Auteur Topic: Digitaal porto's luisteren  (gelezen 5268 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 728
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Digitaal porto's luisteren
« Gepost op: 9 november 2016, 16:19:03 »
Ik wil graag digitale portofoons luisteren bv, CLP446 portofoons.
deze zijn niet met scanner te beluisteren.

Weten jullie wat ik dan moet hebben?

Mvg

Wout Jan

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Digitaal porto's luisteren
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2016, 17:07:42 »
Wout Jan je kan een scanner kopen die digitaal kan ontvangen bv een AOR AR-DV1  die kan ook scramble ontvangen
maar daar zit wel een behoorlijk prijskaartje aan maar dan kan je ook gelijk DMR en DMO ontvangen
ik heb er veel plezier van. maar de CLP446 gebruiken ze bij ons bij de Jumbo maar die zijn gewoon mee te luisteren ze kunnen wel op scramble die gebruiken ze bij ons bij de Lidl . kwam ik met een close cal er achter . groetjes Peter NL12892

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 474
  • Rotterdam
Re: Digitaal porto's luisteren
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2016, 18:03:55 »
De CLP446 is geen digitale porto, ik geloof dat dat al ergens eerder gevraagd is. Hij heeft een scramblerfunctie die tegenwoordig door veel supermarkten gebruikt wordt, waardoor afluisteren enigszins moeilijker wordt. Er bestaat software die het mogelijk maakt dit te beluisteren, maar daarvoor moet je wel de juiste frequentie van de scrambler vinden (info). Lijkt me nogal veel moeite voor het afluisteren van de Lidl ;)


Als je verder digitale systemen wil afluisteren, dekt DSD+ al een groot deel van de modi, en Telive dekt de TETRA TMO-modus. Met die twee stukken software kan je de overgrote meerderheid van digitale systemen in Nederland (en Europa) decoderen.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Digitaal porto's luisteren
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2017, 15:29:47 »
Bestel een digitenne stik voor de computer met rtl sdr software en dsd+ dan kun je er naar luisteren
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270