Auteur Topic: Welke scanner ?  (gelezen 2047 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Trainfreak

  • Gast
Welke scanner ?
« Gepost op: 23 augustus 2008, 22:31:02 »
Hallo,
Ik overweeg om een scanner te kopen, maar ik wil weten welke het best voor mij is.
Ik woon in Meppel en ik wil graag de NS afluister ... De Frequentie's heb ik allemaal wel...
Welke scanner is het best voor mij en waar zijn deze nog te koop?? (Aangeboden)

Groeten Train

Offline Charles

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: Welke scanner ?
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2008, 00:31:51 »
http://www.webbedingen.com/uniden/Uniden-UBC72XLT--E_art_253.html

    * 25 - 88MHz, 108 - 174MHz, 406 - 512MHz
    * 8 Bands
    * Close Call
    * 100 channels / 10 banks
    * Preprogrammed airband search
    * 3 selectable bandplans


Zit er zelf ook nog aan te denken om een 72xlt te halen. Ook alleen al vanwege de leuke prijs (heb net een nieuwe porto, anders was ik voor de 3500xlt gegaan. Of een 800xlt voor in de auto :D)
Yaesu FT-11R, Yaesu FT-70D, UBC 3500XLT, Icom IC-R6

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: Welke scanner ?
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2008, 06:45:57 »
Welkom op het forum !!
Van eminent belang is natuurlijk wel dat de frequenties rond 467 MHz ( Telerail ) niet meer in gebruik zijn
sinds begin 2007. Deze frequenties zijn vervangen voor GSM-rail en is helaas niet mee te luisteren.

De portofoon frequenties rond grote stations ( 171 MHz ) zijn nog wel in gebruik.

Welke scanner/ontvanger het beste bij je past is natuurlijk ook afhankelijk van je budget.
Daarnaast moet je nog een keuze maken of je een handscanner of basisscanner wilt aanschaffen.

Een goede keuze voor en handscanner is de Uniden 3500xlt. Prijs ongeveer 225 Euro.
Wil je liever een basisscanner, dan is de Uniden 800xlt een goede aanrader. Prijs ongeveer 340 Euro.
Maar er zijn nog genoeg andere opties zoals 2e hands.

Bij gebruik van een bassisscanner is het wel aan te raden een goede buiten antenne aan te schaffen icm. verlies-arme
coax en de juiste connectoren.

Succes, Marc !