Auteur Topic: frequentie bouwkraan BAM  (gelezen 8016 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
frequentie bouwkraan BAM
« Gepost op: 29 augustus 2006, 20:51:30 »
In Hoogvliet is wordt er een flatgebouw van zo'n 30 verdiepingen gebouwd. Met behulp van een hoge bouwkraan wordt het benodigde materiaal naar boven gebracht. Iemand een idee op welke frequentie de communicatie tussen de kraanmachinist  van deze bouwkraan en de bouwvakkers plaats zou kunnen vinden ?

groeten ... John R

Gert Jan

  • Gast
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2006, 20:52:11 »
Probeer de PMR kanalen eens John.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2006, 21:01:45 »
Die BAM zit veel in de 163 en 165 MHz. Maar de 170 en 455 Mhz kan natuurlijk ook nog.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2006, 21:15:45 »
Ik zal alles nog eens proberen,  anders ga ik komende week eens een uurtje met de counter vlakbij de kraan staan kijken of ik dan wat oppik.

groeten en alvast bedankt voor de hints..... John R

joeri

  • Gast
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #4 Gepost op: 5 september 2006, 12:02:05 »
Heb je al resultaat ?

We hebben hier 4 van die kranen van BAM staan en ik ben al dagen aan het scanner maar kan ze niet vinden.

Offline quicky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #5 Gepost op: 5 september 2006, 13:23:07 »
Joeri,
Welke freq.banden ben je aan het scannen?

BERT.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #6 Gepost op: 5 september 2006, 14:21:03 »
ik ben al druk aan het zoeken geweest maar nog niets gevonden.... heb ik wat dan hoor je het wel.

groeten..........  John-R

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #7 Gepost op: 6 september 2006, 09:02:04 »
Citaat van: "John R"
In Hoogvliet is wordt er een flatgebouw van zo'n 30 verdiepingen gebouwd. Met behulp van een hoge bouwkraan wordt het benodigde materiaal naar boven gebracht. Iemand een idee op welke frequentie de communicatie tussen de kraanmachinist  van deze bouwkraan en de bouwvakkers plaats zou kunnen vinden ?

groeten ... John R

In Eindhoven heb ik op de volgende frequenties bouwactiviteiten gehoord ("hijsen, beetje naar links, iets zakken etc,"):
151.15
160.575
164.21
164.47
170.05
170.57

Soms gebruiken meerdere bedrijven dezelfde frequentie mbv CTCSS, dus dat kan verwarrend overkomen.

Groet uit Eindhoven
Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

paul19622

  • Gast
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #8 Gepost op: 6 september 2006, 11:14:53 »
Citaat van: "Welschap"
Citaat van: "John R"
In Hoogvliet is wordt er een flatgebouw van zo'n 30 verdiepingen gebouwd. Met behulp van een hoge bouwkraan wordt het benodigde materiaal naar boven gebracht. Iemand een idee op welke frequentie de communicatie tussen de kraanmachinist  van deze bouwkraan en de bouwvakkers plaats zou kunnen vinden ?

groeten ... John R

In Eindhoven heb ik op de volgende frequenties bouwactiviteiten gehoord ("hijsen, beetje naar links, iets zakken etc,"):
151.15
160.575
164.21
164.47
170.05
170.57

Soms gebruiken meerdere bedrijven dezelfde frequentie mbv CTCSS, dus dat kan verwarrend overkomen.

Groet uit Eindhoven
Gert

Hier wil ik ook nog even op inhaken. Veel bedrijven gebruiken voor hun hijswerkzaamheden gewoon de mobilofoon-frequentie.

Zo zat Nederhoff Gouda vroeger (misschien nu nog??) op de 164.1300 MHz met zowel de porto als mobilofoon en zo waren er nog vele andere die nu nog alleen maar gebruik maken van hun porto op de oude mobi freq de rest vindt plaats via de GSM.

Groetjes,

exLid057

  • Gast
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #9 Gepost op: 6 september 2006, 20:38:24 »
Hier in Zutphen op 152.0625 ook hijs werk


 vrg Kees

joeri

  • Gast
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #10 Gepost op: 7 september 2006, 12:58:10 »
Heb alle genoemde frequenties vanmorgen geprogrammeerd maar jammer genoeg niks gehoord :(
Maar ik blijf proberen.

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #11 Gepost op: 7 september 2006, 14:22:11 »
Citaat van: "joeri"
Heb alle genoemde frequenties vanmorgen geprogrammeerd maar jammer genoeg niks gehoord :(
Maar ik blijf proberen.

Ik zou het wat breder doen: de search-functie! Neem een iets breder frequentiegebied en luister een paar dagen uit. Niet 's avonds of in het weekend, want dan ligt de bouw doorgaans stil.
Succes!
Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

paul19622

  • Gast
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #12 Gepost op: 7 september 2006, 14:23:33 »
Citaat van: "joeri"
Heb alle genoemde frequenties vanmorgen geprogrammeerd maar jammer genoeg niks gehoord :(
Maar ik blijf proberen.

Op de 152.0125 + 152.1125 MHz hoor ik bouwkranen die uitzicht hebben op een snelweg. Ook op de 170.3700 MHz hoor ik dit soort actviteiten maar dat kan ook maassluis zijn waar ik gister ook vier gigantische kranen zag staan nabij de nieuwe waterweg. Mocht ik nog meer hijswerkzaamheden horen dan pas ik dat hier wel even aan.

Groetjes,

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #13 Gepost op: 7 september 2006, 14:35:35 »
Ik hoor hier in Hoogvliet op 152.0625 diverse bouwkranen. Straks even bij moeders op de 10e verdieping kijken of ik uit de bewegingen van de kranen kan opmaken welke kraan er op deze frequentie werkt. "Helaas"zijn er hier volop bouwactiviteiten in de buurt, zowel op de bouwplaatsen als in de petrochemische industrie hier vlakbij dus het valt niet mee om de juiste frequentie bij de juiste kraan te krijgen.

groeten .......John  R

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: frequentie bouwkraan BAM
« Reactie #14 Gepost op: 7 september 2006, 18:17:11 »
De bevestiging:    de hoge bouwkraan van BAM in Hoogvliet nabij de Spijkenissebrug werkt op 152.0625.

Allen bedankt voor de aangeleverde frequenties.

groeten.......  John R