Auteur Topic: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor  (gelezen 78856 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #75 Gepost op: 6 januari 2017, 00:12:24 »
Volgende monitor; expert. Zojuist de kleurenselectie aangepast (onder potloodje). Deze werkt iets anders dan voorheen, maar ik denk dat weinigen dit gebruikten. Als je nu bij brandweer de rode kleur selecteert (FF0000) en het schuifje 'aan' zet en vervolgens op "Save Settings" klikt dan zijn de brandweermeldingen rood.

Andere categorieën kun je zo ook een kleurtje geven. Werkt dit naar behoren?

Daarnaast heb ik de monitor-knop aangepakt. Standaard toont de monitor de eigen instellingen maar door op de monitor knop te zien krijg je alle meldingen te zien. Bij het wisselen tussen mode wordt dit meteen getoond, voorheen pas nadat de ververs-timer was afgelopen en dat kon soms even duren.

Offline MarcelHdt

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 752
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #76 Gepost op: 6 januari 2017, 14:43:11 »
Volgende monitor; expert. Zojuist de kleurenselectie aangepast (onder potloodje). Deze werkt iets anders dan voorheen, maar ik denk dat weinigen dit gebruikten. Als je nu bij brandweer de rode kleur selecteert (FF0000) en het schuifje 'aan' zet en vervolgens op "Save Settings" klikt dan zijn de brandweermeldingen rood.

Andere categorieën kun je zo ook een kleurtje geven. Werkt dit naar behoren?

Daarnaast heb ik de monitor-knop aangepakt. Standaard toont de monitor de eigen instellingen maar door op de monitor knop te zien krijg je alle meldingen te zien. Bij het wisselen tussen mode wordt dit meteen getoond, voorheen pas nadat de ververs-timer was afgelopen en dat kon soms even duren.

Is het in jouw brandweer-voorbeeld vwb de kleuren de bedoeling dat alleen de capcodes rood kleuren?
Groeten, Marcel Hodiamont.

Scanners:
Uniden UBC72XLT, UBC3500XLT(primair) & GRE PSR-239.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #77 Gepost op: 6 januari 2017, 14:53:54 »
Volgende monitor; expert. Zojuist de kleurenselectie aangepast (onder potloodje). Deze werkt iets anders dan voorheen, maar ik denk dat weinigen dit gebruikten. Als je nu bij brandweer de rode kleur selecteert (FF0000) en het schuifje 'aan' zet en vervolgens op "Save Settings" klikt dan zijn de brandweermeldingen rood.

Andere categorieën kun je zo ook een kleurtje geven. Werkt dit naar behoren?

Daarnaast heb ik de monitor-knop aangepakt. Standaard toont de monitor de eigen instellingen maar door op de monitor knop te zien krijg je alle meldingen te zien. Bij het wisselen tussen mode wordt dit meteen getoond, voorheen pas nadat de ververs-timer was afgelopen en dat kon soms even duren.

Is het in jouw brandweer-voorbeeld vwb de kleuren de bedoeling dat alleen de capcodes rood kleuren?

Ja. Ik heb via andere kanalen ook al te horen gekregen dat het 'normaal' was dat de meldtekst ook meekleurde, maar ik heb daar wat twijfels bij. Enerzijds kunnen gebruikers hieraan gewend zijn, maar aan de andere kant was dit niet logisch geprogrammeerd en zou het zomaar een foutje kunnen zijn. Daarnaast, welke kleur zouden meldingen moeten krijgen als er meerdere disciplines worden gepiept, zoals bij proefalarm, mededelingen, grote incidenten, etc? Wat is dan leidend? Zoals het geprogrammeerd was, was het niet logisch. Dat heb ik nu rechtgezet. Mocht dit niet wenselijk zijn dan moet ik zien uit te vogelen hoe ik dit weer (op een goede wijze) terug kan bouwen. De eerdere vraag blijft dan wel staan, welke kleur is leidend?

