Auteur Topic: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.  (gelezen 19630 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #30 Gepost op: 27 maart 2004, 19:14:54 »
Citaat van: "Marten"
Je krijgt inderdaad het "papiertje" niet kado. Je moet een examen doen waar gemiddeld slechts 30% van slaagt.

Ik zou toch zweren dat dat percentage een stuk hoger was, maar misschien is dat 'tegenwoordig' anders?

Bovendien, je gooit alles op 1 hoop. Als je de percentages van C en Novice zou onderscheiden dan geeft dat waarschijnlijk een duidelijker beeld. 30% bij Novice dat is waarschijnlijk het percentage dat *niet* slaagt ;-)

Groeten, Peter PE1RFR.

Marten

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #31 Gepost op: 27 maart 2004, 20:55:54 »
J dat is waar sorry. Ik bedoel dat bij het C examen van November 2003 slechts 30% van de deelnemers is geslaagd. Maar nu C gelijk getrokken is aan A zal het examen voor C ook wel moeilijker zijn. En ik ga het toch volgende week woensdag proberen voor C. Als ik dan slaag ben ik een van de jongsten die zelf (zonder toezicht) op HF mag.

Pretrige dag en 73,

Marten PD5MZ

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #32 Gepost op: 27 maart 2004, 23:59:41 »
Citaat van: "Marten"
Maar nu C gelijk getrokken is aan A zal het examen voor C ook wel moeilijker zijn.

Dat lijkt me sterk. De morse-eis is gewoon vervallen, waardoor de C-vergunningen automatisch A-vergunningen zijn geworden. Een hogere moeilijkheidsgraad van de C-vergunning daar is mij niets over bekend. Het wordt al steeds rustiger op de banden, en met zoiets zouden ze zichzelf nog meer in de vingers snijden...

Groeten, Peter.

Wielklem

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #33 Gepost op: 15 april 2004, 19:55:35 »
Citaat van: "Marten"
Wat dacht je van deze stelling:
Zendamateurs zijn eigenlijk gewoon piraten met een vergunning.

1 eens
0 oneens


Marten
NL 13024
(PE1MZ)

Marten

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #34 Gepost op: 15 april 2004, 20:06:43 »
Het was trouwens bij dit C examen bijzonder moeilijk. At had ook nog eens driekwart van de vragen nieuw gemaakt. :(:S:( Ik ben helaas niet geslaagd.

73,

Marten
PD5MZ