Frequenties > Frequentie Database

Uitleg gebruik Frequentie Database

(1/20) > >>

Bleij:
Per 18 december 2016 zullen wijzigingen en/of vermeldingen van nieuwe of oude frequenties worden bijgeschreven en/of aangepast in de Frequentie Database.

De Frequentie Database is nu snel te vinden via de link Frequentie bovenaan het Scannerforum (http://frequentiedatabase.tk/).

Doel is komende periode de Frequentie Database bij te werken waar dit nodig is. De verouderde pdf lijstjes worden afgevoerd.

Wijzigingen en/of vermeldingen van nieuwe of oude frequenties graag vermelden in de daarvoor bedoelde sub-boards Per Provincie of per rubriek.

Met deze aanvulling kunnen we de Frequentie Database als referentie gaan gebruiken.

Johan Beck:
Tevens roep ik hierbij iedereen nogmaals op om frequenties die in de grensstreek zijn te horen ook in te sturen. Er staan er al een aantal in de database maar wellicht zijn die niet helemaal actueel meer, zoek maar eens op Belgie of Duitsland dan kom je ze tegen. Op die manier kunnen we de database ook gebruiken voor luisteraars die daar wonen of eens op vakantie zijn.

Marcel:
Blij te lezen dat er goede stappen worden ondernomen,
Helaas heb ik daar wel een opmerking over; heb in het verleden wel vaker op een forum gezien dat niet iedereen goed met elkaar om gaat;
Als alle lijstjes hier dan weg zijn en ze staan alleen nog maar op die site, wat gebeurd er dan als er (hopelijk niet!) problemen ontstaan tussen 2 personen? (Site offline betekent dan dat echt ALLES weg is!)
Vooropgesteld dat ik dit niet zo heel snel verwacht op dit moment, vind het wel iets om rekening mee te houden!
Is het een mogelijkheid om het eea op 2 site's/servers tegelijkertijd bij te houden? (misschien kan dat wel geheel geautomatiseerd??) (En dan vooral van twee personen die niets met elkaar van doen hebben, zodat er een goede backup is van al het werk wat er al ingestoken is en nog gaat worden?)
Misschien een puntje om eens over na te denken?
(heb geen idee of het uberhaupt kan, op twee plekken tegelijkertijd, maar zou het erg jammer vinden van/voor iedereen als dit ooit in de toekomst zou gebeuren!)
Of misschien met een backupmogelijkheid naar iemand anders of..
Persoonlijk zou ik er best wat euro's voor over hebben om de toekomst te garanderen!

Bleij:

--- Citaat van: Marcel op 18 december 2016, 13:20:21 ---Blij te lezen dat er goede stappen worden ondernomen,
...
Is het een mogelijkheid om het eea op 2 site's/servers tegelijkertijd bij te houden? (misschien kan dat wel geheel geautomatiseerd??) (En dan vooral van twee personen die niets met elkaar van doen hebben,
...
--- Einde van citaat ---

Hoi Marcel,

Met dank voor je input. Je puntje over back-up heeft zeker de aandacht  ;)

Groeten van Michel

Jelmer:
ik mis nog steeds de mogelijkheid om een lijstje om te zetten in PDF zoals dat eerst wel was.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie