Auteur Topic: bandopnemer  (gelezen 9563 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

candyman

  • Gast
Re: bandopnemer
« Reactie #15 Gepost op: 4 december 2003, 14:18:28 »
merci allemaal voor jullie snelle reactie.
 maar nu weet ik eigenlijk nog niks. :(

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: bandopnemer
« Reactie #16 Gepost op: 4 december 2003, 14:50:05 »
Citaat van: "candyman"
merci allemaal voor jullie snelle reactie.
 maar nu weet ik eigenlijk nog niks. :(

Nog niets? Allemaal bruikbare adviezen dacht ik zo. Geen enkel antwoord met betrekking tot een ouderwetse "bandopnemer", maar gezien de huidige stand der techniek zal die kans ook steeds kleiner worden...

Peter.

candyman

  • Gast
Re: bandopnemer
« Reactie #17 Gepost op: 4 december 2003, 15:38:54 »
Ja inderdaad bruikbare adviezen als ik het via de computer wil doen.
Maar mijn vraag ging eigenlijk over een bandopnemer.
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik heb hier nog een vriendin die niet zo'n voorstander is van scanners en die ook veel deze computer gebruikt.
Dus had ik liever een bandopnemer gehad of dergelijke maar daar hebben jullie me eigenlijk niks over verteld  dus nu weet ik eigenlijk nog niks he Hunter. :cry:
Dat is weer typisch iets voor hollanders he, ze zitten heel de tijd te lulle zonder dat ze eigenlijk iets gezegd hebben :P

Greetings de candyman :twisted:

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1987
Re: bandopnemer
« Reactie #18 Gepost op: 4 december 2003, 15:59:25 »
Wat eventueel ook nog kan is gebruik maken van een (portable) MD (MiniDisk) recorder.

Deze zijn tegenwoordig niet zo gek duur meer, en als je er een neemt met een "longplay" functie dan kan je 4 uur in stereo, en 8 uur in mono opnemen op een standaard MD schijfje..

Gebruik hiervoor het eerder genoemde kabeltje, met aan 1 kant een mono jackplug en aan de andere kant een stereo jackplug (links en rechts doorverbonden), sluit hem aan op de MD recorder, en stel het recordertje zo in dat het pas begint op te nemen als er daadwerkelijk een signaal is.

Verdere opties daarbij zijn: Je kan de opname zo instellen, dat alles opgenomen wordt als 1 "track" of als allemaal losse "tracks" (gescheiden door de pauzes tussen de gesprekken).

En een ander voordeel tegenover een bandrecorder is dat je geen last hebt van zogenaamde "bandruis".

groeten,

Remon

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: bandopnemer
« Reactie #19 Gepost op: 4 december 2003, 16:13:14 »
dat lijkt mij idd ook een goede oplossing, je hebt dan een stabieler systeem als een bandrecorder. Er zijn ook mp3 spelers waarmee je op kunt nemen vanaf een extern apparaat ik weet alleen niet of er zo'n vox functie op zit

candyman

  • Gast
Re: bandopnemer
« Reactie #20 Gepost op: 4 december 2003, 16:26:59 »
voila nu weet ik al iets se, zoiets ben ik eigenlijk aan het zoeken niet te groot maar toch goeie geluids kwaliteit.
Ik zal nog eens ff op het net gaan zoeken wat zoiets kost of kunnen jullie me dat misschiens ook vertellen?
M :wink: erci he.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: bandopnemer
« Reactie #21 Gepost op: 4 december 2003, 16:41:42 »
tja dat is een beetje afhankelijk van wat je wil he een goeie minidisk zal rond de 100/150 euro liggen een MP3 speler begint ook vanaf 150 je zult alleen even moeten kijken hoe lang je opnamen gaan worden zodat je voldoende geheugen hebt (of je pakt natuurlijk een speler met harde schijf maar dat is wel wat duurder)

Jack S.

  • Gast
Re: bandopnemer
« Reactie #22 Gepost op: 12 december 2003, 20:02:01 »
Candyman schreef:

Citaat
Dus had ik liever een bandopnemer gehad of dergelijke maar daar hebben jullie me eigenlijk niks over verteld dus nu weet ik eigenlijk nog niks he Hunter.  
Dat is weer typisch iets voor hollanders he, ze zitten heel de tijd te lulle zonder dat ze eigenlijk iets gezegd hebben

Een goed advies in de wind slaan blijkbaar ook.... :roll:

-Freeware downloaden
-Scanner op de geluidskaart aansluiten
-Programma starten
-Luidspreker-volume dichtzetten
-Programma verplaatsen naar de taakbalk

Je vriendin heeft niets in de gaten en kan naar hartelust computeren.