Auteur Topic: Scanner frequencies EMS/Firedepartment politie Amerika  (gelezen 20602 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline scanpage2004

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 52
Re: Scanner frequencies EMS/Firedepartment politie Amerika
« Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2010, 21:20:53 »
Wel een beetje latere reactie van oktober vorig jaar maar toch :

Klopt helamaal van die banden ,vooral tijdens die 11 jaren zonne cycles dan zitten die banden propvol met Amerikanen en Brazilianen ect.
Ik heb in de 80 / 90 veelvuldig zitten te luisteren het zat er destijds vol mee.
Als het goed is heb ik nog wat van die opnames maar dan moet ik ff in mijn archieven duiken en een oude cassettedeck afstoffen :) .
Helaas is die cyclus nog niet zoals het moet zijn maar tijdens bepaalde omstandigheden aankomde jaren zou je idd weer wat van dat spul moeten kunnen ontvangen.
Het leuke er van is dat je dan s'ochtens eerst wat Italiaanse bedrijven of iets dergelijks kunt horen in die banden en later in De middag komen de Amerikanen meestal los.
Ga er maar van uit dat sommige signalen hard kunnen worden ik heb ze in die cyclus destijds gewoon ontvangen op het bijgeleverde antennetje van de PRO2004 van realistic.
Tja uiteraard gaat een discone wat harder en voor de echte liefhebber bouw een oude GPA om van de 11 meterband een paar windingen eraf van de spoel en alles knalt erdoor.
Uiteraard is een 6 meter amateur antenne ook mooi want signalen uit die landen lopen nogal ver door tot in de 50 mhz band.
En als het echt hard gaat misschien zelfs 70 mhz erg leuke banden in ieder geval.(OIRT banden )
Yeasu FT847 all mode transceiver (ook voor ham PD0PLL)
dp3400 en 3601 Motorola
MTM700, DM-1701 DMR, Radtel 470X, UV5R, UV-K5(8),
Diverse SDR dongels en SdrPro2 en SDRDX voor diverse frequenties .
antennes:/W2000 /richter 10 el. uhf, x50, procon UHF op 27meter hoogte