en nog wat uit te zoeken. Ook het programma bc tools heb ik gedownload maar ik kan de bestanden van Meneer Elsinga niet downloaden als een .bct bestand. Ik zit dus een beetje in een fase dat ik er echt niet meer uit kom. Ook heb ik al eerder post op het forum geplaatst en iemand op weg geholpen met de iMac. Om daar dus BC Tools op te krijgen. Dus het is niet zo dat ik niets meer van mij laat horen hoor. ik wil alleen de hobby goed oppakken en heb daar een beetje begeleiding voor nodig sorry.