Offline MarcelHdt

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 752
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #78 Gepost op: 6 januari 2017, 17:57:20 »
Volgende monitor; expert. Zojuist de kleurenselectie aangepast (onder potloodje). Deze werkt iets anders dan voorheen, maar ik denk dat weinigen dit gebruikten. Als je nu bij brandweer de rode kleur selecteert (FF0000) en het schuifje 'aan' zet en vervolgens op "Save Settings" klikt dan zijn de brandweermeldingen rood.

Andere categorieën kun je zo ook een kleurtje geven. Werkt dit naar behoren?

Daarnaast heb ik de monitor-knop aangepakt. Standaard toont de monitor de eigen instellingen maar door op de monitor knop te zien krijg je alle meldingen te zien. Bij het wisselen tussen mode wordt dit meteen getoond, voorheen pas nadat de ververs-timer was afgelopen en dat kon soms even duren.

Is het in jouw brandweer-voorbeeld vwb de kleuren de bedoeling dat alleen de capcodes rood kleuren?

Ja. Ik heb via andere kanalen ook al te horen gekregen dat het 'normaal' was dat de meldtekst ook meekleurde, maar ik heb daar wat twijfels bij. Enerzijds kunnen gebruikers hieraan gewend zijn, maar aan de andere kant was dit niet logisch geprogrammeerd en zou het zomaar een foutje kunnen zijn. Daarnaast, welke kleur zouden meldingen moeten krijgen als er meerdere disciplines worden gepiept, zoals bij proefalarm, mededelingen, grote incidenten, etc? Wat is dan leidend? Zoals het geprogrammeerd was, was het niet logisch. Dat heb ik nu rechtgezet. Mocht dit niet wenselijk zijn dan moet ik zien uit te vogelen hoe ik dit weer (op een goede wijze) terug kan bouwen. De eerdere vraag blijft dan wel staan, welke kleur is leidend?

Ben er eerlijk gezegd best content mee hoe het nu is, mede om wat je inderdaad zegt bij meerdere disciplines.
In m'n eigen PDW-installatie heb ik ook alleen maar de capcode gekleurd (bij ProRail bijvoorbeeld geel voor algemene meldingen, oranje voor P2 en rood voor P1)
Groeten, Marcel Hodiamont.

Scanners:
Uniden UBC72XLT, UBC3500XLT(primair) & GRE PSR-239.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #79 Gepost op: 6 januari 2017, 21:41:21 »
Volgende monitor; expert. Zojuist de kleurenselectie aangepast (onder potloodje). Deze werkt iets anders dan voorheen, maar ik denk dat weinigen dit gebruikten. Als je nu bij brandweer de rode kleur selecteert (FF0000) en het schuifje 'aan' zet en vervolgens op "Save Settings" klikt dan zijn de brandweermeldingen rood.

Andere categorieën kun je zo ook een kleurtje geven. Werkt dit naar behoren?

Daarnaast heb ik de monitor-knop aangepakt. Standaard toont de monitor de eigen instellingen maar door op de monitor knop te zien krijg je alle meldingen te zien. Bij het wisselen tussen mode wordt dit meteen getoond, voorheen pas nadat de ververs-timer was afgelopen en dat kon soms even duren.

Ik werk er al enkele maanden mee, werkt voor mij prima. Met name op afstand voor mij goed te onderscheiden.

