Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1574 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Leon-Zld

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Even voorstellen
« Gepost op: 11 maart 2023, 11:48:48 »
Een goede middag beste lezers van dit forum,

Ik ben al een tijdje lid hier, maar nog geen tijd gehad mij voor te stellen.
De naam is Leon, ik woon in Middelburg.
Tot een aantal jaar geleden was ik een gelisenceerde zendamateur.
Echter, ik was de hobby wat beu geraakt, op uitgekeken, dus de grootste fout gemaakt die je kunt doen: de hele zooi verkocht.
Ik heb er nog spijt va, maar goed.
Misschien bedenk ik mij ooit nog es, en ga ik weer met de zendamateur hobby bezig.
Ik vond het altijd wel leuk om morsecode te oefenen, en het zit er nog steeds een beetje in al zeg ik het zelf. Het is echt leuk om te doen.
Maar geen apparatuur meer in mijn bezit, dus zenden gaat niet meer.
Vorig jaar maar eens een scanner aangeschaft, een Uniden Bearcat 9000XLT, en erg tevreden ermee.
Als antenne gebruik ik een zelfgebouwde QFH antenne, welke op dit moment niet zo heel hoog staat, top hoogte schat ik op 4 meter of zo.
Maar de ontvangst is echt helemaal oke.
Londen Heathrow, Schiphol, Rotterdam airport, Brussel, Dutch Mill, Vliegveld Midden Zeeland, het lukt allemaal. Die laatste is niet zo vreemd, ik woon er bijna bij om de hoek :)
Binnenkort hoop ik de QFH nog wat hoger weg te gaan zetten aan de dakkapel, maar voor nu voldoet het prima.
Een andere hobby van mij is het volgen van de NOAA weersatellieten,
Het liefst zou ik daar nog eens een andere, betere ontvanger voor willen hebben. Ik denk dat de 9000XLT niet helemaal geschikt is voor de ontvangst van die NOAA's. Moet dat nog eens proberen.

Voor nu bedankt voor het lezen van mijn verhaal, en wie weet  spreken we elkaar nog eens op het forum.

Groeten,
Len

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2023, 17:12:34 »
Leon, welkom op dit forum. En veel plezier met de hobby, grt. Werner.