Auteur Topic: Hoe zat dat ook alweer???  (gelezen 7629 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Hoe zat dat ook alweer???
« Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2005, 17:53:06 »
Citaat van: "bakelg"
Nog maar een vraagje: Bij de capcodes van de GGGD kennemerland staan bij de onderste twee:
0126801 Kennemerland OVD-G Zuid
0126802 Kennemerland OVD-G Noord
Ik weet dat ovd, officier van dienst is, maar klopt het dan dat deze codes bij de gggd staat, een ovd heb je toch bij de brandweer. is dit dan een en dezelfde ovd??

Nee dat is de OvD van de GGD. Vandaar de G als achtervoegsel. De Politie heeft ook een OvD, de OvD-P. Niet overal is de "OvD" als leidinggevende voor alle diensten ingevoerd. Althans, het zijn uiteraard per dienst verschillende personen, maar in alle gevallen zijn ze leidinggevend. De CPA Haaglanden had vroeger een TML (Toegevoegd Medisch Leider). Tegenwoordig heet ook hij OvD-G. De politie Haaglanden werkt met een HIvD (Hoofdinspecteur van Dienst). Ook hier is de term OvD inmiddels een aantal keer gevallen...

Groeten, Peter.

bakelg

  • Gast
Re: Hoe zat dat ook alweer???
« Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2005, 17:57:24 »
He Johan, jij ook hier? Dank voor je antwoord, leuk je ook hier te ontmoeten. Zoals ik je per gewone mail al schreef, was ik op zoek om ook een pager aan teschaffen. Heb ik inmiddels gedaan, en heb van iemand particulier een mercurius gekocht, (hij had er twee, dus ook direct leverbaar) werkt erg goed, alleen de verlichtig had beter gekund. verders erg tevreden

Groetjes

Thijs

bakelg

  • Gast
Re: Hoe zat dat ook alweer???
« Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2005, 18:01:26 »
Dank jullie allen voor de antwoorden ,  Laatste vraag, gaat de politie kennemerland in de toekomst ook qua alarmering over op p2000. ik heb bij een aantal gemeentes gezien dat ook zij aan het testen zijn, weet iemand hier meer over

Nogmaal heel veel dank voor jullie info:
Groetjes en succes

Thijs

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Hoe zat dat ook alweer???
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2005, 18:06:38 »
Citaat van: "bakelg"
Dank jullie allen voor de antwoorden ,  Laatste vraag, gaat de politie kennemerland in de toekomst ook qua alarmering over op p2000. ik heb bij een aantal gemeentes gezien dat ook zij aan het testen zijn, weet iemand hier meer over

De politie zal P2000 *kunnen* gebruiken om bepaalde piketfuncties en/of leidinggevenden te alarmeren. Je zult dus geen reguliere meldingen zien. Ook niet bij de genoemde functies, de kans is groot dat je "bel meldkamer" te zien zult krijgen, zoals ze nu in Limburg-Zuid doen.

Groeten, Peter.

bakelg

  • Gast
Re: Hoe zat dat ook alweer???
« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2005, 18:16:05 »
He boys, ik zie dat jullie diverse gemeentes in de gaten houden, zo zie ik johan ook antwoord geven op vragen betreffende zuid limburg, terwijl ik weet dat het niet zijn gebied is waarin hij woont. Hoe doen jullie dat , want in een pager gaan maar 16 codes.
Ben erg benieuwd

Gr en succes

Thijs

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Hoe zat dat ook alweer???
« Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2005, 18:18:30 »
Citaat van: "bakelg"
He boys, ik zie dat jullie diverse gemeentes in de gaten houden, zo zie ik johan ook antwoord geven op vragen betreffende zuid limburg, terwijl ik weet dat het niet zijn gebied is waarin hij woont. Hoe doen jullie dat , want in een pager gaan maar 16 codes.

PDW ontvangt alles ;)

Groeten, Peter.

bakelg

  • Gast
Re: Hoe zat dat ook alweer???
« Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2005, 18:28:15 »
Heel dom misschien hoor, maar wat is een PDW dan??
Kun en wil je me dit uitleggen, of kan ik dat ergens vinden waar dat staat beschreven?

Gr en succes

Thijs

Offline nwpvr

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.fotonielsvanrooij.nl
Re: Hoe zat dat ook alweer???
« Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2005, 18:50:43 »
Citaat van: "bakelg"
Heel dom misschien hoor, maar wat is een PDW dan??
Kun en wil je me dit uitleggen, of kan ik dat ergens vinden waar dat staat beschreven?

Zoek op dit forum en je zult vinden.. Sterker nog er is een complete categorie over.. ;)

PDW is software waarmee je met een scanner (met discriminatoruitgang is een Pre) en een PC pagernetwerken kunt decoderen. Ook het nieuwe P2000 netwerk (onderdeel van C2000) kan hiermee gedecodeert worden.

Voor meer info http://www.p2000-flex.tk en is overigens tevens daar te downloaden.

Citaat van: "bakelg"
...en heb van iemand particulier een mercurius gekocht, (hij had er twee, dus ook direct leverbaar) werkt erg goed, alleen de verlichtig had beter gekund.

De jupiter heeft een veel betere verlichting in het scherm en werkt op een AA baterij die dus langer meegaat dan een AAA die in de Mercurius gaat.. En dat voor €10,- verschil  :wink:

Citaat van: "bakelg"
Gr en succes

Thijs

Groeten,
Niels