Ook na de aanpassing (nog) geen problemen gemerkt.  ;)
Groeten van Michel

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #80 Gepost op: 8 januari 2017, 01:21:11 »
Voor de standaard monitor (met regioknoppen) ben ik bezig met een nieuwe versie met meer selectiemogelijkheden :

- Gelderland
- Limburg
- Brabant
- Noord Nederland
- De Yp
- Oost Nederland

http://monitor.p2kflex.nl/index2.php

Tips/suggesties en andere feedback verneem ik graag :)

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #81 Gepost op: 8 januari 2017, 04:10:03 »
Meldkamer Limburg is inmiddels ook samen: MCC Maastricht

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #82 Gepost op: 8 januari 2017, 21:44:44 »
Voor de standaard monitor (met regioknoppen) ben ik bezig met een nieuwe versie met meer selectiemogelijkheden :

- Gelderland
- Limburg
- Brabant
- Noord Nederland
- De Yp
- Oost Nederland

http://monitor.p2kflex.nl/index2.php

Tips/suggesties en andere feedback verneem ik graag :)

De monitor is voor de gebruikers. Als iemand een goed/beter idee heeft voor een indeling van de knoppen, mede met het oog op de regio's die binnenkort vanuit 1 meldkamer operationeel worden, dan hoor ik dat uiteraard graag :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #83 Gepost op: 9 januari 2017, 00:51:35 »
En de mobiele versie is ook aangepakt mbt de kleuren. Kan ook via de computer/laptop getest worden.
Graag hoor ik of dit werkt zoals verwacht voordat ik deze 'live' gooi :

https://m.p2kflex.nl/index2.php

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #84 Gepost op: 9 januari 2017, 13:38:50 »
Voor alle monitoren geldt dat het plaatsen in de incidentregio niet goed leek te werken. Voorbeeld van vanmorgen :

12:33:07 09-01-17GROUP-1P 1 (inci 13) Woningbrand Emslandweg 8 7731RP Ommen 053461 (wts 500) (dak, Rietgedekt)
0603885BRW Twente (Den Ham) (Bemanning WTS 500)
0605357BRW Twente (Den Ham) (MSA 3461)

Den-Ham (Twente) voor bijstand naar Ommen (IJsselland). Dit wordt in de basis weergegeven bij de alarmerende regio maar in dit geval hebben we een andere incidentregio. Soms ging dat goed, soms niet. Na een paar aanpassingen hoop ik dat dit nu weer goed/beter gaat. Zie je iets wat volgens jou niet klopt? Laat het even weten.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #85 Gepost op: 15 januari 2017, 22:10:30 »
En de mobiele versie is ook aangepakt mbt de kleuren. Kan ook via de computer/laptop getest worden.
Graag hoor ik of dit werkt zoals verwacht voordat ik deze 'live' gooi :

https://m.p2kflex.nl/index2.php

De laatste monitor (mobiel) is nu ook 'om' wat betreft de kleurinstellingen. Laatste punt van aandacht waren de default/standaard kleuren en volgens mij werkt dat nu goed genoeg om live te gaan. Graag verneem ik jullie feedback als iets niet (goed) werkt.

Offline Edwin24

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1134
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #86 Gepost op: 16 januari 2017, 14:48:18 »
Na alles ingesteld te hebben,blijft de meldingstekst klein bij de mobiele versie?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #87 Gepost op: 16 januari 2017, 14:57:27 »
Na alles ingesteld te hebben,blijft de meldingstekst klein bij de mobiele versie?

Ik weet niet echt wat je met "klein" bedoelt?

Offline Edwin24

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1134
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #88 Gepost op: 16 januari 2017, 15:21:19 »
Na alles ingesteld te hebben,blijft de meldingstekst klein bij de mobiele versie?

Ik weet niet echt wat je met "klein" bedoelt?

Heb de meldingstekst ingesteld op 18px,maar het blijft klein,had het bij de vorige versie ook op 18 staan daar was het veel groter.

Offline Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 906
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #89 Gepost op: 16 januari 2017, 15:55:22 »
Na alles ingesteld te hebben,blijft de meldingstekst klein bij de mobiele versie?

Ik weet niet echt wat je met "klein" bedoelt?

Heb de meldingstekst ingesteld op 18px,maar het blijft klein,had het bij de vorige versie ook op 18 staan daar was het veel groter.

Ik heb het zelfde probleem meldingstekst blijf klein, maak niet uit waar je hem op zet.

Dijkie