Auteur Topic: Software AR8000  (gelezen 6169 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

pzz01

  • Gast
Software AR8000
« Gepost op: 12 januari 2007, 08:40:37 »
Hallo,
Ben op zoek naar software voor de AR8000. Software om de te programmeren en te besturen. Dit mogen ook 2 afzonderlijke programms's zijn. Het liefst kosteloos.

Ik heb gezocht op dit forum en google maar ik kom meestal dode/oude links tegen.

Een quote uit het forum:

Citaat van: "reijndert"
Ik moest ff nadenken.
VOlgens mij is de 1.33 versie (die ik heb) gratis en tevens de laatste. Want niemand betaalde ervoor en daarom is de auteur ermee gestopt en heeft z'n energie in de 8200 / 8600 gestopt. Zie http://www.butel.nl

echter vind ik hier geen software meer voor de ar8000.

Op de site van aor zelf is alleen een demo versie voor de ar8000 te downloaden (http://www.aoruk.com/software.htm#aor_s ... _downloads) (ik wil ook wel betalen maar de websites die nog actief zijn zitten in het buitenland en ik vraag me af of het bedrijf nog orders verwerkt.)

Heeft iemand nog een alternatief? Betaald of gratis.
Of een kopie van de gratis (butel) software? Om eventueel te mailen?

Gert Jan

  • Gast
Re: Software AR8000
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2007, 17:07:53 »
Als je Butel mailt hebben ze vast nog wel een probeerversie van de AOR8000 software voor je.

pzz01

  • Gast
Re: Software AR8000
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2007, 10:47:08 »
Ik heb dat dus geprobeerd, na jou reactie gelezen te hebben. Helaas:

Citaat
Hi,

This software is not available anymore, we stopped sales/support long time
ago because it is not Windows XP compatible.

Kind regards,

Ik ben dus nog steeds opzoek...

Gert Jan

  • Gast
Re: Software AR8000
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2007, 15:24:56 »
Zo dan, is Gommert ineens Engels gaan spreken ipv Nederlands?

pzz01

  • Gast
Re: Software AR8000
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2007, 16:35:29 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Zo dan, is Gommert ineens Engels gaan spreken ipv Nederlands?

Ja en nee, ik was zo "slim" om een e-mail in het engels te sturen... ik zat op http://www.butelsoftware.com/ en zag pas later dat er ook een nederlandse versie was.  :oops:

pzz01

  • Gast
Re: Software AR8000
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2007, 07:29:40 »
Mja, nog steeds niets bevredigends gevonden.

Ik heb http://www.aoruk.com/software.htm#ar8000 helemaal afgelopen, geļnstalleerd en geprobeerd.

De pc manager van aor is eigenlijk het beste. Die doet wat ik wil. Frequenties programmeren en de scanner besturen.

Helaas is de pc manager niet kosteloos. Zelfs de software van de ar8200 is kosteloos. Zie het volgende verhaal van de aor website waarom er voor de oudere ar8000 software wel betaald moet worden.

(ik heb het maar vertaald met een translater zodat het forum de verboden woorden niet ziet)

Citaat
Waarom wat vrije software is en anderen zijn niet

Oorspronkelijk verstrekte AOR computervermogen aan de AOR ontvangerswaaier om flexibiliteit en een ' rand ' over de concurrentie te verstrekken.

Nochtans, slechts gebruikte een zeer klein percentage exploitanten op dat ogenblik (van de medio jaren '80) computercontrole, zodat geproduceerd authored AOR onafhankelijk pakketten. De ontwikkeling en productiekosten werden gekrabd terug door verkoop van de software. Toen AOR het UK specifiek bij het produceren van software betrokken werd, werden de ontwikkelingskosten gedekt door de auteur en werden als royalty van verkoop met auteursrecht dat door de auteur terugbetaald wordt behouden.

Aangezien de controle van PC meer en meer populair is geworden, zijn de ontwikkelingskosten voor software omvat in de totale ontwikkelingsbegroting van radio... zo is de softwarevergunning van de auteur en productiekosten gekocht die door de software beschikbare via Internet vrij als dienst aan klanten worden geminimaliseerd te maken.

Jammer genoeg niet kunnen wij de softwarevergunning retrospectief veranderen, is de betaling in de vorm van royalty nog betaalbaar voor elk verkocht pakket (controle van AR8000, AR2700, AR3030, AR3000, AR3000A, AR5000, SDU5000, AR7030).


Om kwesties te compliceren verder, heeft de softwareauteur zich van de part-time freelance auteursmarkt (medio 2000) zich op zijn full-time overheidsbaan teruggetrokken concentreren. Tot dusver, hebben wij aan de gang zijnde steun van hem met betrekking tot het zuiveren ervaren maar geen nieuwe pakketten of eigenschappen worden voorzien, droevig. Terwijl het een verleidende gedachte voor AOR is om de aankoop van vergunningen voor de vorige pakketten te bespreken zodat zij verstrekte vrij zouden kunnen zijn, zou het bestaande klanten vervreemden die is ' financi ėle investering ' worden vernietigd (verlies/verlies situatie).

