Auteur Topic: mijn telescopische beter ????  (gelezen 4996 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

danny

  • Gast
mijn telescopische beter ????
« Gepost op: 24 augustus 2003, 16:25:26 »
ik heb een standaarddiscone geplaatst op  ong. 6meter hoogte daar dit anders niet kan.als ik mijn telescopische antenne aansluit vind ik dat deze beter werkt als mijn discone ik heb een goede basiscanner en weet dat het hier niet aan ligt.moet ik nu een ontvangversterker kopen of is er een andere oplossing.ik heb wel gemerkt op somige frequenties dat dan mijn discone weer iets beter is.is die standaard discone nu rommel???.mijn model is kleiner dan superdiscone en heeft die lange spriet bovenaan niet .wie  weet raad alvast bedankt. :cry:  :cry:  :cry:

danny

  • Gast
sorry had nog een vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2003, 16:54:14 »
aan mijn antenne waar ik de kabel met plug insteek zit nog een klein plugje moet dat ?of mag ik rechtstreeks de antennekabel met plug insteken zonder dat kleine ding?

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Discooooontje
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2003, 17:36:45 »
Wat voor een kabel gebruik je tussen scanner en antenne/wat voor scanner is het/wat voor frequentie's hebben we het hier over/ Al deze informatie is wel nodig om hier een oordeel over te vellen!


EdSki :lol:

danny

  • Gast
antenne
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2003, 20:15:12 »
het is een dikke kabelrg213/u-bx mijn scanner is een com.205. en ik had graag  politie en telefoons ontvangen.politie is ong.152.000-170.000 mhz.mijn antenne staat redelijk vrij we hebben in omgeving bomen staan ong.35 meter van de antenne af.nog bedankt voor je reactie.

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Danoontje???
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2003, 12:53:06 »
Ding moet goed kunnen ontvangen. Met een portofoon is het bereik ook kleiner als een mobilofoon met basisantenne. Heb je de pluggen correct gemonteerd? Dit is nog wel eens een probleem, vooral met die PL pluggen. Misschien dat je de kabel eens kunt doormeten op sluiting?

Ed

danny

  • Gast
antenne
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2003, 17:30:46 »
bedankt voor je reactie.ik ben alles nog eens nagegaan alles is goed aangesloten.ik weet het echt niet.ik ga nog eens vanalles proberen moest het dan lukken zal ik zekers een bericht achterlaten.danny

danny

  • Gast
antenne
« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2003, 19:42:05 »
ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb. er staat hier in een straal van 500 meter een aantal hoogspanningspalen precies 4 om het juist te zeggen.een kennis van mij die thuis was zei dat dit wel eens de oorzaak kon zijn.omdat die de stralen tegenhoud.ik dacht dat dit niet kon.hij zei dat je dan een speciale antenne moest hebben.groeten danny

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
...
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2003, 22:47:38 »
Maar de ontvangst op diezelfde locatie met je telescoop prikkie werkt wel?
Dan lijkt het mij sterk dat het alleen van die HS masten komt, of het moet al zijn dat je discoontje in het onzichtbare spanningsveld hangt. Enigste oplossing zou dan kunnen zijn: Je antenne hoger/lager plaatsen, of gewoon verplaatsen. Net zolang op zolder rondlopen totdat je een betere ontvangst hebt. Verhuizen of een on-line scanner kan altijd nog!

Suc6,

Ed 8)

Rusty

  • Gast
Re: mijn telescopische beter ????
« Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2003, 05:54:49 »
Hangt er isolatie in het dak?
Van die rockwoll met alludekens erop?
Indien wel zou dit wel eens de dader kunnen zijn .
Gewoon een gp3e van sirio buiten plaatsen ,kost minder dan 50€ ziet er uit als een cb antenne en werkt als een speer.

Groeten Rusty die een procom cxl2-2c heeft

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Sirio
« Reactie #9 Gepost op: 26 augustus 2003, 14:05:11 »
Is een redelijke antenne. In die prijsklasse kun je beter opgaan voor een Diamond CP-22, heeft een versterking van 6,7dB en is vrij simpel om te bouwen van de 144Mhz naar de door jou gewenste frequentie. De resultaten in vergelijking met de genoemde Sirio zijn *echt* hoorbaar!

Ed :lol:

danny

  • Gast
Re: mijn telescopische beter ????
« Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2003, 20:17:53 »
gelijk ge zegt ik heb hem door de pannen 3 meter hoger gebracht en de ontvangst op dezelfde freq. is met 50 procent gestegen.morgen alleen nog wat silicoon spuiten tussen de paal en de dakpannen en klaar is kees  :idea: .nogmaals bedankt edski.

danny

  • Gast
Re: mijn telescopische beter ????
« Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2003, 20:19:43 »
sites gelijk deze moesten er meer bestaan :(:(:(:(