Auteur Topic: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon  (gelezen 7085 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Gepost op: 29 september 2017, 13:23:23 »
Hier volgt een stomme vraag  8).

Ik wil natuurlijk altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.. In dat kader heb ik via een Chinese webshop enkele Baofeng BF-T1 mini portofoons besteld en ondertussen ontvangen.  Waarom? Omdat je voor maar liefst 12,50 euro inclusief verzendkosten een heel aardig portofoontje koopt.

Bij een andere leverancier heb ik voor het enorme bedrag van 4,50 euro een programmeerkabeltje besteld. Die leverancier laat het echter afweten, kabeltje is er nog steeds niet.

Kent iemand toevallig een Nederlandse (of Europese) leverancier die dit kabeltje ook levert?

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2017, 18:30:38 »
Pas op, je wordt nu waarschijnlijk door een aantal specifieke forumgebruikers wel de les gelezen....

Naar mijn weten zijn al die Baofengs met hetzelfde kabeltje te programmeren. Kijk eens bij portofoonweb.nl of bamiporto.nl
Test

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2017, 19:05:30 »
Pas op, je wordt nu waarschijnlijk door een aantal specifieke forumgebruikers wel de les gelezen....

Ach dat valt bij Edwin wel mee hoor, die kennen we al wat jaartjes  ;D

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2017, 10:44:48 »
Pas op, je wordt nu waarschijnlijk door een aantal specifieke forumgebruikers wel de les gelezen....

Naar mijn weten zijn al die Baofengs met hetzelfde kabeltje te programmeren. Kijk eens bij portofoonweb.nl of bamiporto.nl

O O ik sidder en ik beef  ;D ;D

Effe serieus: De meeste Baofeng (en alle afgeleiden/kloons/look-a-likes) portofoons kun je idd met dezelfde programmeerkabel programmeren, maar bij dit ding is de programmeerkabel voorzien van een micro- of mini-usb connector (weet ff niet welke van de 2) .


Het verbaast mij een beetje dat deze portootjes (nog) niet in Nederland verkocht worden. Misschien zijn ze technisch wel bagguh maar voor het geld vind ik het superdingetjes (iemand zin om er eens aan te meten?). Momenteel worden ze door allerlei Chinese handelaars verkocht voor rond de 15 euro per stuk met uitschieters naar 11 euro.

Ze zitten in eenzelfde soort behuizing als de Zastone ZT-X6 / Radioddity R1 maar voordeel van dit portootje ten opzichte van deze porto's (en bijvoorbeeld de BF888) is dat de BT-1 een dipslay heeft en een menubediening waarmee je van alles kan instellen.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2017, 17:38:20 »
Zit er een antenneplug op? Je bent welkom om hem bij mij aan de spectrumanalyser te hangen.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2017, 08:05:02 »
Nee, de antenne is vast geïntegreerd in de behuizing.

Ik vind alleen maar commerciële links, maar als je ff Googlet op BF-T1 dan zie je afbeeldingen in overvloed.

Ron 01

  • Gast
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #6 Gepost op: 2 oktober 2017, 11:20:21 »

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2017, 13:05:25 »
Hier voor 5 dollar:
http://www.446shop.com/Product/Pro1000.Html

Haha. Daar heb ik de programmeerkabel besteld. Is (nog) niet geleverd, op mail wordt niet gereageerd.

Ron 01

  • Gast
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2017, 17:33:10 »
Nou, dat is fijn dan, weer een winkel voor de blacklist.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #9 Gepost op: 3 oktober 2017, 09:08:00 »
Nou, dat is fijn dan, weer een winkel voor de blacklist.

Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Met kopen in China weet je nooit hoe het gaat. De ene keer is een artikel er binnen 8 dagen, de andere keer kan het gewoon twee maanden duren....

Aan de andere kant.... ik heb hier wel eerder een keer iets (goedkoops) besteld. Dat werd toen ook niet geleverd, heb ik toen nog over gemaild en toen kreeg ik keurig netjes een verzendlabel toegemaild.

In het Chinees  ;D

Artikel is nooit ontvangen, ik heb het er maar bij laten zitten. Alleen jammer dat dat kwarje nu weer te laat viel...

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #10 Gepost op: 3 oktober 2017, 09:35:18 »
Kabel is ook via eBay te koop. Voordeel is dat je je geld terug krijgt als iets niet geleverd wordt.

Heb al veel besteld via eBay, en in hooguit 5% van de gevallen komt een bestelling niet aan.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: NL leverancier voor programmeerkabel Baofeng BF-T1 portofoon
« Reactie #11 Gepost op: 3 oktober 2017, 10:35:20 »
Kabel is ook via eBay te koop. Voordeel is dat je je geld terug krijgt als iets niet geleverd wordt.

Heb al veel besteld via eBay, en in hooguit 5% van de gevallen komt een bestelling niet aan.

Meestal betaal ik via PayPal. Het is mogelijk om een "geschil" te openen. Heb ik al eens meegemaakt en toen kreeg ik keurig mijn geld terug. Een andere keer had ik iets besteld via Ebay en toen kreeg ik weken later van Ebay of Paypal een melding dat de verkoper niet betrouwbaar was en dat mijn betaling teruggestort werd op de Paypal rekening.  

Hier gaat het om zeven dollar. Voor dat geld heb ik geen eens zin om er veel aandacht aan te besteden.

Maar goed, effe terug naar het topic: ik neem aan dat er geen Nederlandse leveranciers bekend zijn die dit specifieke item kunnen leveren?

Overigens heb ik nog maar zo'n portootje erbij besteld, nu MET programmeerkabel  ;D