Auteur Topic: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW  (gelezen 56145 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #60 Gepost op: 6 januari 2007, 18:30:53 »
Citaat van: "HansH"
Citaat van: "B.a."
Deze heb ik ook in de map wav files geplaatst maar deze worden bij mij nooit afgespeeld als er een melding van gelderland midden wordt afgespeeld.

Deze spelen alleen af als je de capcode 0900???, 0901???, enz ingevoerd hebt.

Inderdaad. Elke wavfile wordt alleen afgespeeld door het corresponderende filter en 0900XXX lijkt misschien een wildcard voor de reeks 0900000-0900999 maar dat is het helaas niet. Alleen als (zoals Hans al zei) een onbekende code wordt ontvangen die gefilterd wordt door 0900??? dan zal de bijbehorende 0900XXX.wav worden afgespeeld.

Groeten, Peter.

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #61 Gepost op: 6 december 2008, 20:02:24 »
heeft iemand soms nog geluidsbestanden van brandweer leerdam

groeten corne

Offline Shave

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 206
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #62 Gepost op: 13 december 2008, 21:57:41 »
Ik heb nu een paar dagen enkele wav-bestanden gekoppeld in PDW. Dit gaat goed zolang de text filter van de capcode maar 1 omschrijving bevat. Dan wordt de bijbehorende wav-file afgespeeld zonder problemen.

In de text-files met meerdere omschrijvingen worden deze niet afgespeeld en begrijp er niets van.

Bijvoorbeeld heb ik staan capcode 1234567-vws post terneuzen.wav met in de filterfile onder text: vws post terneuzen

Spaties staan allemaal gelijk en toch wordt het bestand niet afgespeeld??

Van de site http://www.gsm-antennes.nl/P2000 heb ik de bestanden gedownload en overgenomen.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #63 Gepost op: 14 december 2008, 09:21:09 »
Citaat van: "Shave"
Ik heb nu een paar dagen enkele wav-bestanden gekoppeld in PDW. Dit gaat goed zolang de text filter van de capcode maar 1 omschrijving bevat. Dan wordt de bijbehorende wav-file afgespeeld zonder problemen.

In de text-files met meerdere omschrijvingen worden deze niet afgespeeld en begrijp er niets van.

Bijvoorbeeld heb ik staan capcode 1234567-vws post terneuzen.wav met in de filterfile onder text: vws post terneuzen

Spaties staan allemaal gelijk en toch wordt het bestand niet afgespeeld??

Van de site http://www.gsm-antennes.nl/P2000 heb ik de bestanden gedownload en overgenomen.

lees dit eens: http://www.gsm-antennes.nl/PDW/pdw.php?lang=nl Versie 2.2 (23-08-2007)

Multiple text filtersIk heb het maar even een mooie naam gegeven, maar deze optie vloeit voort uit het aanpassen van de berichten door bepaalde meldkamers. Als je wilt filteren op "Prio 1 Binnenbrand", maar de tekst blijkt ineens te zijn veranderd in "Prio 1 ADRES Binnenbrand", dan kun je filteren tot dat je een ons weegt, maar het zal je dan nooit lukken. Waarom zou je hierop willen filteren? Dat zou bijvoorbeeld handig kunnen zijn om specifieke wavfiles af te kunnen laten spelen aan de hand van bepaalde woorden. Om het filteren zoals in het bovenstaande voorbeeld toch mogelijk te maken, kun je filters hanteren in de vorm van "Prio 1&Binnenbrand". Het &-teken geeft hier aan dat beide woorden cq textdelen in het bericht voor moeten komen om gefilterd te kunnen worden. Er kunnen tot maximaal 10 verschillende strings worden opgegeven, dat zou toch wel genoeg moeten zijn dacht ik zo...

Het is ook zo dat dit bovenstaande hoofdlettergevoelig is, dus alle woorden moeten exact hoofd/kleine letter zijn zoals in de melding weergegeven.

groeten Kinky

Offline Shave

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 206
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #64 Gepost op: 14 december 2008, 11:49:51 »
bedankt voor de tip,, ik zal het eens proberen of dat wel wil lukken.........

Offline Shave

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 206
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #65 Gepost op: 15 december 2008, 09:29:53 »
Nog even een aanvullende vraag, het &-teken, zet je dat ook in je wav-file?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #66 Gepost op: 15 december 2008, 09:44:22 »
Citaat van: "Shave"
Nog even een aanvullende vraag, het &-teken, zet je dat ook in je wav-file?

Ja, de inhoud van het "text veld" moet volledig worden overgenomen in de bestandsnaam.

Capcode 1234567 + Text middelbrand&GRIP-1 wordt : 1234567-middelbrand&GRIP-1.wav

Groeten, Peter.

Offline Shave

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 206
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #67 Gepost op: 15 december 2008, 10:20:50 »
kijk, ik ga er even mee aan de slag nu......bedankt voor zover weer ;)

Offline Shave

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 206
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #68 Gepost op: 18 december 2008, 11:18:05 »
En het lijkt te werken ondertussen...........bedankt voor de tips.

Ik ben alleen nog wel op zoek naar geluidsbestandje m.b.t. een gebouwbrand in Rijnmond?. iemand iets in de aanbieding?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #69 Gepost op: 18 december 2008, 12:14:10 »
Citaat van: "Shave"
Ik ben alleen nog wel op zoek naar geluidsbestandje m.b.t. een gebouwbrand in Rijnmond?. iemand iets in de aanbieding?

Staan er toch aardig wat op mijn site?

Groeten, Peter.

Offline Shave

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 206
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #70 Gepost op: 18 december 2008, 12:23:00 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Shave"
Ik ben alleen nog wel op zoek naar geluidsbestandje m.b.t. een gebouwbrand in Rijnmond?. iemand iets in de aanbieding?

Staan er toch aardig wat op mijn site?

Groeten, Peter.

Klopt maar ik kan er geen gebouwbrand tussen vinden of zie ik iets over het hoofd?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #71 Gepost op: 18 december 2008, 12:28:39 »
Citaat van: "Shave"
Klopt maar ik kan er geen gebouwbrand tussen vinden of zie ik iets over het hoofd?

Helemaal onderin bij de monitorcode, dit soort files :

http://www.gsm-antennes.nl/P2000/17-Rot ... 0TS231.wav

Groeten, Peter.

Offline Shave

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 206
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #72 Gepost op: 18 december 2008, 12:34:58 »
Kijk, zover was ik nog niet met luisteren. Dacht eigenlijk dat dan alleen de voertuignummers opgeroepen werden...

Kunnen we weer even vooruit met spelen. Mijn complimenten overigens voor het programma. Er komt weer wat leven in de brouwerij op deze manier ;)

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #73 Gepost op: 30 maart 2009, 14:57:08 »
ja dat werkt alleen aparte filters maken dat de tekst die bij het wav file staat ook in voeren in je filter bij die capcode

groeten corne

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #74 Gepost op: 30 maart 2009, 15:30:12 »
thanx voor je reactie Corne,

Heb de vraag alweer weggehaald....zag elders in het forum het antwoord al....

gr.

Nossie
Realistic Pro-2006 + PDW software