Auteur Topic: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor  (gelezen 78979 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #15 Gepost op: 1 juli 2016, 01:26:05 »
STH geeft rijkswaterstaat meldingen weer nu

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Offline Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 906
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #16 Gepost op: 1 juli 2016, 09:23:57 »
Ik mis de regio Zuid Holland-Zuid, er staan er nu 24 en we hebben 25 regio's.

ijsco

  • Gast
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #17 Gepost op: 1 juli 2016, 11:55:25 »
Wat betreft de kleur van de brandweerlabels, ben ik geen voorstander van alles rood kleuren. In een blik op de monitor is nu sneller een onderscheid te maken tussen meldingen waar een officier bij betrokken is, of wanneer dat niet het geval is. Dat vind ik op zich een prettig onderscheid.  :)

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #18 Gepost op: 1 juli 2016, 14:32:52 »
Wat betreft de kleur van de brandweerlabels, ben ik geen voorstander van alles rood kleuren. In een blik op de monitor is nu sneller een onderscheid te maken tussen meldingen waar een officier bij betrokken is, of wanneer dat niet het geval is. Dat vind ik op zich een prettig onderscheid.  :)

Dat vind ik ook

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #19 Gepost op: 1 juli 2016, 14:54:54 »
Wat betreft de kleur van de brandweerlabels, ben ik geen voorstander van alles rood kleuren. In een blik op de monitor is nu sneller een onderscheid te maken tussen meldingen waar een officier bij betrokken is, of wanneer dat niet het geval is. Dat vind ik op zich een prettig onderscheid.  :)

Zit wat in, maar het verschil tussen brandweer en ambu is nu ook lastig te maken. Zowel op de monitor (landelijk) als bij de vernieuwde regiopagina's.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #20 Gepost op: 1 juli 2016, 14:55:49 »
Ik mis de regio Zuid Holland-Zuid, er staan er nu 24 en we hebben 25 regio's.

Die zie ik er gewoon bij staan, onder Kennemerland en tussen KNRM/Kustwacht/RB en Zaanstreek Waterland. Als jij die niet ziet, graag een screenshot :)

Offline Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 906
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #21 Gepost op: 1 juli 2016, 15:42:05 »
Ik mis de regio Zuid Holland-Zuid, er staan er nu 24 en we hebben 25 regio's.

Die zie ik er gewoon bij staan, onder Kennemerland en tussen KNRM/Kustwacht/RB en Zaanstreek Waterland. Als jij die niet ziet, graag een screenshot :)

Ik heb u een mail gestuurd, met screenshot.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #22 Gepost op: 1 juli 2016, 16:01:09 »
Ontvangen. Ik kan daar wel wat mee denk ik. Had je hier voorheen geen last van of is dit niet jouw standaard monitor?

Offline Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 906
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #23 Gepost op: 1 juli 2016, 18:52:34 »
Ontvangen. Ik kan daar wel wat mee denk ik. Had je hier voorheen geen last van of is dit niet jouw standaard monitor?

Ik heb mijn eigen PDW draaien, maar gebruik de monitor hoofdzakelijk om google maps te kijken. Maar had er eerst geen problemen mee, en ik gebruik de mobiele versie op de telefoon.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #24 Gepost op: 1 juli 2016, 23:04:30 »
Dijkie kijk eens of deze pagina wel goed laadt?

http://www.p2kflex.frankieplankie.nl/index1.php

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #25 Gepost op: 2 juli 2016, 00:18:20 »
Wat betreft de kleur van de brandweerlabels, ben ik geen voorstander van alles rood kleuren. In een blik op de monitor is nu sneller een onderscheid te maken tussen meldingen waar een officier bij betrokken is, of wanneer dat niet het geval is. Dat vind ik op zich een prettig onderscheid.  :)

Zit wat in, maar het verschil tussen brandweer en ambu is nu ook lastig te maken. Zowel op de monitor (landelijk) als bij de vernieuwde regiopagina's.

Ik denk dat ik het maar gewoon even ter test doorvoer in de "middel"grote regio Haaglanden. Mocht dit dan als niet-prettig worden ervaren dan kan ik het altijd nog terugdraaien. De vraag is alleen hoe ik daar natuurlijk de mensen uit andere regio's mee bereik...

Offline Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 906
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #26 Gepost op: 2 juli 2016, 06:38:11 »
Dijkie kijk eens of deze pagina wel goed laadt?

http://www.p2kflex.frankieplankie.nl/index1.php

Deze krijg ik helemaal in mijn scherm.

Offline Den

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #27 Gepost op: 2 juli 2016, 07:29:10 »
Die vraag over 'rood' is in het verleden inderdaad al eens gevraagd, of zelfs een poll geweest.

Ik vind het zelf ook wel heel prettig om onderscheid te kunnen zien bij OvD (ed) meldingen. Hierdoor zie je in een oogopslag de 'grotere' incidenten. Ik merk dat ik op die manier heel vaak even de meldingen screen. Daarnaast vind ik 'alles rood' minder leesbaar en druk overkomen.

Nu zie ik ook wel voordeel in het onderscheid van de ambt regels. Zou het een idee zijn om bijvoorbeeld de ambu regels wit te maken? (of de voormalig gele brandweeregels).

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #28 Gepost op: 2 juli 2016, 08:00:38 »
Ik denk dat ik het maar gewoon even ter test doorvoer in de "middel"grote regio Haaglanden. Mocht dit dan als niet-prettig worden ervaren dan kan ik het altijd nog terugdraaien. De vraag is alleen hoe ik daar natuurlijk de mensen uit andere regio's mee bereik...

In het totaaloverzicht van de meldingen vind ik dit zeker beter. Als je alleen het brandweeroverzicht bekijkt, is het wel even wennen. Ik krijg ook het gevoel dat er informatie verloren gaat. De bobo's springen er niet meer uit om het zo te zeggen. Het is dus maar net in hoeverre je aan iets anders wilt wennen, of op welke pagina je interesses liggen. Van mij mag alle brandweer i.i.g. nog steeds rood, ik ben er in mijn eigen PDW aan gewend.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #29 Gepost op: 2 juli 2016, 10:46:26 »
Zomaar even een suggestie; is het een optie om de OvD's (en andere functies die reeds rood zijn/waren) oranje te maken? Die kleur wordt ook al gebruikt en dat zijn ook vaak (meestal) leidinggevende functies.