Verscheidene 3de deelauteurs hebben software voor diverse AOR ontvangers geproduceerd, wat waarvan zoals vrije downloads van Internet ter beschikking zijn gesteld. Gelieve te verwijzen naar de verbindingen van de softwarepagina, bijvoorbeeld, specifiek voor het gebruik AR8000 het volgende adres:

Ah zeer mooi, ik ben reeds voorzien dankzij een mede forum lid. Het programma stond gewoon op een nederlandse site aangeboden.

mike123

  • Gast
Re: Software AR8000
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2007, 20:01:19 »
Citaat van: "pzz01"
Mja, nog steeds niets bevredigends gevonden.

Ik heb http://www.aoruk.com/software.htm#ar8000 helemaal afgelopen, geļnstalleerd en geprobeerd.

De pc manager van aor is eigenlijk het beste. Die doet wat ik wil. Frequenties programmeren en de scanner besturen.

Helaas is de pc manager niet kosteloos. Zelfs de software van de ar8200 is kosteloos. Zie het volgende verhaal van de aor website waarom er voor de oudere ar8000 software wel betaald moet worden.

(ik heb het maar vertaald met een translater zodat het forum de verboden woorden niet ziet)

Citaat
Waarom wat vrije software is en anderen zijn niet

Oorspronkelijk verstrekte AOR computervermogen aan de AOR ontvangerswaaier om flexibiliteit en een ' rand ' over de concurrentie te verstrekken.

Nochtans, slechts gebruikte een zeer klein percentage exploitanten op dat ogenblik (van de medio jaren '80) computercontrole, zodat geproduceerd authored AOR onafhankelijk pakketten. De ontwikkeling en productiekosten werden gekrabd terug door verkoop van de software. Toen AOR het UK specifiek bij het produceren van software betrokken werd, werden de ontwikkelingskosten gedekt door de auteur en werden als royalty van verkoop met auteursrecht dat door de auteur terugbetaald wordt behouden.

Aangezien de controle van PC meer en meer populair is geworden, zijn de ontwikkelingskosten voor software omvat in de totale ontwikkelingsbegroting van radio... zo is de softwarevergunning van de auteur en productiekosten gekocht die door de software beschikbare via Internet vrij als dienst aan klanten worden geminimaliseerd te maken.

Jammer genoeg niet kunnen wij de softwarevergunning retrospectief veranderen, is de betaling in de vorm van royalty nog betaalbaar voor elk verkocht pakket (controle van AR8000, AR2700, AR3030, AR3000, AR3000A, AR5000, SDU5000, AR7030).


Om kwesties te compliceren verder, heeft de softwareauteur zich van de part-time freelance auteursmarkt (medio 2000) zich op zijn full-time overheidsbaan teruggetrokken concentreren. Tot dusver, hebben wij aan de gang zijnde steun van hem met betrekking tot het zuiveren ervaren maar geen nieuwe pakketten of eigenschappen worden voorzien, droevig. Terwijl het een verleidende gedachte voor AOR is om de aankoop van vergunningen voor de vorige pakketten te bespreken zodat zij verstrekte vrij zouden kunnen zijn, zou het bestaande klanten vervreemden die is ' financi ėle investering ' worden vernietigd (verlies/verlies situatie).

Verscheidene 3de deelauteurs hebben software voor diverse AOR ontvangers geproduceerd, wat waarvan zoals vrije downloads van Internet ter beschikking zijn gesteld. Gelieve te verwijzen naar de verbindingen van de softwarepagina, bijvoorbeeld, specifiek voor het gebruik AR8000 het volgende adres:

Ah zeer mooi, ik ben reeds voorzien dankzij een mede forum lid. Het programma stond gewoon op een nederlandse site aangeboden.

Welk programma gebruik je nu om de ar8000 te bedienen?
Ik ben ook nog op zoek.

Mike123

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1987
Re: Software AR8000
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2007, 20:36:56 »
Ik denk niet dat pzz01 kan antwoorden.

Gezien het feit dat hij geen lid meer is, maar een gast, lijkt het erop dat zijn account is opgeheven/verwijderd.

mike123

  • Gast
Re: Software AR8000
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2007, 20:56:57 »
Citaat van: "Remon"
Ik denk niet dat pzz01 kan antwoorden.

Gezien het feit dat hij geen lid meer is, maar een gast, lijkt het erop dat zijn account is opgeheven/verwijderd.

Dat heb ik ook gezien, hij komt ook niet in de ledenlijst voor.
Zijn eerste bericht staat ook onder "gast"
Ik ga gewoon verder met mijn zoektocht.

Mike123