Auteur Topic: malahit  (gelezen 1508 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Charles-98

  • Gast
malahit
« Gepost op: 9 december 2022, 13:01:57 »
Iemand ervaring met de malahit sdr reciever? Het is een wereldontvanger in zakformaat met touchscreen :)
Natuurlijk heb ik meerdere videootjes bekeken op youtube, maar hoor graag ook van nederlandse gebruikers.

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: malahit
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2022, 19:01:52 »
Zie ze veel op amazon verschijnen dit soort ontvangertjes voor op vakantie zal het echt wel een leuk dingetje zijn.

Online Gotya

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: malahit
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2022, 23:26:45 »
heel leuke ontvanger, heb deze zomer leuke qso`s mee kunnen luisteren.
o.a. op 40m tussen Israel en Amerika en dat met een telescope antenne.
Ik heb dan wel de originele (2e versie) uit Rusland en niet een chinese clone met hun narigheden.
Zal nu misschien lastig te krijgen zijn.

Charles-98

  • Gast
Re: malahit
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2022, 12:59:50 »
Ik heb dan wel de originele (2e versie) uit Rusland en niet een chinese clone met hun narigheden.

Zoiets had ik wel begrepen inderdaad, ondanks de veelbelovende en positieve videootjes erover op youtube.
Ik denk dat het nu in deze tijd niet gaat lukken om de originele uit Rusland te verkrijgen, wat jij al opmerkte.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 452
Re: malahit
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2022, 14:32:28 »
Het is misschien vloeken in de kerk, maar er zijn een paar landen die zich weinig tot niets van de sancties aantrekken. Als je echt een origineel exemplaar wil hebben zou je dat misschien via de Turkse of Indiase Amazone site kunnen proberen.

Het is nog maar de vraag of ze met hun tekort aan elektronische onderdelen nog geleverd kunnen worden. Verder loop je het risico dat het bij verzending door de NLD Douane onderschept wordt als hij ingeklaard moet worden. Om dat te ontlopen zou je binnen de EU naar een tweedehands exemplaar binnen de EU kunnen zoeken (amazone, ebay, marktplaats etc).
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: malahit
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2022, 16:01:02 »
Ja, of iets anders kopen en je geld niet die kant op sturen.

Offline debroei

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 57
Re: malahit
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2022, 13:52:53 »
Hoe weet ik of ik met een "orgineel" of chinese versie te maken heb?
Op amazon worden de namen Malahit en Malachiet in 1 advertentie in de omschrijving door elkaar heen gebruikt.
Hier zie je dit maar ook is er sprake van een B en een D versie maar het verschil kan ik niet echt ontdekken :(

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08HM3X1PY/ref=sr_1_3?crid=MYX0NBRHYC41&keywords=malahit%2Bsdr&qid=1670766491&sprefix=malahit%2Bsdr%2Caps%2C71&sr=8-3&th=1

En weet iemand hoe de verschillen zijn in prestatie bijvoorbeeld in vergelijk met de AT25 die je ook veel tegenkomt.

Offline NL11673

  • HWTK Offshore.
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
  • 't Kost wat...........maar dan heb je ook wat.
Re: malahit
« Reactie #7 Gepost op: 11 december 2022, 16:10:11 »
Ik heb beide Malahit receivers gehad, de clone en de originele.
Over beide was ik niet tevreden. De originele was wel beter.
Persoonlijk vind ik de Afedri LAN-IQ SDR uit Israel beter, en die heb ik nog steeds.

https://www.afedri-sdr.com/index.php/lan-iq-sdr

Grt
Jacco
Icom IC-705, Icom IC R8600, AOR AR-DV1, AOR AR-DV10, AOR AR5001D, SDRplay Duo, Uniden SDS200, Icom IC-R30, Uniden SDS100, Elad FDM-S3, Reuter RDR52, ARA-900, ARA1500, PKW Logper, Wellbrook ALA1530 3x, Comet GP-6  , 2xRadarcape Beast 2CH, Afredi SDR, DPD vhf/uhf base antenne, Jetvision Air!Squitter.

Online Gotya

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: malahit
« Reactie #8 Gepost op: 11 december 2022, 19:22:42 »
https://malahiteam.com/en/ Hier koop je de originele, volgens mij kun je die alleen hier kopen.
Ik heb de DSP2 versie met de afstemknop en volume regelaar aan de voorkant.
@ Jacco welke originele versie had jij?

Offline patrick.moll.14

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: malahit
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2022, 22:02:01 »
Kun je deze ook weer aansluiten op PDWreader?

En is deze set wat qua kwaliteit en mogelijkheden?

| 1.10D 50D-2Ghz Malachit Sdr Radio Upgrade Software Malachit Dsp Sdr Ontvanger/3.5 "Lcd/Batterij/Speaker/metal Shell

https://a.aliexpress.com/_EvkRaZd

Ik wil hem gebruiken als vervangen van mij usb SDR voor flex en poscaq meldingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline NL11673

  • HWTK Offshore.
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
  • 't Kost wat...........maar dan heb je ook wat.
Re: malahit
« Reactie #10 Gepost op: 12 december 2022, 18:56:19 »
https://malahiteam.com/en/ Hier koop je de originele, volgens mij kun je die alleen hier kopen.
Ik heb de DSP2 versie met de afstemknop en volume regelaar aan de voorkant.
@ Jacco welke originele versie had jij?

Ik had de DSP1 versie.
Icom IC-705, Icom IC R8600, AOR AR-DV1, AOR AR-DV10, AOR AR5001D, SDRplay Duo, Uniden SDS200, Icom IC-R30, Uniden SDS100, Elad FDM-S3, Reuter RDR52, ARA-900, ARA1500, PKW Logper, Wellbrook ALA1530 3x, Comet GP-6  , 2xRadarcape Beast 2CH, Afredi SDR, DPD vhf/uhf base antenne, Jetvision Air!Squitter.