Auteur Topic: P2000 MySQL Database (Landelijk of Regio 17)  (gelezen 6699 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MartijnWHM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
    • 112waterweg
P2000 MySQL Database (Landelijk of Regio 17)
« Gepost op: 24 oktober 2017, 13:27:27 »
Hallo,

Ik zit met een dilemma, ik woon onder de rook van Rotterdam dus het is hier best volgebouwd zeg maar. Ik heb een RS232 en een USB Flexbox. Mijn ontvangst in PDW schommelt tussen de 70 en 90%. Vaak onder de 80%. Hierdoor loop ik meldingen mis of zijn ze halfbakken. Ik ben applicatieontwikkelaar en ik wil voor mijzelf en de lokale nieuwssite een aantal functies maken met P2000 meldingen. Maarja, zonder goeie data heb je er nog geen zak aan :P

Nu is mijn vraag, is het niet een idee, of misschien heeft iemand het al, om een landelijke (of regio 17) P2000 MySQL database te maken die (eventueel tegen een kleine bijdrage) toegankelijk is. Alleen met 'leesrechten' uiteraard. Natuurlijk zijn er ook een aantal P2000 websites die een RSS feed aanbieden met meldingen. Maar het probleem daarvan is dat de meldingen dan minstens al een minuut oud zijn...

Weet of heeft er niemand een oplossing?

Groeten,
Martijn

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: P2000 MySQL Database (Landelijk of Regio 17)
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2017, 14:51:14 »
Ik heb een Flexbox met een aansluiting voor een externe antenne, dat scheelt stukken in ontvangst.

Offline MartijnWHM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
    • 112waterweg
Re: P2000 MySQL Database (Landelijk of Regio 17)
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2017, 13:58:46 »
Ik heb een Flexbox met een aansluiting voor een externe antenne, dat scheelt stukken in ontvangst.

Kun je mij hier meer over vertellen?  :D

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: P2000 MySQL Database (Landelijk of Regio 17)
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2017, 23:20:19 »
Ik zou eerder kijken naar bijvoorbeeld een ZeroMQ/RabbitMQ/wheteverMQ PubSub-feedje. Heb dat zelf al wel eens uitgewerkt, stelt niet zoveel voor, bouw je zo. Eventueel inclusief servertje wat meerdere ontvangstlocaties kan combineren om zo een hoge kwaliteit datafeed te krijgen. Plaats op een aantal locaties RPi's o.i.d. + Flexbox, laat die pushen naar een centrale queue en van daaruit combineer/filter je en maak je een PubSub-feed.

Beperking voor mij is het juridische verhaal, anders had het 5 jaar geleden al live gestaan  ;D

Verder wat Johan zegt, als het probleem idd de kwaliteit van je ontvangst is, dan hebben een heel aantal Flexboxen, waaronder de USB-variant, gewoon een SMA-aansluiting waar je een externe antenne op zou kunnen inpluggen.

Offline meldingennl

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: P2000 MySQL Database (Landelijk of Regio 17)
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2017, 18:14:42 »
Hoi,

Ik ben de eigenaar van https://meldingen.nl, wij hebben alle regio's met een maximale vertraging van 5 seconden.
Alles word opgeslagen in onze mongodb, we hebben een eigen API die hier toegang tot heeft.
Stuur even een PM en misschien kunnen we iets voor je betekenen.

Mvg, Patrick