Dat is duidelijk, inderdaad hoor ik op de 118.480 verkeer wat nog inbound Gorlo is, vaak mogen ze meen ik dan naar Logan en Lambourne 3a Arrival op LHR als ik het een beetje goed heb gevolgd. Zou het kunnen zijn dat er nog een laag boven de 118.480 zit en dat dat wellicht de 128.160 is? Kan me voorstellen dat Maastricht het verkeer daar op zet en jullie als Amsterdam weinig er mee van doen hebben
Ja, volgens mij zit er inderdaad nog een laag boven Sector 14 en sector 12, ik MEEN ooit eens de naam "Clacton High" hier gehoord te hebben maar de dimensies en frequenties zijn mij niet bekend. Ik meen vanaf FL280 of FL300 and up maar daar ben ik dus niet zeker van.
Dat had ik al een beetje door, via Planeplotter zag ik gister de nodige KLM 102x nog niet eens halverwege de Noordzee en al pratend met Amsterdam. Ooit eens begrepen dat als bijv London geen conflicting traffic heeft de kist vroeg overgegeven kan worden. Merkte gisteravond ook op dat verkeer boven de kust van Belgie als met London werkte
Dat is in principe ook de gouden regel: heb je geen conflict meer met ander verkeer, overzetten die hap.
Vaak hoor je de KL151x op London Mil 135.275 coordineren of er Mil activiteiten zijn
Klopt helemaal, die vraagt dan terwijl hij ons op set 1 Amsterdam 123.700 heeft op set2 bij London mil om toestemming. Als er geen bezwaar is van London Mil kant, dan houden wij de KLM'er op max FL160 en mag direct naar Norwich draaien, dan komt hij in uncontrolled gebied over de FIR grens, en bellen wij hem af bij sector 10.
Ook dit gaat mij duidelijk worden, enig "probleem" is dan nog de 126.780 waarvan ik (nog steeds) denk dat die in diezelfde sector wordt gebruikt, wellicht ook weer andere laag? Pls Advise?
Ook die frequentie ken ik helaas niet maar het is HEEL goed mogelijk dat dit een Scottish (of Humber) upper frequentie zou kunnen zijn.
En dan hebben de Londenaren nog een setje reserve VHF freqs die ze nog wel eens in de nachtelijke uren gebruiken als de één of andere frequentie in onderhoud gaat. Vooral Scottish wisselt nog wel eens.