Auteur Topic: mail werkt niet meer  (gelezen 3885 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jan devos

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: mail werkt niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2022, 17:55:29 »
nu wil ik dit proberen, ben ik mijn volledige instellingen van stunnel en gmail kwijt  :'(

"Ik heb een test gedaan maar dan krijg ik wat regels te zien met in de onderste regel iets over password."

Klopt. Als je naar rechts scrollt krijg je een URL met informatie van Google (Learn more at....).
Omdat ik ook mail erover kreeg maar uitgelegd:

In juni 2022 werkte mailen vanuit PDW niet meer. Testmail vanuit PDW gestuurd. Dat leverde op: "535-5.7.8 Username and Password not accepted. Learn more at 535 5.7.8 https://support.google.com/mail/?p=BadCredentials......."

Daardoor gevonden:
Less secure apps & your Google Account
To help keep your account secure, from May 30, 2022, ​​Google no longer supports the use of third-party apps or devices which ask you to sign in to your Google Account using only your username and password.
....
Fix problems
Can’t use an app with my Google Account
....
Use an App Password
An App password is a 16-digit passcode that gives a non-Google app or device permission to access your Google Account. Learn more about how to sign in using App Passwords.

Daarom rechtsboven in Gmail voor PDW-account op de <Whatever, een letter> geklikt, en op Manage your Google Account.
Links op Security geklikt. Onder Signing in to Google heb ik 2-Step Verification aangezet, met als telefoonnummer +316<Whatever, 8 cijfers>.

Daarna onder Signing in to Google op App passwords geklikt, en op Select app. Gekozen voor Other (Custom name) en <Whatever, een zelf bedachte naam> ingevuld. Op GENERATE geklikt. Dat leverde op:
abcd ijkl efgh mnop
Dat password (zonder spaties) ingevuld in PDW.

Offline jan devos

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: mail werkt niet meer
« Reactie #16 Gepost op: 16 juni 2022, 18:03:56 »
YEEESSSS

het werkt weer, door een ander wachtwoord te genereren...